جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت شرکت صاعقه گیر، شیلدینگ و ارتینگ

ثبت شرکت صاعقه گیر، شیلدینگ و ارتینگ

شرکت هایی با موضوع فعالیت ارائه تجهیزات صاعقه گیر، شیلدینگ و ارتینگ برای ورود محصول خود به بازار تجارت و در بازارهای بین المللی باید در کشور مقصد اقدام به ثبت شرکت مخصوص به خود را انجام دهید و از این راه به صورت قانونی بتوانند محصولات را صادر کرده و به دیگر متقاضیان ارائه دهند.

صاعقه گیر و ارتینگ

با توجه به افزایش تعداد برخورد صاعقه در دنیا و در نتیجه بالا رفتن خسارات جانی و مالی ناشی از آن، اهمیت طراحی و نصب سیستم های صاعقه گیر و ارتینگ در مجموعه های مسکونی، تجاری، صنعتی و غیره جهت هدایت جریان های بالای صاعقه به سمت جرم کلی زمین، بیش از پیش احساس می شود.

مجموعه هایی که دارای تجهیزات صنعتی  و برقی می باشند لازم است که برای حفاظت از افراد و تجهیزات ذکر شده، دقیقترین سیستم های حفاظتی را در نظر گیرند.

از این بابت نیاز به سیستم های صاعقه گیر و ارتینگ و حفاظت ثانویه که به صورت اصولی و بر اساس استاندارد های معتبر محلی و بین المللی طراحی و اجرا شده باشد، ضروری می باشد.

شرکت نیرورسان به عنوان متخصص در این زمینه قادر به مشاوره، اجرا و طراحی سیستم صاعقه گیر و ارتینگ مطابق با استانداردهای جهانی است  .

سیستم صاعقه گیر

بطور کلی سیستم حفاظت در برابر  صاعقه با عنوان صاعقه گیر به دو روش اکتیو و پسیو طراحی می شود.  طراحی در روش پسیو  مبتنی بر استاندارد  IEC- 62305 و در روش اکتیو  برمبنای استاندارد NFC 17-102 انجام می گیرد.

لازم به ذکر است که اولین گام جهت طراحی سیستم حفاظت صاعقه در هر دو روش مذکور، ارزیابی ریسک می باشد. شرکت نیرورسان متشکل از کارشناسان مجرب در کمترین زمان ممکن و با حداکثر دقت، محاسبات ارزیابی ریسک را به طور کامل مطابق با استانداردهای IEC-62305 و NFC 17-102 انجام می دهند.

طراحی حفاظت ثانویه صاعقه گیر

طراحی و نصب سیستم حفاظت ثانویه  تحت عنوان سیستم صاعقه گیر بوده که برای تجهیزات و ساختمان ها را در برابر صاعقه و جریانات اضافی طبق استاندارد IEC 62305-4 صورت می گیرد. با توجه به ماهیت صاعقه و بالا بودن جریان و فرکانس آن، برای حفاظت از تابلو های برق و تجهیزات حساس، وجود سیستم صاعقه گیر به تنهایی برای حفاظت از تجهیزات مذکور کافی نمی باشد.

حفاظت ثانویه، تجهیزات را در مقابل عوامل مختلفی از قبیل نوسانات ولتاژ و القائات ناشی از اصابت غیر مستقیم رعد و برق محافظت می نماید.

سرج ارسترها تجهیزاتی هستند که کار حفاظت از سیستم های مخابرات، الکترونیک و غیره در برابر نوسانات ناشی از رعد و برق و خطا در سیستم الکتریکال را بر عهده دارند.

سیستم حفاظت خارجی (صاعقه گیر) به خصوص در قسمت انتهایی آن قدرت آنی تخلیه انرژی ایجاد شده از اصابت مستقیم را ندارد زیرا با توجه به فرکانس بالای جریان صاعقه و در نتیجه به اشباع رفتن خاک محل الکترود زمین و همچنین به دلیل هم پتانسیل بودن تجهیزات مجموعه، امکان برگشت انرژی به داخل سایت وجود دارد، که با بکارگیری ارستر ها این امکان از بین خواهد رفت.

سرج ارستر ها در کلاس های حفاظتی مختلف یک، دو،  سه یا ترکیبی و به صورت یک پل، دو پل تا چهار پل موجود هستند که در محاسبه نصب آن ها جریان گذرنده در محل نصب و مکان نصب مهم می باشد.

ذکر این نکته ضروری است که با توجه به هزینه بر بودن تجهیزات مذکور، ضروری است که طراحی به صورت بهینه صورت گیرد. بدین ترتیب تیم طراحی باید پس از بازدید و بررسی تمامی تجهیزات سیستم برق، مخابرات و ابزار دقیق،  اقدام به طراحی، هماهنگ سازی (کوردینیشن) و ارائه لیست تجهیزات متناسب با سیستم های مذکور نماید.

لازمه بهینه سازی در طراحی سیستم حفاظت ثانویه انجام محاسبات ارزیابی ریسک و تعیین سطح حفاظت در برابر صاعقه است تا از تعیین تجهیزات مازاد بر نیاز خودداری گردد.

ثبت شرکت صاعقه گیر، شیلدینگ و ارتینگ

شیلدینگ

یکی از روش های کاهش اضافه ولتاژ ناشی از جریان های القایی، شیلدینگ کابل ها و سیستم های الکترونیکی می باشد. در صورتیکه عمل شیلدینگ بطور اصولی انجام گیرد، سیستم حفاظت بخوبی اجرا می گردد.

هدف از شیلدینگ ممانعت از ایجاد تداخل الکترومغناطیسی ناشی از میدان های ناخواسته و نویزهای دیفرانسیل و مد مشترک می باشد.

این کار براساس استانداردهای روز نظامی و بین المللی در زمینه های دیتا سنتر، حفاظت تجهیزات حساس و با اهمیت بالا صورت می گیرد.

طراحی سیستم زمین (ارتینگ)

جهت طراحی سیستم زمین مذکور می بایست با توجه به خاک طبیعی محل موردنظر، تست مقاومت خاک ونر اجرا گردد تا میزان مقاومت خاک، عمق و لایه بندی آن مشخص شود.

این کار می تواند با استفاده از نرم افزارهای موجود طراحی صورت پذیرد. پیشرفته ترین نرم افزار موجود در این زمینه نرم افزار SES TECH نام دارد که مجموعه مهندسین نیرورسان جزو خبره ترین تیم های مهندسی استفاده کننده در این زمینه هستند.

پس از مدل سازی خاک و لایه بندی مربوطه می بایست تعداد، نوع و عمق الکترودهای مورد نیاز جهت تامین سیستم زمین طراحی گردد.

هر سیستم با توجه به شرایط مهندسی خاص خود از استاندارد مربوطه استفاده می کند که شرکت نیرورسان طراحی هر سیستم را با توجه به نیازمندی استاندارد مربوطه انجام می دهد.

سیستم زمین برق با توجه به استاندارد BS 7610، سیستم زمین حفاظت در برابر صاعقه با توجه به استاندارد IEC 62305 و سیستم زمین دیتا سنتر براساس استاندارد BICSI 002  طراحی می گردند.

ارائه لیست تجهیزات و برآورد هزینه

پس از طراحی و مشخص شدن نحوه صحیح اجرای کار، نقشه های جزییات اجرایی توسط طراح ارائه می گردند که شامل چگونگی انجام اتصالات، حفاری ها، نصب اقلام، تجهیزات و غیره می شود.

همچنین تجهیزات حفاظت ثانویه و چگونگی نصب آن ها در این بخش ارائه می گردند.

یکی از مهمترین مراحل پایانی کار ارائه لیست تجهیزات و احجام کار است. در این مرحله کارشناسان با تجربه شرکت نیرورسان با توجه به نقشه های موجود اقدام به ارائه لیست اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای پروژه با بالاترین دقت و در نظر گرفتن تمامی جزییات نموده و احجام کار مورد نیاز را ارائه می کنند.

در این لیست نوع تجهیز و شرایط مورد نظر طراح ارائه می شود. در مرحله آخر برآورد هزینه تجهزات و اجرای پروژه صورت می گیرد. اینکار در شرکت نیرورسان با همکاری دو واحد فروش و پروژه انجام می شود.

بدین صورت که مقادیر تجهیزات جهت برآورد قیمت خرید به واحد فروش و مقادیر اجرا همراه با لیست تجهیزات جهت تعیین قیمت اجرا به واحد پروژه ارسال می گردد.

شرکت نیرورسان با توجه به اینکه طراح و مجری تجهیزات و سیستم های ارتینگ و حفاظت صاعقه است برآورد دقیق و مشخصی را از مبلغ پروژه در اختیار کارفرمای محترم قرار می دهد.

به جهت ثبت شرکت صاعقه گیر، شیلدینگ و ارتینگ می توانید با کارشناسان ثبت شرکت پایش در تماس باشید و از مشاوره رایگان کارشناسان در راه ثبت شرکت بهره ببرید.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها