جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

رتبه بندی شرکت چگونه است

رتبه بندی شرکت چگونه است

رتبه بندی شرکت برای شرکت های پیمانکاری و مشاور برای گرید بندی این نوع شرکت‌ها دریافت می شود. برای انجام سریع و به موقع امور حقوقی خود در راستای رتبه بندی شرکت با کارشناسان مجتمع ثبتی پایش جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید. همچنین مقاله شرایط رتبه بندی شرکت را که توسط تیم کارشناسان اخذ گرید ما تنظیم شده است از دست ندهید.

ما به شما این تضمین را خواهیم داد که خدمات اداری و حقوقی خود را پس از مطالعه این متن در کم‌ترین زمان انجام دهید. در ادامه همراه ما باشید.

رتبه بندی شرکت ها

​رتبه بندی شرکت معیاری برای سنجش شرکت‌ها انجام می‌گیرد. این رتبه بندی بر طبق فعالیت و قانونمند می‌تواند ارتقا یابد این در صورتی است که حجم مبادلات در یک شرکت افزون شود.

رتبه بندی یک شرکت باعث اعتبار بخشیدن به خدمات یک شرکت می‌شود. زیرا معیاری برای سنجش دارندگان کسب و کار برای انجام معاملات با شرکت دارای رتبه است.

دارا بودن رتبه این موضوع را برای مشتریان و طرف قرارداد ایجاد می‌کند که شرکت با عبور از فیلترها و راستی آزمایی‌های انجام شده مالیاتی توسط ارگان‌های مختلف حقوقی دارای اعتبار می‌باشد و می‌توان به آن اعتماد کرد.

رتبه‌های پیمانکاری از پایه، به ترتیب به رتبه‌های 4 ،5، 3، 2، 1 طبقه بندی می‌شوند بدین ترتیب رتبه 5 حداقل رتبه و 1 بالا‌ترین رتبه می‌باشد.

مدارک لازم برای رتبه بندی شرکت را می‌توان مدرک مهندسی مرتبط با رشته مورد درخواست دانست. مهندسین با مدرک تحصیلی مرتبط و سابقه کاری مفید و مورد قبول انتخاب خواهند شد که مدیرعامل نیز جز این افراد خواهد بود.

رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری باید براساس ویژگی ها و توانایی یک شرکت انجام شده تا بتوانند موفق به دریافت رتبه 1 تا 5 پیمانکاری شوند. بهتر است بدانید رتبه 1 بالاترین امتیاز را در رتبه بندی به خود اختصاص می دهند.

رتبه های دریافتی برای شرکت ها دارای امتیاز ثابت نیستند و بر اساس فعالیت شرکت و اعتبار آن متغییر خواهد بود. در صورتی که شرکت پیمانکاری دارای رتبه 5 باشد. اگر خواستار ارتقا تا رتبه 1 را دارید باید امتیازات و سوابق در زمان 15 سال آخر را ارزیابی و به مراجع مربوطه جهت بازرسی ارائه کنید. اگر در این مدت صلاحیت و امتیاز کسب کرده باشید می توانید رتبه 1 را اخذ کنید.

مهمترین معیار در رتبه بندی شرکت های پیمانکاری تعدد نیروهای مهندسی که در هیئت مدیره دارای سمت می باشند و حضور دیگر افراد دارای سابقه و امتیاز خواهد بود.

سامانه رتبه بندی شرکت ها

شرکت هایی با موضوع فعالیت مهندسین مشاور در سه رتبه در سایت ساجات قابل رتبه بندی است. تشخیص صلاحیت احراز رتبه شرکت در تمامی ادارات در سازمان برنامه و بودجه انجام می شود که باید به تایید آنها رسد.

رتبه بندی شرکت چگونه است

ارتقا رتبه در شرکت

شرایط ارتقا رتبه از پایین به بالا یعنی از رتبه 5 به 4 یا بالاتر در هر رتبه تفاوت دارد. شرکت باید با بررسی امتیاز اشخاص و نیز میزان تجربه کاری آنها در حیطه کاری خود که این میزان سنجش برای هر رشته و پایه براساس مقدار توانایی مالی مشخص می شود.

از آنجا که اخذ گرید یا رتبه و تکمیل سامانه ساجات پیچیدگی‌های خود را به همراه خواهد داشت بسیاری از فعالان اقتصادی برای خرید و فروش شرکت رتبه دار به صورت قانونی اقدام می‌کنند.

البته باید به این نکته توجه شود که قیمت آن و همچنین قیمت مدرک جهت رتبه بندی شرکت‌ها بر طبق رتبه متغیر خواهد بود و بسته به نوع رشته و مهندسین مورد نظر مبادله و ثبت خواهد بود.

خدمات قابل ارائه رتبه بندی شرکت در مجتمع ثبتی پایش

گرید های پیمانکاری از رتبه 5 شروع می شود و گرید مهندسی مشاور از 3 شروع می شود. از این رو اشخاصی که می خواهند رتبه 5 رو دریافت کنند لازم است هزینه اخذ رتبه 5 را پرداخت نمایند.

برای اطلاع از نحوه خرید شرکت با گرید بالا و تضمین فعالیت آینده خود باشید از این رو تنها با یک تماس می‌توانید امور حقوقی خود را به کارشناسان مجرب مجتمع ثبتی پایش سپرده تا آن‌ها با در نظر گرفتن نوع فعالیت شما بهترین گزینه را در کم‌ترین زمان برگزینند.

گرید یا رتبه شرکت

اکثر طرف‌های قرارداد تمایل دارند با شرکتی مذاکره و اقدام به عقد قرارداد کنند. شرکت با دارا بودن ملاک‌های ارزش گذاری با دارایی صلاحیت‌های تخصصی و تجربیات فنی قوی و بالاتری باشد. تاییدیه‌ها را از ارگان‌های مختلف اخذ کرده باشند که به آن رتبه بندی شرکت می‌گویند.

پس دریافت گرید یا رتبه بندی شرکت‌ها از مهمترین و اصولی‌ترین موارد برای ثبت شرکت‌ها که تمایل به شرکت در مزایدات و مناقصات دارند می‌باشند.

شرایط رتبه بندی شرکت و اخذ گرید

شرایط رتبه بندی مدرک تحصیلی اعضاء شرکت نیز به این صورت است که مدرک تحصیلی ۲/۳ از اعضای شرکت و بیشتر از نیمی از اعضاء هیئت مدیره باید کارشناسی باشد.

سایر شرایط رتبه بندی شرکت‌ها بدین شرح می باشد:

  • حضور دو نفر مهندس باسابقه هر کدام 3 سال و یا یک مهندس با سابقه ی 7 سال در هیات مدیره
  • انتخاب یکی مهندس مناسب و امتیاز آور به عنوان مدیر عامل در شرکت
  • ارائه سوابق بیمه ایی اعضای امتیاز آور و اخذ کد کارگاهی بیمه
  • ارائه گواهی کار توسط شرکتی که مهندسین آن 3 سال سابقه ی بیمه‌ایی داشته باشند.

با رتبه بندی شرکت با توجه به مواردی که در این مطلب عنوان شد. شما می‌توانید قرارداد‌های خوبی با شرکت‌های بزرگ ببندید. بنابراین برای دریافت رتبه بندی شرکت باید از یک مشاور متخصص کمک بگیرید. زیرا رتبه بندی شرکت لازم به تکمیل یک سری مدارک و شرایط خاصی دارد که به تنهایی نمی‌توانید اقدامات لازم را فراهم کنید. متخصصان ما در مجتمع ثبتی پایش همراه شما خواهند بود.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهرانگیز نیکزاد
مهرانگیز نیکزاد
1 سال قبل

سلام برای رتبه از مجا اقدام کنم