جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

هزینه اخذ رتبه 5

هزینه اخذ رتبه 5

در این منتن به صورت تخصصی به تشریح موارد مهم و نکات ارزشمند حقوقی درباره هزینه اخذ رتبه 5 مطالبی را به متقاضیان محترم ارائه نماییم مقاله را بخوانید و در صورت روبرو شدن با هر سوال و موردی می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید. چگونگی انجام رتبه بندی شرکت در هزینه آن تاثیر دارد.

هزینه اخذ رتبه 5

تعرفه اخذ رتبه 5

سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق (معاونت فنی و عمران استانداری فعلی) شرکت‌ها را به دو گروه مشاور و پیمانکار تقسیم بندی نموده و برای شرکت‌های پیمانکاری رتبه ۵ و ۴ و ۳ و ۲ و ۱ تعریف می‌نماید.

به واقع ۵ پائین ترین و ۱ بالاترین رتبه محسوب می‌شود و برای شرکت‌های مشاور رتبه ۳ و ۲ و ۱ تعریف می‌نماید. که ۳ پائین‌ترین و ۱ بالا‌تربن رتبه است.

برای رتبه بندی شرکت‌های پیمانکار ملاک اصل تعداد نیروی فنی و مهندسی حاضر در هیئت مدیره یک شرکت است ولی برای رتبه بندی شرکت‌های مشاور علاوه بر نیروی فنی و مهندسی، امکانات فنی و نرم افزاری آن شرکت‌ها نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

برای ارتقاء رتبه از ۵ به ۱ در شرکت‌های پیمانکاری مبلغ ریالی پروژه‌های انجام شده در ۱۵ سال اخیر توسط شرکت و نیروی فنی و مهندسی شرکت ارزیابی می‌گردد. این در حالی است که شرکت امتیاز مورد نظر را کسب کند و اظهارنامه مالیاتی واجد شرایط را داشته باشد. بنابراین در آن صورت می‌تواند رتبه خود را از ۵ به رتبه‌های بالاتر ارتقاء دهد.

در خصوص شرکت‌های مشاور نیز برای ارتقاء از پایه ۳ به پایه ۱ مبلغ ریالی پروژه‌های انجام شده در ۱۵ سال اخیر، نیروی فنی و مهندسی، اظهارنامه مالیاتی، امکانات فنی و نرم افزاری ملاک است.

صفحات دیگر این سایت زمان و شرایط و مدارک لازم جهت اخذ رتبه ۵ پیمانکاری و ۳ مشاور و رتبه‌های بالاتر از هر دو گروه به طور مجزا قید شده است.

رتبه بندی شرکت یا اخذ گرید Company raiting

رتبه بندی شرکت‌ها یک نوع معیار تشخیص صلاحیت است. که توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای شرکت‌ها اتخاذ می‌شود. از این رو با پرداخت هزینه اخذ رتبه 5 می‌توانید برای شرکت خود یک نوع مقیاس گذاری برای تضمین کیفیت و کمیت برتر در ارائه خدمات و دفاع از حقوق بهره وران ایجاد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سقف قرارداد و هزینه اخذ رتبه 5 می‌توانید با مجتمع ثبتی پایش تماس بگیرید.

رتبه بندی شرکت‌ها در بخش‌های زیر انجام می‌گیرد:

  1. رتبه بندی پیمانکاری
  2. رتبه بندی مشاوران
  3.  رتبه بندی شرکت های انفورماتیک.
  4. رتبه بندی شرکت های EPC.
  5. رتبه بندی اندوه سازان.

برای رتبه بندی شرکت‌های پیمانکاری امتیاز نیروی انسانی متخصص، امتیاز کار‌های انجام شده و امتیاز توان مالی مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای رتبه بندی شرکت‌های مشاور علاوه بر نیروی انسانی متخصص و امتیاز کار‌های انجام شده، امتیاز ساختار مدیریتی و امکانات پشتیبانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

قابل ذکر است که تکمیل پرونده مشاوران نسبت به تکمیل پرونده ساجات پیمانکاران جزئیات بیشتری دارد و نیازمند فعالیت تخصصی بیشتری می‌باشد.

فواید رتبه بندی (گرید)

  1.  هر شرکتی برای عقد قرارداد با شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی به رتبه بندی نیاز دارد. به عبارت دیگر مراکز دولتی اجازه ندارند با شرکت‌هایی که رتبه ندارند قرارداد ببندند.
  2.  سرمایه گذار با آگاهی از رتبه بندی شرکت‌ها و توان فنی و مالی آنها می‌تواند در انتخاب شرکت مناسب برای انجام پروژه خود تصمیم بهتری اخذ نمایید.
  3. شرکت‌های پیمانکاری برای شرکت در مناقصات دولتی می‌بایست دارای گواهینامه صلاحیت پیمانکاری باشند.
  4. رتبه بندی شرکت‌ها در صنایع گوناگون می‌تواند نمای کلی از وضعیت شرکت‌های مختلف نسبت به هم و نقاط ضعف و قوت آنها باشد.

برای شرکت‌های مشاور رتبه‌های 1 و 2 و 3 تعریف می‌شود که بالاترین رتبه، رتبۀ 1 و پایین‌ترین رتبه، رتبۀ 3 است. برای شرکت‌های پیمانکاری، رتبه بندی شرکت‌ها در 11 رشته معرفی شده است.

در پایه‌های 1 و 2 و 3 و 4 و 5 بالاترین رتبه، رتبۀ 1 و پایین‌ترین رتبه، رتبۀ 5 است. احتمالاً جهت ورود مهندسان به شرکت برای اخذ گرید نیاز به تغییرات خواهید داشت. دربارۀ تغییرات نقل و انتقال سهام شرکت و تنظیم صورت جلسه آن بیشتر بدانید.

مدارک لازم برای رتبه بندی شرکت

مدارک لازم برای رتبه بندی شرکت

  1.  آخرین اساسنامه شرکت.
  2. آخرین اظهارنامه ثبتی شرکت (در 2 برگ)
  3. آخرین اظهارنامه مالیاتی مورد تایید دارایی.
  4. کپی سند مالکیت یا اجاره نامه مربوط به دفتر شرکت به صورت رسمی و به همراه کد رهگیری.
  5. آخرین صورت جلسه مجمع عمومی که بیانگر 100% صاحبان سهام و میزان سهام هر یک از سهامداران در آن مشخص شده است.
  6.  تصاویر تمام آگهی‌‌های روزنامه رسمی شامل آگهی تاسیس، آگهی‌‌های تغییرات شرکت طی 15 سال گذشته و شماره به همراه تاریخ روزنامه در بالای صفحه آمده برای گرید باید ارائه شود.

رویه مراجعه و ثبت نام تشخیص صلاحیت پیمانکاران

متقاضی پس از مطالعه کلیه آیین نامه‌های مصوب معاونت راهبردی، می‌بایست با توجه به شرایط شرکت اقدام به دریافت پایه و رشته مورد نظر نماید.
در ابتدا باتوجه به فهرست مدارک الصاقی در سایت ساجات (همچنین ضمیمه در همین صفحه)، مدارک مورد درخواست را آماده کرده و در سایت ساجات شروع به ثبت نام می‌کنید.

این مرحله شامل 2 قسمت (ثبت نام اولیه و ثبت نام مرحله دوم) است. در مرحله اول شناسه و گذر واژه اول دریافت شده و ثبت نام ابتدایی (ورود اطلاعات اولیه شرکت) انجام می‌گیرد.

مرحله دوم پس از تایید معاونت راهبردی و دریافت شناسه و گذر واژه دوم، کلیه اطلاعات شرکت باتوجه به رشته و پایۀ درخواستی بر روی سایت قرار گرفته و کلیه مدارک در محل‌های مربوطه و تعریف شده الصاق می‌شود.

نهایتاً پس از ورود و الصاق اطلاعات و مدارک بطور کامل پرونده جهت بررسی به سازمان مربوطه ارسال خواهد شد.

سازمان مربوطه پس از بررسی پرونده (این بخش ممکن است طی چندین مرحله انجام پذیرد)، و تأیید آن پرونده الکترونیکی شرکت را به استانداری ارسال می‌کند. کلیه مدارک بطور فیزیکی توسط استانداری دریافت شده و نسبت به صدور کارتکس شرکت اقدام می‌نمایند.

رتبه بندی پیمانکاران چیست ؟

رتبه بندی شرکت‌های پیمانکاری، بررسی میزان توانایی شرکت (براساس نفرات و سوابق آنها، تجربه کاری و توان مالی)  است. این بررسی براساس ضوابط و آیین نامه‌هایی که توسط معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری مصوب می‌شود انجام می‌گیرد.

رتبه بندی شرکت‌ها در 11 رشته معرفی شده و در پایه‌های (1، 2، 3، 4، 5) قابل دریافت است. که پایه 5 کمترین و 1 بیشترین پایه است.

جهت کسب رتبه بندی پایه 5 شرکت می‌بایست امتیاز نفرات را که برای رشته (رشته‌های) درخواستی به صورت مجزا تعیین می شود بر اساس امتیاز مدرک تحصیلی و سابقه اعضاء هیئت مدیره انجام می‌گیرد.

جهت کسب پایه چهار (1 2 3 4 ) شرکت می‌بایست امتیاز نفرات و سقف تجربه کاری تعیین شده برای هر رشته و پایه و سقف توان مالی تعیین شده برای هر رشته و پایه را به صورت مجزا تکمیل کند.

توضیحات بیشتر به تفصیل در فرم‌های پیوستی و ضوابط و آیین نامه‌های ارائه شده آمده است.

رشته‌های مختلف پیمانکاری در آیین نامه

معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری شرکت‌ها را در 11 رشته مختلف رتبه بندی می‌کند که عبارت است از:

  • ساختمان
  •  راه و ترابری
  •  صنعت و معدن
  • تاسیسات و تجهیزات
  •  کشاورزی
  •  آب
  •  مرمت آثار باستانی
  •  کاوش های زمینی
  • ارتباطات
  •  نفت و گاز
  • نیرو

توضیحاتی دیگر در خصوص مراحل اخذ رتبه (گرید) پیمانکار

در این مقاله در خصوص چگونگی و شرایط و هزینه اخذ رتبه 5 به اختصار توضیح داده شده است. در صورت لزوم و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید از کارشناسان مجتمع ثبتی پایش اطلاعات لازم را کسب نمایید.

مجتمع ثبتی پایش کلیه فرآیند ثبت شرکت و برند و همچنین کلیه امور اداری و حقوقی شرکت‌ها در کرج و تهران و دیگر نقاط ایران با بالاترین کیفیت و در اسرع وقت صورت می‌پذیرد.

جهت اخذ رتبه نخستین قدم ثبت یک شرکت است. که حداقل مدرک تحصیلی بیش از نیم اعضاء هیئت مدیره آن باید کارشناسی باشد.
در میان اعضاء هیئت مدیره وجود یک از دو شرایط ذیل الزامی است.

  1. به کارگیری یک مهندس با سابقه 7 سال سابقه بیمه و زمینه کاری مرتبط که ترجیحاً سابقه ی بیمه آن از شرکت دارای رتبه رد شده است.
  2. یا وجود دو مهندس با 3 سال سابقه بیمه مرتبط و زمینه

ناگفته نماند در صورت وجود دو مهندس با سابقه بیمه در اعضای هیئت مدیره شرکت می‌تواند در دو شاخه متفاوت تقاضای اخذ رتبه را داشته باشد.

1.رتبه بندی درحقيقت نوعی درجه بندی شركت‌ها براساس ميزان توانائی آن شركت‌ها است كه توسط سازمان مديريت و برنامه ريزی كشور انجام می شود. بر آن اساس شركت‌ها از رتبه 1 تا 5 درجه بندی می شوند كه در حقيقت رتبه 1 بالاترين و رتبه 5 پائين‌ترين رتبه است.

2. سازمان مديريت و برنامه ريزی شركت‌ها در 11 رشته مختلف رتبه بندی می كند كه عبارت است از:

  • ساختمان
  •  راه
  • حمل ونقل
  • تاسيسات
  •  كشاورزی
  • آب
  • مرمت آثارباستانی
  • كاوش‌های زمينی
  •  ارتباطات
  • نفت و گاز
  • نیرو

3. رتبه‌ای كه به يک شركت اختصاص میابد به سه عامل اساسی ارتباط دارد:

  •  تعداد نيروي فنی و مهندسی يک شركت و ميزان سابقه كار آنها
  •  ميزان سوابق شركت و مبلغ كل قراردادهای انجام شده
  •  توانائی مالی شركت
  •  توضيح اينكه برای پائين ترين رتبه كه منظور همان رتبه 5 است نيازی به ارائه سوابق كاری و يا توانائی مالی شركت نیست.
  • برای اخذ رتبه 5 در هر يک از رشته‌ها اعم از رشته ساختمان، راه يا غيره شرايط ذيل بايد فراهم باشد:
  • داشتن يک شركت (با مسئوليت محدود يا سهامی خاص)
  •  3/2 اعضاء هيئت مديره شركت بايد حتماً مدرک ليسانس باید ارائه دهند.
  • درهيئت مديره شركت حتماً بايد دو نفر دارای مدرک مهندسی، حضور داشته باشند. كه حداقل يک نفر از آنها دارای سه سال سابقه كار مستند به بيمه در رشته مورد تقاضا برای اخذ گرید باشد. تا مهندس فوق بتواند سوابق بيمه و كار خود را كتباً ارائه دهد.
  • چنانچه يک شركت برای رتبه 5 تقاضا می دهد مجاز است حداكثر در دو شاخه مختلف مثلاً راه و ابنيه تقاضا دهد ولی چنانچه تقاضا در دو شاخه باشد. بايد هر دو نفر مهندس فوق الذكر دارای سابقه كار و بيمه باشند ولی چنانچه تقاضا در يک رشته باشد. فقط يكی از مهندسين نياز است كه دارای 3 سال سابقه یا ديگری می تواند بدون سابقه باشد.
  • برای يک شركت كه فرضاً تازه تاسيس شده و هيچ سوابق كاری ندارد حداكثر می توان تقاضای رتبه 5 داد كه اين تقاضا می تواند در دو رشته يا يک رشته شود.
  • برای اينكه بتوان رتبه 5 را به 4 ارتقاء داد شركت بايد به مقدار حد نصاب لازم متناسب با هر رشته قرارداد انجام شده در رشته مورد تقاضا ارائه دهد.
  • در مجتمع ثبتی و حقوقی پایش کلیه فرایند ثبت شرکت و برند و همچنین کلیه امور اداری و حقوقی شرکت‌ها در کرج و تهران و دیگر نقاط ایران با بالا‌ترین کیفیت و در اسرع وقت صورت می‌پذیرد.

در صورت لزوم می‌توانید کلیه فرایند اجرای و اخذ رتبه و ارتقاع و همچنین ثبت شرکت و ثبت صورت جلسات شرکت را به مجتمع ثبتی و حقوقی پایش واگذار نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
معصومه نصرتی
معصومه نصرتی
1 سال قبل

درود بر شما،هزینه اخذ رتبه ۵ رو لطف میکنید اعلام کنید‌

شماره موبایل
9198825189
مهرانگیز ایدل
مهرانگیز ایدل
1 سال قبل

سلام برای رتبه چه مدارکی نیاز هست؟