جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت شرکت عمرانی

ثبت شرکت عمرانی

اگر شما متقاضی ثبت شرکت عمرانی در کشور هستید. در این مورد خاص نیاز به مشاوره حقوقی و تخصصی دارید تنها کافی است همین الان با شماره های مندرج در همین صفحه تماس گرفته و تمامی سوالات خود را با بهره مندی از مشاوره رایگان کارشناسان مجتمع ثبتی پایش انجام دهید. در ادامه نیز برای راهنمایی شما نکات ارزشمندی در این راستا ارائه می کنیم.

راهنمای ثبت شرکت عمرانی

در سال های اخیر به دلیل افزایش یافتن امور و فعالیت های عمرانی، ثبت انواع شرکتهای عمرانی طرفداران زیادی پیدا کرده که برای ثبت اقدام کنند.

در این بین اکثریت متقاضیان در جستجوی پاسخ به سوالات خود در زمینه شروط و مدارک و نیز نحوه ثبت شرکت های عمرانی می باشند که برای رسیدن به پاسخ سوالات خود می توانند با کارشناسان مجرب حقوقی در تماس باشند.

ما در این متن به تشریح تمامی موارد لازم برای ثبت شرکتهای عمرانی پرداختیم تا در سال 1400 بتوانید به راحتی شرکت خود را ثبت کرده. دیگر نگرانی از بابت ثبت شرکت خود برای انجام امور قانونی نداشته باشید. بهتر است تا انتهای این متن با ما همراه باشید تا راهنمای خوبی برای ثبت شرکت عمرانی شما باشد.

پروسه ثبت شرکت تنها تا اخذ شناسه ملی از اداره ثبت شرکتها نیست که تا به اتمام ثبت برسید دیگر نیاز به فعالیت در اداره ثبت شرکتها نداشته باشید. مواردی که در ادامه ذکر می کنیم جزو اصول پس از ثبت شرکتهای تجاری است که با دانستن آن ها می توانید در کم ترین زمان به اهدافتان دست یابید و اهدافتان را دنبال کنید.

یکی از این اقدامات پس از ثبت که انجام ندادن آن باعث می شود مشمول جریمه شوید، تنظیم و خدمات پلمپ دفاتر  است که باید در پایان سال مالی با استناد به دفاتر روزنامه و کل پر شده و تحویل اداره مالیات و ثبت شرکتها شود. در این زمینه هر مشاوره تخصصی که لازم داشته باشید ما در مجتمع ثبتی پایش راهنمای شماییم.

پروسه ثبت شرکت های عمرانی در مجتمع ثبتی پایش

بر طبق نتایج آمار که بر روی 86 درصد از افرادی که تمایل به ثبت شرکت دارند گرفته شده تعداد زیادی از آن ها به دلایل مختلف که می توان به پیچیده بودن امور اشاره کرد از انجام امور دست کشیده و در راه ثبت شرکت ها عقب نشینی می کنند که این موارد از مسائلی است که می توان با اتخاذ وکیل حقوقی و ثبتی مناسب آن را پیش برد.

مجتمع ثبتی و حقوقی پایش با بیش از 10 سال سابقه در انجام امور حقوقی و خدمات شرکت ها جزو بهترین مجموعه های ثبتی و حقوقی بوده که با ثبت آنلاین شرکت ها و تنها با ارسال مدارک و مجوز از سوی متقاضیان ثبت حتی به صورت غیر حضوری ، ثبت شرکت را انجام خواهند داد و دیگر نیازی به مراجعه به اداره ثبت از سوی متقاضی نخواهد بود و بدون دغدغه امور حقوقی انجام خواهد پذیرفت.

ثبت شرکت عمرانی

شرایط ثبت شرکت عمرانی

بهتر است موضوع عمرانی در قالب شرکت سهامی خاص ثبت و اجراء گردد؛ زیرا شرکت های عمرانی سهامی خاص برای شرکت در مناقصات از اعتبار بیشتری برخوردارند.

  • دلیل اعتبار شرکت های سهامی خاص این است که اولاً ۳۵% سرمایه اولیه شرکت به حساب شرکت واریز می گردد. مانند شرکت های مسئولیت محدود در هنگام ثبت سرمایه آنها تنها اعلام نمی گردد.
  • تمدید مدت تصدی مدیران شرکت سهامی خاص هر دو سال یکبار و بازرسان شرکت هر یک سال یکبار سبب تحت نظر بودن بیشتر شرکتهای سهامی خاص می گردد.
  • بررسی تراز سود و زیان سالانه و وجود بازرسین در این نوع شرکت ها سبب و ثبت شرکت عمرانی اعمال کنترل بیشتراین نوع شرکت ها می گردد. براساس دلایل فوق می توان اینگونه نتیجه گرفت که برای شرکت های عمرانی ثبت شرکت سهامی خاص اصلح تر است.

شروط ثبت شرکت های عمرانی

  • داشتن حداقل 2 نفر عضو برای ثبت شرکت عمرانی (این مورد بر اساس نوع شرکت قابلیت افزایش دارد.)
  • ارائه حداقل 100هزار تومان سرمایه برای تاسیس شرکت عمرانی
  • اخذ مجوزهای لازم به جهت انجام امور حقوقی

ثبت شرکت عمرانی با 5 گام ساده

برای ثبت شرکت های عمرانی به مانند دیگر شرکتها ابتدا باید با اخذ مجوز های لازم و تهیه مدارک مربوط به ثبت شرکت ها بر اساس نوع شرکت انتخابی گام بردارید. سپس با تعیین سرمایه شرکت و زمان فعالیت آن و نیز تعدد شرکا و درج مشخصات آن ها امور ثبتی را انجام خواهید داد.

در گام بعدی با مراجعه به سامانه اینترنتی اداره ثبت اسناد و املاک کشوری در بخش ثبت نام متقاضی تمامی مدارک ثبت شرکتها را در سایت بارگزاری کرده، هم چنین نوعی شخصیت حقیقی یا حقوقی برای انجام امور ثبت شرکت ها را در این گام مشخص می کنید.

گام سوم ثبت شرکتهای عمرانی مدارک شرکت از جمله اساسنامه، شرکتنامه، اظهارنامه که از قبل توسط شرک تدوین شده را در سامانه ارائه می دهید.

در گام چهارم تمامی این مدارک ارائه شده توسط کارشناسان و بازرسان ثبت شرکتها بررسی می شود. در صورت پیروی از شروط ثبت شرکتها تاییدیه ثبت و گواهی درج در روزنامه رسمی برای شرکت مورد نظر ارسال می گردد.

انتهایی برای ثبت شرکتها تمامی مجوزها از جمله اساسنامه شرکت را در قالب یک آگهی در روزنامه رسمی کشور به چاپ رسانده است. که این امر باعث اعتماد بیش از حد مشتریان به شرکت و اطلاع از قانونی بودن آن شرکت انجام می پذیرد.

البته این موضوع را در نظر داشته باشید که همیشه ثبت شرکتها به این آسانی انجام نمی پذیرد بلکه در اکثر مواقع به دلیل پیچیده شدن امور امکان عقب نشینی از سوی متقاضیان ثبت خواهد بود.

برای جلوگیری از این امر بهتر است از تجارب کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب برای ثبت شرکت عمرانی خود بهره ببرید.

شرایط ثبت شرکت عمرانی

 مدارک ثبت شرکت عمرانی سهامی خاص

  • ارائه برگه های رونوشت از مدارک تمامی اعضا و شرکا شرکت
  • ارائه اظهارنامه و اساسنامه امضا شده شرکت سهامی خاص
  • واریزی مبلغ هزینه های ثبتی و 35 درصد سرمایه اولیه نزد بانک
  • ارائه مجوزهای مربوط ه ثبت شرکتها
  • در صورت انجام امور توسط وکیل ارائه وکالت نامه الزامی است.

مدارک ثبت شرکت عمرانی مسئولیت محدود

  • ارائه مدارک برابر اصل شده مدارک تمامی شرکا
  • ارائه اظهارنامه شرکت
  • تتسلیم شرکتنامه شرکت
  • مشخص کردن میزان سرمایه اولیه و مسئولیت هر شخص در شرکت
  • ارائه مجوزهای لازمه در صورت مجوزی بودن شرکت با مسئولیت محدود
  • مشخص کردن محل شرکت اصلی

موضوع شرکت عمرانی در قالب سهامی خاص

پیمانکار سازه های نفت و گاز و پتروشیمی، ابنیه، تاسیسات، برق و الکترونیک، نیرو، آب و فاضلاب، تونل، راه، سد، فضای سبز، پارک و غیره

شرکت های پیمانکاری می توانند جهت اخذ رتبه، به متولی مربوطه یعنی نهاد ریاست جمهوری مراجعه نمایند.

آخرین رتبه برای شرکتهای جدیدالتاسیس رتبه ۵ می باشد.

برای دریافت رتبه ۵ عمرانی باید حداقل یک مهندس با ۶ سال سابقه کار بیمه ای در رشته مرتبط و یا دو مهندس با ۳سال سابقه با یک مهندس بدون سابقه بعنوان اعضاء هیات مدیره انتخاب گردند.

این نوع مهندسین را اصطلاحا” مهندسین امتیاز آور می گویند.

پس از ثبت شرکت در کرج و اخذ رتبه ،شرکتهای عمرانی می توانند برای ارتقاء رتبه خود اقدام نمایند.

ارتقاء رتبه پیمانکاری از ۵ به ۴ و سپس از رتبه ۴ به ۳ و نهایتا رتبه ۱ می باشد. که البته ارتقاء رتبه نیز شرایط خاص خود را دارد به عنوان مثال: فاکتورهایی مانند داشتن ماشین آلات و داشتن صورت وضعیت قطعی مربوط به بیش از یک پروژه خاص برای ارتقاء رتبه لازم می باشد.

هزینه های ثبت شرکت عمرانی

با افزایش سطح زندگی شهری و نیز سرمایه گذاری افراد بر روی پروژه های ساختمانی اقدام کنید. بحث تاسیس و راه اندازی شرکت های عمرانی بسیار مدنظر بوده است. که متقاضیان ثبت برای انجام امور خود آن ها را برمی گزینند.

در این میان برای ثبت شرکت قبل از هراقدامی بحث هزینه ها و عوامل موثر بر اینت هزینه های ثبتی حائز اهمیت خواهد بود که به چند مورد از آن ها در ادامه خواهیم پرداخت .

به صورت کلی فعالیت های شرکت های عمرانی در زمینه نظارت و نیز مشاوره در امور عمرانی و برآورد هزینه ها و زمان انجام پروژه ها و اجرا و طراحی های پروژههای عمرانی خلاصه می شود که برای انجام این امور باید به صورت قانونی شرکت را به ثبت رساند تا از بایت انجام امور آسوده خاطر شوید .

این مورد را در انجام امور خود مدنظر قرار دهید. سپس خود خواهید توانست به صورت قانونی و به صورت شخصیتی حقوقی از تسهیلات دولتی و بانکی بهره ببرید.

با توجه به مطالب بازگو شده در بالا هرچقدر هزینه برای ثبت شرکت عمرانی خود کنید. به نفع شما بوده به صورتی که این هزینه ها در کوتاه مدت به نفع شما بوده است. زیرا امور خود را به صورت قانونی ثبت کرده اید.

برای اطلاع از هزینه و زمان ثبت شرکت همین الان مقالات مربوطه با وکلاء مجتمع ثبتی پایش ثبت تماس حاصل کنید. کارشناسان مجرب ثبتی پایش تماس گرفته تا شما را در کم ترین زمان راهنمایی کرده و لیست تعرفه ها را بر اساس نوع و موضوع شرکت شما برای شما ارسال کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها