جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت برند فارسی و لاتین

ثبت برند فارسی و لاتین

ثبت برند فارسی و لاتین باعث تمایز کالا و محصولات شرکت ها با یکدیگر می شود. ایجاد برندی متفاوت باعث ایجاد حس هیجان و برانگیختن حس نیاز به آن کالا خواهد شد. در ادامه به بحث ثبت برند به صورت فارسی و لاتین و مدارک لازم برای ثبت آن اشاره خواهیم کرد.

ثبت برند فارسی و لاتین

برندی فارسی به حساب می آید که در فرهنگ نامه های فارسی موجود باشد این فرهنگ نامه ها می تواند شامل فرهنگ نامه دهخدا و معین باشند. اگر شامل فرهنگ فارسی نشود آن برند را لاتین می نامند.

نام تجاری به معنای اصطلاح، نشان یا آرمی می باشد که معرف یک فعالیت یا محصول بوده که با ارائه آن می توان آن را از دیگر محصولات تمییز داده و بدین ترتیب فروشندگان و ارائه دهندگان کالا ها می توانند با گزینش برند فارسی و یا لاتین خود را از دیگر رقبا جدا کرده و با طراحی برند تا سال ها خود را نمایش داده و از طریق تبلیغات در زمینه فعالیت خود امور خود را گسترش داده و در اذهان مشتریان جایگاه خود را بیابند.

ایجاد تمایز در  برند می تواند ملموی و یا با ظاهری متفاوت ایجاد شود. اما این موضوع که یک علامت تجاری خوب می تواند ضامن کیفیت محصولات باشد. مزایایی ویژه در کسب سود و مطرح شدن در بین مصرف کنندگان باشد را نمی توان منکر شد.

در این بین یک نام تجاری می تواند گویای هویت، اصالت و خصوصیات یک برند و محصول باشد که در جامعه نمایان می شود. این نکته را در نظر داشته باشید که یک برند و علامت تجاری به منزله دارایی نامشهور یک کسب و کار بوده و با ارائه آن می توان ارزش مضاعفی را بین مشتریان کسب کرد که بر ارزش یک محصول خواهد افزود.

ثبت برند می تواند به صورت فارسی و لاتین به ثبت برسد. در صورت وجود کلمات لاتین در برند ارائه کارت بازرگانی الزامی می باشد.

برند فارسی قابل ثبت

برند به معنای تداعی یک ذهنیت و پیاده سازی یک تجسم برای بوجود آوردن یک طرح خاص و از قبل ثبت نشده می باشد. این علائم را می توان به اشکال مختلف گرافیکی طراحی کرد تا بیانگر ویژگی ها و خصوصیات یک محصول باشند. یک علامت تجاری خوب تداعی کننده بخش وسیعی از خصوصیات محصولات و خدمات خواهد بود.

در زبان فارسی برندسازی باعث اعتبار بخشی به وجه اجتماعی یک برند خواهد شد. برند های دارای اعتبار را می توان آن هایی دانست که باعث ایجاد حس تعلق مشتریان به آن شود. برای مثال افراد در صورت تعلق داشتن به یک برند، اقدام به خرید آن کرده و در سال های متمادی اقدام به خرید آن می کنند.

برند های ماندگار دارای خصوصیاتی یکسان می باشند که از جمله مهم ترین آن ها را می توان ارائه محصولات با کیفیت و تضمین شده و هم چنین خدمات پشتیبانی از محصول باعث بقای آن ها یاد کرد. در این بین افرادی را می بینیم که با تهیه محصولات یک برند خود را جزو افرادی معرفی می کنند که تنها از ان برند محصول تهیه می کنند که از آن ها به عنوان مشتریان بالقوه نام میبرند.

اکثر برند هایی که در ایران به ثبت می رسند دارای حروف و نام فارسی می باشند که با در نظر داشتن نوع فعالیت آن توسط گرافیست های حرفه ای ارائه می شود. در صورت وجود حروف غیر فارسی (لاتین) در برند ارائه شده، ارائه کارت بازرگانی الزامی است.

ثبت برند فارسی و لاتین

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند فارسی و لاتین برای اشخاص حقیقی

  • ارائه رونوشت برابر اصل شده شناسنامه و كارت ملی متقاضی
  • ارائه تمامی جوازهای فعالیت از جمله پروانه بهره برداری، پروانه کسب و غیره اخذ شده
  • ارائه تصوير مربوط به برند و علامت  تجاری فارسی یا لاتین
  • تسلیم كارت بازرگانی اخذ شده به نام دارنده جواز. این مدرک در صورت لاتین بودن برند الزامی است.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند فارسی و لاتین برای اشخاص حقوقی یا شرکتها

  • ارائه رونوشت برابر اصل شده شناسنامه و كارت ملي متقاضی
  •  ارائه تمامی جوازهای فعالیت از جمله پروانه بهره برداری، پروانه کسب و غیره اخذ شده
  • ارائه تصوير مربوط به برند و علامت  تجاری فارسی یا لاتین
  • تسلیم كارت بازرگانی اخذ شده به نام دارنده جواز، این مدرک در صورت لاتین بودن برند الزامی است.
  • ارائه مدارک مدیر عامل شرکت
  • ارائه صورتجلسات تغییرات شرکت ها تا 2 سال اخیر
  • ارائه مدارک شناساسایی و ثبتی از شرکت
  • تسلیم مجوز فعالیت و وکالت نامه وکیل، در صورت انجام امور توسط اشخاص غیر از مالکین برند.

این نکته را در نظر داشته باشید که یک برند خوب تنها در صورتی قابلیت ثبت را دارد که از قبل توسط شخصی دیگر به ثبت نرسیده باشد.

کارشناسان مجرب ثبت برند و علامت تجاری در مجتمع ثبتی پایش با تخصص چندین ساله خود در امر ثبت علائم تجاری فارسی و غیر فارسی شما را در کم ترین زمان برای رسیدن به اهدافتان یاری خواهند کرد.

برای انجام این امر تنها کافی است با تلفن های درج شده در همین صفحه تماس گرفته و بدین صورت با مشاوره رایگان این مجموعه، تمامی امور ثبتی و حقوقی خود را به سرانجام رسانید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهرانگیز نیک
مهرانگیز نیک
1 سال قبل

سلام برای ثبت برند باید مراجعه حضوری داشته باشیم

میترا نیازی
میترا نیازی
1 سال قبل

سلام
ممنون میشم در مورده ثبت برند فارسی ولاتین منو کمک کنید به چه صورته؟

مریم قلندری
مریم قلندری
1 سال قبل

با سلام برند لاتین حتما باید کارت بازرگانی باشه ؟ راه حلی ندارید بدون کارت بشه انجام داد ؟

مریم قاضی
مریم قاضی
1 سال قبل

سلام شرایط ثبت برند لاتین رو میفرمایید؟