جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت برند در مشهد به همراه مشاوره رایگان

ثبت برند در مشهد

از موارد مهمی که به یک کسب و کار در راه رسیدن به اهداف آن کمک می کند ثبت برند در مشهد بوده که یاری رسان فعالان اقتصادی برای انجام امور قانونی می باشد و بدین صورت با داشتن برند خود می توان در بازار حرفی برای گفتن داشت. در ادامه به نکات ثبت برند مشهد می پردازیم.

ثبت علائم تجاری و برند در مشهد

مشهد به عنوان شهر توریست پذیر و محصولات و سوغات های منحصر به فرد یکی از شهر هایی است که محصولات متعددی در آن تولید می شود. برای اینکه محصولات شما در سراسر ایران شناخته شود باید برند انحصاری خود را داشته باشید، اما شاید جالب باشد بدانید چگونه با ثبت برند در مشهد دارای امتیاز انحصاری برای استفاده از برند منتخب تان خواهید بود.

وقتی برندی ثبت می شود به مدت ده سال استفاده انحصاری برند در طبقه و کالاهای تعیین شده در اختیار مالک برند قرار می گیرد. ثبت برند برای متقاضی ثبت برند در مشهد حق مالکیت ایجاد می کند.

این حق مالکیت می تواند به شکل های مختلف در اختیار دیگران قرار گیرد اما منوط به اجازه مالک برند است. در غیر این صورت تنها مالک حق استفاده از برند را دارد، شاید بگویید پس تکلیف برند بعد از اتمام مهلت استفاده چه خواهد شد؟ عجله نکنید در این مقاله به شرح تمام موارد مربوط به ثبت برند در مشهد خواهیم پرداخت.

برند در مشهد

برند از مواردی چون اسم، رنگ، شکل، حرف، نماد، کلمه و غیره که متمایز کننده کالا و یا خدماتی از کالا و خدمات مشابه است تشکیل می شود، یکی از مواردی که می توان به موجب آن می توانید از استفاده دیگران از برند خود جلوگیری نمایید ثبت برند در مشهد است.

 چرا باید برند ثبت کرد ؟

شما بهتر از هر کسی می دانید که برای تداوم در بازار رقابت باید مشتریان تان به راحتی بتوانند محصول شما را در بازار تشخیص دهند، معیار های مختلفی برای انتخاب محصول یا خدمات مورد تایید مشتریان وجود دارد که یکی از آن انتخاب یک اسم خوب و زیبا برای برند است که از سوء استفاده اشخاص دیگر در امان باشد.

برای این در امان نگه داشتن برند به جهت جلوگیری از استفاده آن توسط افراد سود جو بهتر است برند تان را به ثبت برسانید، در این صورت اگر کسی هم از برند تان استفاده کرد با مراجعه به مراجع قضایی می توانید درخواست ضرر و زیان نمایید، اما خود ثبت برند نیز دارای قواعدی است که در ادامه در خصوص آن توضیح خواهیم داد.

طبقه بندی علامت تجاری در ثبت برند مشهد

یکی از قواعد ثبت برند در مشهد این است که برند تان برای چه محصولات یا خدماتی قرار است ثبت شود، بر این اساس قانون 45 طبقه برای برند تعریف کرده است که این طبقه بندی برند به صورت جهانی می باشد.

در هر طبقه تعدادی محصول یا خدمات ذکر شده اند ؛ از طبقه 1 تا 34 مربوط به محصولات متعدد می باشد که طبقه 33خالی بوده برای محصولاتی که تا کنون تولید نشده اند و از طبقه 35 تا 45 نیز خدمات مختلف قرار دارند که می توانید برای مطالعه طبقات برند به مقاله طبقه بندی ثبت برند پایش مراجعه نمایید.

ثبت علائم تجاری و برند در مشهد

ثبت برند فوری مشهد

برند تعریف های متعددی دارد که یکی از این تعاریف توسط انجمن بازاریابی آمریکا ارائه شده است:

علائم تجاری یا برند که در عنوان قانونی نشان تجاری یا طرح و نماد و یا گزاره و اسم و موارد مشابه دیگر است که محصول مشخصی ر ارائه می کند یا خدمات خاصی را معرفی می نماید، که این امر یک محصول یا خدمات را از محصول و خدمات مشابه دیگر تفکیک می دهد. برند چیزی است که مشتری با دیدن، شنیدن، لمس کردن به شکل کاملاً ذهنی صفات و ویژگی های آن را درک می کند. بنابراین با هر بار دیدن یا شنیدن برند حس مشتری از محصول یا برند در قلب و ذهن او یادآوری می شود. بنابرین احساس مشتری، ویژگی محصول و مفهوم یک مجموعه به نام برند متصل است.

اما برند در ایران برای محصول یک قدرت اجتماعی را دارد، برند های معتبر مواد غذایی و بهداشتی و غیره برای ارائه محصول دچار چالش کمتری هستند و می دانند محصول شان به واسطه اعتبار برندشان فروش خواهد کرد البته این همه ماجرا نیست یک محصول اگر برند خوبی داشته باشد اما کیفیت مطلوب را نداشته باشد تا مشتری را راضی نگه دارد به یک برند بی اعتبار تبدیل خواهد شد و به زودی هم از بازار رقابت حذف خواهد شد.

حس وفا داری مشتری تا مادامی ادامه دارد که محصول مربوطه بتواند حس رضایت و اهمیت نیاز مشتری را درک و آن را برآورده نماید، برند های محبوب همیشه مشتری را غافل گیر می کنند و عواطف و هیجان مشتری را تحت تأثیر می گذارند.

شرکت ها برای اینکه راهی برای وفا داری مشتری پیدا کنند ابتدا باید راهی پیدا کنند تا به ثلب مشتری نفوذ کند، که این امر به عهده یک برند پر قدرت و زیبا و تاثیر گذار انجام خواهد شد، هر چند که همان طور بیان کردیم باید عوامل متعدد در آن رعایت شده باشد.

ثبت برند در مشهد در کجا انجام می شود؟

اشخاصی که متقاضی ثبت برند در مشهد هستند باید اقداماتی را برای ثبت برند داشته باشند، به طور کلی درخواست ثبت برند در سراسر ایران باید در اداره ثبت علائم تجاری انجام شود که در استان تهران مستقر است.

ثبت برند یک مرحله اینترنتی دارد که در سامانه مالکیت صنعتی باید درخواست اظهار نامه علامت تجاری داده شود و مرحله پایانی مراجعه حضوری به اداره ثبت علائم تجاری است که می توانید با مراجعه به این اداره مراحل پایانی ثبت برند در مشهد را به اتمام برسانید.

اگر فاصله جغرافیایی استانی شما را از ثبت برند مشهد پشیمان می کند اصلاً نگران نباشید تیم حقوقی پایش با وکلای پایه یک دادگستری و کارشناسان رسمی برند از طریق تلفن و شبکه های اجتماعی پیگیری روند ثبت برند را برای تان آسان می کند.

امتیاز های ثبت برند در مشهد

  • یکی از روش های تولید محصول با کیفیت وجود رقابت در دنیای فروش محصول به مشتری است و چیزی که می تواند این رقابت را حفظ و تداوم بخشد ثبت برند است.
  • مشهد از جمله شهر هایی است که محصولات زیادی برای عرضه به بازار داخلی و حتی بین المللی دارد که با ثبت برند می توانید اعتبار فروش محصول را در سراسر دنیا داشته باشید.
  • برای بازاریابی و شناسایی محصول به مشتری باید برند داشته باشید چرا که برند هویت محصول است.
  • با ثبت برند شما مالک برند می شوید و از این طریق می توانید برند تان را اجاره دهید و یا انتقال دهید، از این لحاظ هم حتی اگر بعد ها به هر دلیلی نخواهید از برند تان استفاده کنید می توانید حق امتیاز آن را واگذار نمایید.
  • یکی از مواردی که برای دریافت استاندارد های محصولات محصولات یا خدمات مختلف از شما درخواست می شود تصدیق نامه برند است که ملزم به دریافت برند می باشد.
  •  شرکت ها با ثبت برند می توانند برای سهام سهامداران ارزش افزوده ایجاد کنند و سبب افزایش درآمد شرکت شود.
  • برای دریافت موافقت نامه اعطاء نمایندگی ها یکی از الزامی ترین موارد برند ثبت شده است.

شما در این مقاله امتیاز های ثبت برند در مشهد را مطالعه نمودید که این می تواند برای آینده شرکت یا کسب و کار شما بسیار حائز اهمیت باشد.

مدارک و شرایط ثبت برند در مشهد

ثبت برند نیز همانند هر مورد دیگری نیازمند ارائه مدارکی می باشد که برای ثبت برند باید ارائه نمایید تا ثبت برند در مشهد مورد تایید قرار گیرد، اما مدارک اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه هایی متفاوت از هم هستند و برخی مدارک مشابه دارند.

ثبت برند ممکن است توسط شخص حقیقی انجام شود همانند شما که در حال مطالعه این مقاله هستید و می توان ثبت برند را به نام شخص حقوقی انجام داد، شخصیت حقوقی شرکت ها و موسسات غیر تجاری هستند، اما مدارکی که این اشخاص باید برای ثبت برند در مشهد داشته باشند عبارت است از؛

مدارک هویتی: اشخاص حقیقی برای ثبت برند در مشهد باید کپی شناسنامه و کارت ملی را ارائه دهند و اشخاص حقوقی نیز باید آگهی تأسیس شخصیت حقوقی را به همراه آخرین آگهی تغییرات ارائه نمایند و نیز باید کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل شرکت نیز ارائه شود.

کارت بازرگانی: اشخاص حقیقی و حقوقی اگر بخواهند برند لاتین ثبت کنند باید کارت بازرگانی نیز ارائه نمایند.

مجوز: اشخاص حقیقی باید پروانه کسب یا جواز تأسیس به نام خود را ارائه دهند و اشخاص حقوقی نیز باید مجوز فعالیت شخصیت حقوقی را اعطاء کنند که در هر دو صورت باید موضوع مجوز با طبقه ثبت برند تطابق داشته باشد.

نمونه برند: اگر برند واژه و کلمه است باید همراه با معنی عنوان شود و اگر نماد تجاری است باید توصیف نماد به همراه نمونه آن ارائه شود.

وکالت نامه: اگر دارای وکیل قانونی هستید باید نمونه ای از وکالت نامه ارائه نمایید.

مدارک حق اولویت: اگر برند ثبت شده ای به نام خود دارید که مشابه این برندی است که می خواهید ثبت کنید می توانید مدارک حق اولویت را ارائه دهید.

مراحل انجام ثبت برند در مشهد
مراحل انجام ثبت برند در مشهد

 

مراحل انجام ثبت برند در مشهد

ثبت برند همان طور که پیش از این اشاره کوتاهی داشتیم باید ابتدا در سامانه مالکیت صنعتی انجام شود. این سامانه خدمات ثبتی مالکیت معنوی را ارائه می دهد که درخواست ثبت برند در مشهد نیز باید در قالب اظهار نامه ثبت برند انجام شود. اطلاعات مالک برند و اطلاعات برند و بار گذاری اسکن مدارک در اظهار نامه باید به صورت آنلاین در سامانه مالکیت معنوی قرار گیرد.

با ورود اطلاعات و باز بینی مجدد جهت صحیح بودن موارد وارد شده می توانید بر روی ارسال اظهار نامه کلیک کنید. در قسمت مربوطه به لینک پرداخت مراجعه نمایید و هزینه اظهار نامه ثبت برند را پرداخت نمایید. در آخر نیز پیامک نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال می شود که برای ورود های بعدی به سامانه مالکیت صنعتی به آن نیاز دارید.

طی 35 الی 45 روز کارشناسان اداره مالکیت صنعتی ابلاغ ثبت یا عدم ثبت برند را صادر می کنند و بعد از دریافت ابلاغ باید روزنامه اول پرداخت و انتشار یابد و پس از آن با پرداخت هزینه ثبت، شماره ثبت برند صادر می شود.

در آخر نیز روزنامه نوبت دوم برند برای اطلاعیه ثبت برند در مشهد به نام مالک برند انتشار میابد و سپس باید با اصل مدارک به اداره مالکیت صنعتی جهت دریافت تصدیق نامه برند مراجعه شود و بنابراین برند شما به ثبت می رسد.

ثبت برند در نیشابور

اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند برای ثبت برند در نیشابور از سامانه مالکیت صنعتی اقدام کنید از این رو می توانید وارد سایت اداره مالکیت صنعتی شوید و حساب کاربری ایجاد کنید. برای ثبت برند در نیشابور تنها کافی است جواز شما در آدرس نیشابور صادر شده باشد. البته اعتبار جواز شما در کل ایران می باشد نه تنها در نیشابور بنابراین اگر به دنبال وسعت و شناخته شدن کسب و کار خود هستید هم اکنون فرصت ثبت برند نیشابور را با وکلاء و مشاوران متخصص و مجرب مجتمع ثبتی پایش از دست ندهید.

مدت زمان و میزان هزینه ثبت برند در مشهد

ابتدا باید بدانید مدت زمان ثبت برند در مرحله اول حدود 35 الی 45 روز کاری می باشد، که پس از طی این مرحله تایید ثبت برند صادر می شود. البته در صورتی که مغایرت و اشکالی برای ثبت برند به وجود نیاید.

هزینه های ثبت برند به اینکه شخص حقیقی یا حقوقی هستید و یا اینکه برند تان یک اسم است یا یک نماد و یا درخواست ثبت هر دو را دارید و سایر موارد دیگر که در ثبت سامانه ای مشخص می شود قدری متفاوت است از این رو برای ثبت برند در مشهد هزینه ها متغییر هستند که از طریق تماس با کارشناسان حقوقی پایش می توانید از هزینه دقیق اطلاع کسب نمایید.

ترمینولوژی برند در مشهد

ترمینولوژی در واقع اشاره به کلمات مشابه برند دارد، کلماتی که ممکن است به گوش تان خورده باشد. ندانید تفاوت این کلمات چیست گاهاً به برند نام تجاری هم می گویند نام تجاری یعنی همان برند یا اسمی که برای تجارت و معرفی محصول به کار می رود.

یکی از واژه های دیگر علامت تجاری است علامت تجاری نیز به برند تصویری یا برندی که از شکل مشابه علامت باشد گرفته شده است که با واژه لوگو نیز به کار می رود. تمامی موارد اشاره به اسم یا نمادی دارند که معرف کالا یا خدماتی است. چون کالا و خدمات برای تجارت است از واژه نام تجاری یا علامت تجاری نیز استفاده می شود. دانستن این واژگان برای روند ثبت برند در مشهد بسیار مهم است.

ثبت اختراع در مشهد

اگر اختراعی نیز برای ثبت در مشهد دارید می توانید در سایت اداره مالکیت صنعتی اقدام به تنظیم اظهارنامه ثبت اختراع نمایید. این اظهارنامه در اداره مالکیت صنعتی بررسی و ثبت می شود. روند ثبت اختراع نیز همانند برند است.

ثبت طرح صنعتی در مشهد

در اداره مالکیت صنعتی جدا از ثبت اختراعات و برند های تجاری عنوانی مانند ثبت طرح صنعتی وجود دارد که برای طرح ها و شکل های مختلف کالا یا بسته بندی کالا و مواردی از این قبیل است. به گونه ای که قبلاً مشابه یا عین طرح مورد نظر وجود نداشته باشد از این رو می توان گفت طرح مورد حمایت مالکیت صنعتی می باشد.

در پایان: از اینکه باگزوه ثبتی پایش همراه بودید از شکیبایی شما ممنونیم. شما می توانید برای ثبت برند در مشهد هم اکنون با کارشناسان و متخصصان ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
16 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الناز
الناز
1 سال قبل

عالی هستید

مریم باقریان
مریم باقریان
1 سال قبل

سلام وقت بخیر برای ثبت برند مشاوره میخواستم

شماره موبایل
9308256903
مهرانگیز نکویی
مهرانگیز نکویی
1 سال قبل

برای ثبت برند حتما باید جواز داشته باشیم.

سحر شکوهی
سحر شکوهی
1 سال قبل

سلام
ممنون از مشاوره کاملتون

شماره موبایل
9331506690
معصومه اشرفی
معصومه اشرفی
1 سال قبل

با سلام،ثبت برند در مشهد نیازمند انجام چه پروسه ای می باشد؟

سیما صمدی
سیما صمدی
1 سال قبل

سلام میشه از جوازی که تاریخش گذشته برای ثبت برند استفاده کرد؟؟

شماره موبایل
9905629787
ريحانه اميني
ريحانه اميني
1 سال قبل

براي ثبت برند كارت بازرگاني تياره؟

شماره موبایل
9125682385
معصومه شاهی
معصومه شاهی
1 سال قبل

آیا بزند را به صورت شراکتی میشه ثبت کرد؟