جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

آخرین شرایط قانونی ثبت شرکت اتباع خارجی

درست است که ایران دارای تحریم های تجاری و اقتصادی از سوی دیگر کشور هاست اما این موضوع همان طور که می تواند نقطه ضعفی برای ریسک سرمایه گذاری باشد می تواند به همان اندازه نیز مقصد مناسبی برای راه اندازی برخی شرکت ها و ثبت شرکت اتباع خارجی باشد. اتباع خارجی اعم از شرکت های خارجی و اشخاص حقیقی می توانند با داشتن شرایط و مدارک لازم و همچنین انجام مراحل ثبت شرکت اتباع خارجی اقدام به ثبت شرکت کنند.

یکی از راه ها برای کسانی که به دلیل شرایط نا به سامان کشور های خود به ایران مهاجرت کرده اند برای تأمین معاش و راه اندازی کسب و کار می تواند

شرایط ثبت شرکت برای اتباع خارجی

شخص یا اشخاص خارجی که تمایل به ثبت شرکت در ایران دارند می توانند از طریق سرمایه گذاری در شرکت های ایرانی یا تاسیس شرکت در ایران اقدام به سرمایه گذاری در ایران کنند. از این رو باید بر اساس ضوابط ایران برای امور ثبتی اقدام کنند.

در قوانین ایران اشخاص خارجی نیز همانند ایرانی ها می توانند شرکت تاسیس کنند. اما لازم است مجوز مربوطه را از سازمان های دولتی دریافت کنند. پیش از این قانون تجارت برای سرمایه گذاران خارجی اجازه داشتن بیش از 49 درصد سهام را نمی داد اما با توجه به آخرین آیین نامه ها و تشویق سرمایه گذاران خارجی برای وارد کردن سرمایه به ایران این محدودیت قانونی برداشته شده است. تنها لازم است مجوز مربوطه را از وزارت خانه های ایرانی دریافت کنید.

همچنین اخذ کد فراگیر هم برای اشخاص حقیقی و هم حقوقی لازم است. به طور قانونی هم اجازه ثبت شرکت به اتباع خارجی بدون داشتن کد فراگیر داده نمی شود.

شرایط ثبت شرکت برای اتباع خارجی
شرایط ثبت شرکت برای اتباع خارجی

سایر شرایط قانونی یعنی انتخاب یکی از انواع شرکت های رسمی تجاری در ایران و نداشتن سوء پیشینه، وجود حداقل دو شریک که از شرایط قانون تجارت است نیز برای تاسیس شرکت برای اتباع خارجی نیز لازم الرعایه است. یعنی اتباع خارجی نیز همانند ایرانیان باید تابع قانون تجارت برای ثبت شرکت عمل کنند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت اتباع خارجی

به موجب ماده 5 نظام نامه کشور مدارک که برای تشکیل شخصیت حقوقی برای اتباع خارجی لازم است به شرح زیر می باشد.

  • تنظیم اظهارنامه ثبت شرکت به دست اتباع خارجی
  • تنظیم و اخذ گواهی تایید شده اساسنامه شرکت در یک نسخه
  • تنظیم و اخذ گواهی تایید شده از اختیارنامه نماینده عمده شرکت در ایران
  • اخذ مجوز از وزارت خانه و سازمان دولتی یا نهاد انقلابی
  • دریافت تایید امتیازنامه شرکت توسط وزارت خانه ایران
  • ترجمه رسمی پاسپورت
  • ارائه کد فراگیر

اخذ کد فراگیر برای اتباع خارجی

اتباع خارجی اگر می خواهند کسب و کاری در ایران داشته باشند و به صورت قانونی فعالیت تجاری در ایران انجام دهند الزاماً باید کد فراگیر داشته باشند. ما در مطلبی در رابطه با چگونگی اخذ کد فراگیر در مجتمع ثبتی پایش شرح کامل را داده ایم. از این رو اگر تمایل به ثبت شرکت در ایران دارید دریافت کد فراگیر الزامی است. طریقه گرفتن کد فراگیر اتباع را در محتوایی به همین مضمون برایتان بر اساس آخرین ضوابط و قوانین کشور ایران عنوان کرده ایم که برای اطلاعات بیشتر به آن رجوع کنید.

مراحل ثبت شرکت برای اتباع خارجی

ابتدا باید مراحل اولیه اخر مجوز و دریافت کد فراگیر انجام شود سپس می توانید از طریق ثبت نام در سامانه ثبت شرکت ها ثبت نام مربوط به شرکت ها را داشته باشید. تاسیس شخصیت حقوقی به صورت اینترنتی در ایران انجام می شود و باید حتماً با ای پی ایرانی برای تاسیس و انجام مراحل سامانه ای اقدام نمایید.

پیشنهاد می کنیم قبل از هر گونه اقدامی حتماً از مشاوره رایگان تیم ثبتی پایش ثبت استفاده کنید زیرا روند قانونی ثبت شرکت کمی متفاوت است و باید به سیستم ثبتی آشنایی داشته باشید. بعد از صدور آگهی ثبت شرکت حتماً باید این آگهی در روزنامه رسمی انتشار پیدا کند.

مزایای ثبت شرکت برای اتباع خارجی
مزایای ثبت شرکت برای اتباع خارجی

مزایای ثبت شرکت برای اتباع خارجی

  • امکان اخذ اقامت اتباع خارجی با ثبت شرکت در ایران
  • ثبت بدون قید و شرط شرکت
  • افزایش استقبال کشور های خارجی به سرمایه گذاری در ایران
  • واردات کم و صادرات زیاد
  • بالا رفتن جایگاه علمی به واسطه ثبت شرکت توسط افراد خارجی
  • امکان واگذاری شرکت به شخص یا اشخاص دیگر
  • قوانین ثبتی آسان تجارتی
  • مالکیت صد در صد قانونی شرکت برای شخص یا اشخاص خارجی
  • افزایش صادرات غیر نفتی در کشور

سرمایه گذاری در ایران از طریق ثبت شرکت اتباع خارجی

کشور ایران به دلیل امتیاز جغرافیایی و منابعی که دارد برای خیلی از سرمایه گذاران خارجی مقصد مناسبی برای برخی از کسب و کار ها می باشد. سرمایه گذاران می توانند تمام سرمایه شرکت را تامین کنند و در سود و زیان آن سهیم باشند.

راحت ترین روشی که می توانید در ایران سرمایه گذاری داشته باشید ثبت شرکت اتباع خارجی است. اتباع خارجی بر اساس قوانین شرکت ها هر گونه فعالیتی که در موضوع آنها عنوان شده است را انتخاب کنند و در صورت داشتن شرایط لازم می توانند شرکت تجاری در ایران داشته باشند.

چنانچه سرمایه گذاری از طریق شرکت های خارجی در ایران باشد ابتدا باید شرکت مورد نظر در کشور مربوطه ثبت شده باشد. یعنی بر اساس قوانین شرکت خارجی آگهی ثبت برای شرکت مربوطه صادر شده باشد که طی شرایطی می توانند در ایران شعبه داشته باشند.

کلیه سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ایران باید بر اساس قوانین و مقررات داخلی عمل کنند.

جمع بندی: ثبت شرکت برای اتباع خارجی در ایران بر اساس شرایطی که عنوان کردیم امکان پذیر است اما اگر شرایط خاصی دارید و می خواهید اطلاعات کامل تری در این خصوص داشته باشید با کارشناسان ما در گروه ثبتی پایش تماس حاصل کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها