جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص در تهران

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در تهران

برای ثبت شرکت سهامی خاص در تهران قانون تجارت ترتیبی را لحاظ کرده است که باید به همان ترتیب عمل نمایید. شرکت سهامی خاص دارای عضو سهامدار، سرمایه، بازرس، موضوع فعالیت و غیره می باشد. ما در ادامه این مطلب به تمامی شرایط مقرر قانونی برای ثبت این شرکت و هزینه ها و کلیه موارد مرتبط با ثبت شرکت سهامی خاص در تهران خواهیم پرداخت. پیشنهاد می کنم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در تهران

ثبت شرکت دارای شرایط عمومی و اختصاصی است. منظور از شرایط عمومی شرایطی است که در خصوص ثبت تمام شرکت ها در نظر گرفته شده است و شرایط اختصاصی شرایطی است که قانون تنها برای ثبت شرکت سهامی خاص آن را تعریف کرده است.

شرایط عمومی: اگر بخواهید شرکت تجاری داشته باشید باید شرکائی انتخاب نمایید. همه شرکت ها دارای هیئت مدیره هستند. در واقع هیئت مدیره جزء لاینفک هر شرکت تجاری است. هیئت مدیره شرکت ها نباید دارای سوء سابقه کیفری باشند علاوه بر این اشخاصی که استخدام رسمی دولت هستند نمی توانند در شرکتی عضو هیئت مدیره باشند. اشخاص زیر 18 سال نیز نمی توانند در شرکت از اعضاء هیئت مدیره باشند.

شرایط اختصاصی: ثبت شرکت سهامی خاص منوط به رعایت شرایط زیر است.

  • حداقل اعضاء سهامدار و بازرس در این شرکت ها سه نفر می باشد.
  • انتخاب بازرس ضروری است و بازرس نباید با هیئت مدیره دارای نسبت فامیلی باشد.
  • سرمایه این شرکت حداقل باید یک میلیون ریال باشد.
  • حداقل 35 درصد از سهم الشرکه باید در حساب شرکت بلوکه شود.

 

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در تهران
شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در تهران

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص در تهران

مدارکی که به اداره ثبت باید برای تاسیس این نوع شرکت ارائه می شود به شرح زیر می باشد.

  • صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
  • صورتجلسه هیئت مدیره
  • اساسنامه
  • اظهارنامه
  • مدارک شناسایی اعضاء
  • برگه پذیرش نهایی
  • فیش واریزی بانک
  • وکالت نامه
  • در صورتی که ثبت شرکت نیاز به دریافت مجوز داشته باشد ارائه مجوز الزامی است.

هزینه و زمان ثبت شرکت سهامی خاص در تهران

تعرفه ثبت شرکت سهامی خاص بر اساس میزان سرمایه، تعداد اعضاء، موضوع فعالیت و غیره دارای پرداختی حق ثبت، هزینه ابطال تمبر، هزینه پست و روزنامه ثبت شرکت می باشد. برای تعیین قیمت ثبت شرکت سهامی خاص باید استعلام مربوطه را از کارشناسان ما در تماس باشید.

هرگاه بخواهید برای ثبت شرکت اقدام کنید باید زمان تقریبی را از موقع ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری بررسی کنید. بنابراین بررسی کارشناسان اداره ثبت از زمانی که مدارک به دست آنها می رسد 14 روز خواهد بود.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در تهران

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص به چند قسمت تقسیم می شود که باید به درستی هر مرحله انجام شود. ابتدا باید درخواست ثبت شرکت سهامی خاص در سایت اداره ثبت شرکت ها انجام شود.

سایت اداره ثبت شرکت ها ابتدا نوع شخصیت های حقوقی را نمایش می دهد که باید در بین آنها ثبت شرکت سهامی خاص را انتخاب کنید. ابتدا اطلاعات حوزه ثبتی و اداره ثبت شرکت های تهران را وارد کنید. سپس بر اساس مراحل پی در پی اسم های انتخابی، موضوع فعالیت و اسامی و سمت و سهام اعضاء و غیره را وارد نمایید. بعد از انجام تمامی گام ها باید ثبت نهایی را انجام دهید.

بعد از ثبت نهایی نام شرکت بررسی می شود. با تایید نام شرکت باید 35 درصد از سرمایه تعریف شده در حسابی به نام شرکت بلوکه شود. از این رو مدیر عامل باید برای افتتاح حساب و بلوکه مبلغ سرمایه به یکی از بانک های دولتی یا خصوصی کشور جهت افتتاح حساب مراجعه نماید.

مدارک و اسناد باید به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پست شود. بعد از پست مدارک کارشناسان اداره ثبت شرکت های تهران به بررسی ثبت شرکت سهامی خاص می پردازد. بعد از احراز تمامی شرایط قانونی برای ثبت شرکت سهامی خاص در تهران آگهی ثبت این شرکت صادر می شود. در نهایت باید هزینه آگهی را در روزنامه رسمی انتشار دهید.

مزایای ثبت شرکت سهامی خاص در تهران

شرکت های سهامی خاص دارای مزایای زیادی هستند که با ثبت این شرکت می توانید از این مزایا استفاده کنید. این مزایا عبارت است از:

  • این شرکت ها دارای اعتبار ویژه ای هستند که برای شرکت در مناقصه و مزایده موفق عمل می کنند.
  • بر اساس سرمایه و اعتبار مالی این سایت می توانید وام دریافت کنید.
  • مشارکت ها در این نوع شرکت به میزان ارزش سهام است و حتی اگر مبلغ سرمایه افزایش نیامد، ارزش سهام بالا می رود.
  • اساسنامه این شرکت بر اساس توافقات شرکاء تعریف شده است که هر زمان بخواهید می توانید تغییراتی در آن اعمال نمایید.

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص در تهران

همان طور که می دانید اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری دارای یک سایت رسمی برای ثبت شرکت و موسسات غیر تجاری و ارائه خدمات ثبتی به اشخاص حقوقی است. شرکت سهامی خاص نیز از این قاعده مستثنی نیست و می بایست برای ثبت شرکت سهامی خاص از این سایت اقدام نمایید. نشانی این سایت https://irsherkat.ssaa.ir می باشد.

همچنین شما می توانید برای انجام اقدامات مرتبط با ادراه ثبت شرکتها مانند پلمپ دفاتر تجاری بر روی تجربه کارشناسان حقوقی پایش تکیه کرده و در کم ترین زمان اقدام کنید تا مشمل جریمه از سوی ادارات مربوطه نشوید.

از اینکه با مجموعه ثبتی پایش همراه بودید کمال تشکر را داریم. شما می توانید هم اکنون با کارشناسان و متخصصان مجتمع ثبتی پایش تماس دریافت کنید و مشاوره رایگان حقوقی دریافت کنید. همچنین می توانید از کلیه خدمات مربوطه می توانید با نازل ترین هزینه ثبتی استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها