جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

آخرین مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده بدون جریمه مالیاتی

آخرین مهلت برای ارسال اظهارنامه ارزش افزوده بدون جریمه مالیاتی

براساس تصمیم گیری های انجام شده در واحد سازمان امور مالیاتی کشور زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی ارزش‌افزوده در فصل تابستان باید تا پایان روز 15 مهرماه تسلیم این سازمان شود و تمامی مودیان مالیاتی موظف هستند تا در زمان مقرر شده این اظهارنامه را به همراه پرداختی های مالیات و عوارض تحویل اداره مالیات کنند، تا این سازمان با بررسی های لازم و نیز بایگانی موارد مالیاتی تا 15 روز پس از پایان هر فصل آن را تعیین و به اجرا درآورد. اگر می خواهید نحوه تکمیل و ارسال آن را بدانید با ما همراه باشید تا در واپسین زمان های ارائه این اظهارنامه سردرگم نباشید.

اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در واقع نوعی مالیات چند مرحله ای است که با در نظر گرفتن درصدی از میزان ارزش افزوده در کالاها یا خدماتی که به فروش می رسند در هر مرحله از تولید یا توزیع آن به بازار باید توسط شخص خریدار پرداخت شوند. این مالیات می تواند از یک خریدار تا خریدار بعدی سیر پرداخت را طی کند و تا زمانی که به دست مصرف کننده آن نرسیده ادامه خواهد داشت.

برای پرداخت این مالیات، تمامی مودیان مالیاتی باید تا 15 روز بعد از پایان فصل به آدرس اداره مالیات مراجعه کرده که با نشانی اینترنتی به آدرس my.tax.gov.ir درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به منظور تکمیل فرم اظهارنامه در سال 1403 و پرداخت مالیات آنها می توان این موضوع را پیگیری کنند. با توجه به آمارهایی که فعالان اقتصادی در دست دارند بهتر است ارائه اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده را به روزهای پایانی موکول نکنید و در صورت داشتن هر سوال و ابهامی با پرسش از مراتب در اداره مالیاتی محل سکونت خودتان و یا با مشاوره با کاربلدان این عرصه پیش ببرید. این را بدانید عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در مهلت مقرر برای واحدهایی که در سازمان امورمالیاتی ملزم به تسلیم اظهارنامه هستند جریمه هایی غیرقابل بخشش را تا 10 درصد عوارض به همراه دارد و به افراد تعلق می گیرد.

بهتر است این موضوع را بدانید که واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی که بر اساس تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست که استانداردهای زیست محیطی را رعایت نکرده اند و در مدت زمان مشخص از سوی این سازمان اقدام به رفع موارد آلاینده نکرده اند در حین ارائه اظهارنامه ارزش افزوده بهار 1403 این تشخیص ثبت شده را شامل شده اند در قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب از زمان شروع دوره مالیاتی تابستان تا پایان آن باید مشمول مالیات سبز شوند و آن را در سامانه اظهارنامه مالیاتی بر اساس مفاد این سازمان پرداخت کنند.

در صورتی که می خواهید نحوه تکمیل و ثبت نام در سامانه اظهارنامه مالیاتی در پایان فصل را بدانید نیازمند ثبت نام مودیان مالیاتی در سایت سازمان امور مالیاتی کشور هستید که با ثبت اظهارنامه مالیاتی در سال 1403 و تکمیل تمامی اطلاعات درخواستی بر اساس فعالیت فصلی آن را ثبت کنید. برای ثبت نام مودیان مالیاتی تنها نیاز است در موتور جستجوی مرورگر خود در سایت  evat.ir اقدام به تکمیل اطلاعات درخواستی و صدور قبض مالیات و عوارض متعلقه کنید و پس از آنکه شناسه قبض و پرداخت را دریافت کردید سیر انجام امور مالیاتی را بر اساس قوانین اداره بپیمایید، در صورت ارائه چک، چک رمزدار باید سه رقم آخر را به صورت صفر واریز کرده و درواقع اعداد را گرد کنند در این چک های مذکور به منظور پرداخت مالیات ارزش افزوده باید مبالغ در حسابی نزد بانک ثبت و پرداخت شده باشند. البته با ورود به سامانه اینترنتی عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده می توان صدور قبض مالیات مودیان و عوارض متعلقه به آن را پرداخت کرد و با پرداخت شناسه قبض و پرداخت آن از درگاه های ATM، اینترنت بانک و یا تلفنبانک بر اساس راحتی خودتان آن را پرداخت کنید. پس از پرداخت مالیات نیازی به ثبت آن در سامانه نخواهد بود.

تمامی مالیات های مربوط به پایان فصل با نام ارزش افزوده شناخته می شوند که نوعی مالیات غیرمستقیم است و منبع درآمدی برای دولت به حساب می آیند از این رو ارائه و تنظیم آن ها بر اساس فرمول های مالیاتی سازمان مالیاتی کشور می باشد. این مالیات به صورت خوداظهاری از سوی مودیان مالیاتن تنها در سامانه مالیاتی انجام می شود و مهلت ارسال آن تا نیمه ماه بعد از اتمام فصل است. البته گاه پیش آمده مهلت ارسال گواهی مالیات ارزش افزوده از سوی اداره مالیات تمدید می شود بهتر است از طریق مجتمع ثبتی پایش تمامی قوانین و اطلاعیه های مصوب را دنبال کنید تا از طریق آن ها اطلاعات لازم را برای عدم جریمه مالیاتی دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها