جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

آگهی تغییرات شرکت

آگهی تغییرات شرکت

در صورتی که تمایل به ثبت تغییرات در شرکت خود دارید باید آگهی تغییرات شرکت را در روزنامه به ثبت رسانید و تمامی امور حقوقی را در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسانید. بدین جهت ما این متن را به شما ارائه دادیم تا راهنمای شما برای درج آگهی تغییرات شرکتها باشد. با ما همراه باشید.

نحوه به ثبت رساندن آگهی تغییرات شرکت

شرکت های نام برده شده در قانون تجارت باید هر اقدامی را که در ماهیت شرکت ایجاد می شود را در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسانند در ابتدای تأسیس شرکت که منجر به صدور آگهی ثبت از اداره ثبت شرکت ها می شود و بعد از آن ثبت هر تغییری در اداره ثبت شرکت ها منجر به صدور آگهی تغییرات شرکت می شود.

اما چگونه می توانید آگهی تغییرات دریافت کنید برای دریافت آگهی تغییرات ابتدا باید بدانید چه تغییراتی باید ثبت شود. چگونه به ثبت برسد تا نسبت به آن آگهی تغییرات صادر شود. در ادامه بیشتر در این خصوص می خوانید.

آگهی تغییرات شرکت چیست ؟

آگهی تغییرات برگه ای است که از سوی اداره ثبت شرکت ها نسبت به درخواست تغییرات شرکت در سامانه و ارسال اوراق آن از این اداره صادر می شود و در حکم اسناد رسمی می باشد.

برای هر تغییراتی آگهی تغییرات مجزا صادر می شود و تمامی موارد که در زمان ثبت شرکت جزء درخواست های متقاضیان بوده می تواند ملاک تغییر قرار بگیرد. آگهی تغییرات زمانی معتبر است که ممهور به مهر اداره ثبت شرکت ها باشد.

در چه مواردی آگهی تغییرات شرکت صادر می شود ؟

در مواردی که شرکت اقدام به دعوت از یکی از مجامع عمومی کند تا بخواهد تغییراتی را در شرکت ایجاد کند، موارد زیر را باید انجام دهد تا بتواند تغییرات شرکت را به ثبت برساند.

تغییرات شرکت در یکی از مجامع باید انجام شود یا در مجمع عمومی عادی یا در مجمع عمومی فوق العاده و یا در مجمع هیئت مدیره، بر حسب موضوع تغییر هر یک از مجامع ممکن است ایجاد شوند.

مثلاً تمامی موضوعات در اساسنامه باید در مجمع عمومی فوق العاده تصمیم گیری شوند مواردی مانند تغییر اسم، آدرس، موضوع شرکت و غیره بر این اساس از مجمع مربوطه دعوت به عمل می آید دعوت نیز ممکن است از طریق تماس یا اطلاعیه شرکت باشد یا اینکه در صورت در دسترس نبودن شرکاء باید در روزنامه کثیرالانتشار شرکت آگهی دعوت به مجمع مربوطه با روز و تاریخ و ساعت تشکیل مجمع و محل اجرای آن منتشر شود.

در جلسه مربوطه نیز باید حد نصاب اکثریت حاضر در شرکت رعایت شده باشد. جلسه نسبت به اعمال تغییرات و ثبت آن در اداره ثبت شرکت ها باید صورت جلسه تغییرات تنظیم شود بعد از تنظیم صورت جلسه اعضاء حاضر در جلسه باید بر روی برگه صورت جلسه را امضاء نمایند.

در قدم بعدی باید صورت جلسه تغییرات در سامانه ثبت شرکت ها ورود اطلاعات شود تا بعد از ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها آگهی ثبت تغییرات صادر شود.

بنابراین در سامانه ثبت شرکت ها گزینه ای تحت عنوان ثبت تغییرات تعریف شده است تا بتوانید ثبت تغییرات خود را در این سامانه انجام دهید.

بنابراین بعد از ثبت سامانه ای تغییرات باید برگه پذیرش نهایی را دریافت نمایید. بعد از این با پاکت پستی مربوط به تغییرات باید سایر اوراق را به اداره ثبت شرکت ها پست نمایید. بعد از بررسی کارشناسان اداره ثبت شرکت ها نسبت به در خواست ثبت تغییرات شما آگهی تغییرات صادر می شود.

 

نحوه به ثبت رساندن آگهی تغییرات شرکت
نحوه به ثبت رساندن آگهی تغییرات شرکت

الزام دریافت آگهی تغییرات

هر زمانی شرکت نیازمند تغییراتی باشد مانند، تغییر آدرس شرکت یا تغییر اعضاء هیئت مدیره و یا اینکه شخصی در شرکت بخواهد سهام خود را واگذار نماید یا اینکه بخواهد حساب سود و زیان سال مالی شرکت را به ثبت برساند باید نسبت به تغییرات آنها آگهی ثبت صادر شود و تغییرات مربوطه در اداره ثبت شرکت ها ثبت شود.

در غیر این صورت تغییرات مربوطه در برابر اشخاص دیگر ملاک اعتبار نخواهد بود. شما برای انجام سایر اقدامات شرکت نیازمند این هستید که آخرین تغییرات شرکت ثبت شود و به نوعی شرکت به روز رسانی شود.

در چه مواردی آگهی ثبت تغییرات صادر نمی شود ؟

تنها در یک حالت است که اگر تغییراتی را در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسانید نسبت به تغییرات شما آگهی صادر نمی شود.

در خصوص نقل و انتقال سهام در شرکت های سهامی آگهی تغییرات از سوی اداره ثبت شرکت ها صادر نمی شود، یعنی تغییرات شرکت باید در اداره ثبت شرکت ها ثبت شود اما این تغییرات در اداره ثبت شرکت ها بایگانی می شود و نسبت به آن آگهی ثبت تغییراتی  صادر نمی شود.

بنابراین شرکت های سهامی باید دفتر سهام داشته باشند تا هر نوع نقل و انتقالی را در دفتر سهام خود وارد کنند. تغییرات مربوطه در این زمینه را همانند سایر تغییرات باید در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسانند.

از اینکه تا پایان این متن همراه ما بودید کمال تشکر را داریم و در صورتی که می خواهید آگهی ثبت تغییرات خود را دریافت نمایید، هم اکنون با متخصصان ما در مجتمع حقوقی و ثبت پایش تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها