جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

سایت ثبت شرکت ها

سایت ثبت شرکت ها

برای انجام امور حقوقی و ثبتی در کم ترین زمان باید تمامی مدارک را با در نظر داشتن نوع شرکت در سایت اداره ثبت شرکت ها به سرانجام رسانید تا بتوانید از تسهیلات مربوط به شرکت ها که از سوی دولت قابل ارائه می باشد بهره مند شوید. در ادامه ما به نحوه ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها و سایت این اداره اشاره می کنیم که بهتر است همراه ما باشید. هم اکنون مقاله انواع ثبت شرکت را مطالعه کنید.

تاریخچه سایت ثبت شرکت ها

اداره ثبت شرکت ها دارای سامانه ثبت شرکت است یعنی برای ثبت شرکت نیاز نیست شما به جایی مراجعه حضوری داشته باشید و می توانید درخواست‌تان را از طریق سامانۀ اینترنتی ثبت شرکت انجام دهید، اما روال ثبت شرکت چگونه است یا چگونه می توانید درخواست خود را در این سامانه ثبت نمایید؟

مبحثی است که در این مقاله به توضیح آن پرداخته ایم، راه اندازی شرکت مربوط به یک قرن اخیر نیست. در طول زندگی بشر با روند زندگی اجتماعی تمایل افراد در داد و ستد و شراکت بیشتر شد. به نوعی اولین شرکت ها با مشارکت های افراد با هم ایجاد می شد. سابقه ثبت شرکت در ایران به سال 1311 بر می گردد. که اولین قانون تجارت تصویب شد و از آن زمان تا کنون هزاران شرکت تأسیس شده اند.

در ابتدا روند ثبت شرکت بر اساس قانون تجارت به صورت حضوری بود. مدام افراد باید برای ثبت هر تغییری به اداره ثبت شرکت ها مراجعه می کردند، اما امروزه دیگر روند ثبت شرکت به صورت اینترنتی انجام می شود. شما به راحتی می توانید به سامانه ثبت شرکت ها جهت ثبت شرکت خود مراجعه کنید در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر در این خصوص توضیح دهیم.

راهنمای ثبت شرکت در سایت ثبت شرکت ها

شرکت از مشارکت حداقل دو نفر با اشتراک سرمایه ای جهت راه اندازی مجموعه ای با موضوع مشخص جهت کسب سود و در آمد ایجاد می شود. همان طور که از نام شرکت بر می آید شرکت با مشارکت افراد ایجاد می شود.

بنابراین هر گاه دو نفر مشارکتی را جهت انجام عمل اقتصادی شروع کردند یعنی شرکت مدنی را ایجاد کرده اند. اما بعد تصویب قانون تجارت در سال 1311 دیگر سبک ایجاد شرکت کمی متفاوت شد. شرکت ها خود دارای شخصیت حقوقی شدند. (اشخاص دو دسته اند اشخاص حقیقی همانند تک تک افراد نوع بشر و اشخاص حقوقی همانند شرکت ها و موسسات غیر تجاری، اشخاص حقوقی همانند اشخاص حقیقی از کلیه حقوق مادی و معنوی می توانند استفاده کنند.) از این رو در این قانون شرکت ها به نوعی دیگر تعریف شدند و ایجاد و اداره شرکت بر اساس این قانون می باشد.

قانون تجارت ثبت شرکت را در صلاحیت اداره ثبت شرکت ها دانسته است. این اداره به طور مستقل در استان تهران مستقر می باشد. در سایر شهرستان ها در اداره ثبت اسناد مرکز هر شهرستان واحدی با عنوان واحد ثبت شرکت ها تعیین شده است. که درخواست های ثبت شرکت و اسناد و اوراق مربوطه را بر اساس قوانین موضوعه بررسی می کنند.

صلاحیت ثبت شرکت، تغییرات آن، دفاتر پلمپ و سایر خدمات مرتبط با آن در این اداره قابل پیگیری و انجام است. علاوه بر این، این اداره جهت سهولت در کار متقاضیان ثبت شرکت کلیه خدمات مربوطه را از طریق سامانه اداره ثبت شرکت به آدرس https://irsherkat.ssaa.ir  انجام می دهد.

سایت ثبت شرکت ها

مراحل ثبت شرکت در سایت ثبت شرکت ها

  1. برای ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت ها ابتدا باید انتخاب کنید چه نوع شرکتی می خواهید به ثبت برسانید. بر حسب آن اعضاء شرکت را تعیین کنید. میزان سرمایه و غیره را که باید در سامانه وارد نمایید تعیین کنید. قبل از ثبت سامانه ای باید اعضاء شرکت، اسامی پیشنهادی، موضوع فعالیت، مبلغ سرمایه، اطلاعات هویتی و آدرس اعضاء همه و همه باید مشخص شده باشد تا بعد از آن ثبت سامانه ای را انجام دهید.
  2. به سایت رسمی اداره ثبت شرکت ها به نشانی اینترنتی https://irsherkat.ssaa.ir
  3. در سربرگ های تعریف شده اولین گزینه تأسیس شخصیت حقوقی است بر روی آن کلیک کنید. اطلاعات حوضه ثبتی شرکت و اطلاعات خود شرکت را وارد نمایید.
  4. بعد از پر کردن تمام گزینه های ستاره دار به گام بعدی بروید. اسامی انتخابی را بر حسب اولیتی که برای شما دارد وارد نمایید.
  5. در گام بعدی باید مدت فعالیت شرکت را تعیین کنید که به صورت نامحدود می باشد. یا زمان خاصی می خواهید فعال باشد، در همین قسمت موضوع شرکت را وارد نمایید.
  6. در گام بعدی ثبت سامانه ای باید اطلاعات مرکز اصلی را وارد نمایید منظور آدرس و کد پستی شرکت است.
  7. در این گام باید مبلغ سرمایه شرکت را مشخص نمایید هم معادل غیر نقد و هم مبلغ نقد
  8. گام بعدی ثبت سامانه ای مربوط به اطلاعات هویتی اشخاص می باشد و تمام اطلاعات باید بر اساس اطلاعات شناسنامه ای تکمیل شود.
  9. گام بعدی اطلاعات سامانه ای وارد کردن اطلاعات مربوط به افراد دارای سمت می باشد. باید نوع سمت اشخاص مشخص شود.
  10. در گام بعد اگر شرکت دارای شعبه ای باشد باید تعیین شود.
  11. گام بعدی مربوط به روزنامه کثیرالانتشار می باشد. باید تعیین کنید آگهی های قانونی شرکت در کدام روزنامه کثیرالانتشار باید منتشر شود.
  12. در گام های بعدی باید اوراق ثبتی شرکت مانند اساسنامه، شرکت نامه، تقاضانامه یا اظهار نامه آن در سامانه آپلود شود.
  13. بعد از اینکه تمام اطلاعات وارد شد مجدد اطلاعات را بازبینی شود. در نهایت ثبت نهایی نمایید و دو نسخه برگه پذیرش نهایی می گیرید.

چه شرکت هایی در سایت ثبت شرکت ها قابل ثبت هستند؟

شرکت هایی قابل ثبت هستند که در قانون تجارت تعریف شده اند و شرایط ثبت آنها نیز مشخص شده باشد به طور کلی 8 نوع شرکت وجود دارد که به لحاظ رعایت شرایط قانونی می توانید در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسانید. این 8 نوع شرکت به شرح زیر می باشد.

این 8 شرکت در قانون تجارت به عنوان شخصیت حقوقی تجاری از آنها نام برده شده است. البته جز این موارد می توانید موسسات غیر تجاری را نیز در سامانه ثبت شرکت ها به ثبت برسانید.

ثبت شرکت یکی از خدماتی است که در این سامانه وجود دارد. سامانه ثبت شرکت علاوه بر خدمات ثبت شرکت خدمات ثبت تغییرات شرکت ها و موسسات را نیز انجام می دهد.

خدمات سایت ثبت شرکت ها

خدماتی که در سایت ثبت شرکت ها ارائه می شود عبارت است از:

  • تأسیس شخصیت حقوقی که در این قسمت می توانید درخواست ثبت انواع شرکت ها و موسسات غیر تجاری را بدهید.
  • صورت جلسه تغییرات یکی دیگر از آیتم های خدمات سامانه ای اداره ثبت شرکت ها می باشد. شما می توانید تغییرات انواع شرکت ها و موسسات غیر تجاری را در این قسمت به ثبت برسانید.
  • دریافت هر نوع دفاتر پلمپ تجاری برای اشخاص حقیقی و حقوقی را می توانید از طریق همین سامانه درخواست دهید.
  • استعلام شناسه ملی شرکت را می توانید در اطلاعات عمومی شخصیت حقوقی می توانید جستجو نمایید.
  • اظهار نامه دفاتر تجاری از دیگر خدمات این سامانه است.
  • درخواست کد فراگیر برای اتباع خارجی که می خواهند در شرکت ایرانی عضو باشند.
  • هر درخواستی را که در این سامانه انجام می دهید شماره پیگیری در صفحه آن وجود دارد. که باید یادداشت نمایید تا جهت پیگیری درخواست در سامانه ثبت شرکت ها انجام دهید.
  • در صورتی که هم بخواهید از درخواستی انصراف دهید در قسمت انصراف درخواست می توانید از درخواست خود انصراف دهید.

شما برای ثبت شرکت و انجام امور حقوقی تنها کافی است. به سایت اداره ثبت شرکت ها مراجعه و امور حقوقی خود را انجام دهید. یا با واگذاری تمامی مدارک و امور ثبتی در کم ترین زمان از طریق کارشناسان ثبتی پایش ثبت به اهدافتان برسید.

به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها