جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اهمیت اخذ جواز سازمان نظام صنفی رایانه ای

اهمیت دریافت جواز سازمان نظام صنفی رایانه‌ ای

جواز سازمان نظام صنفی رایانه ای مجوزی است که برای فعالیت عرضه کنندگان محصولات و خدمات رایانه ای اشخاص حقیقی، حقوقی و فروشگاهی که دارای پروانه عضویت در نظام صنفی رایانه ای هستند و عرضه کننده محصولات فن آوری راهی قانونی به حساب می آید. امروزه سازمان نظام صنفی رایانه ای در کشور (سازمان نصر) به عنوان حافظی برای منافع بخش خصوصی و مابین سمت های مشاوره ای با دولت بوده و تمامی سیاست گذاری ها در زمینه اطلاعات و فن آوری را تعیین می کند.

برای اینکه با مفهوم و کاربرد این مجوز بیشتر آشنا شوید پایش ثبت جزئیاتی را در این زمینه ارائه می دهد که می تواند یاری رسان شما عزیزان باشد. برای آنکه در سازمان صنفی رایانه ای عضو شوید و جواز را در سامانه اینترنتی سازمان نظام صنفی کشوری در هرجای ایران که هستید دریافت کنید نیاز است که تنها با یک تماس از طریق کارشناسان پایش هرآنچه نیاز به ثبت است را در زمان اندکی دریافت کنید.

جواز سازمان نظام صنفی رایانه ای

جواز سازمان نظام صنفی رایانه ای چیست ؟

سازمان نظام صنفی رایانه ای از جمله بزرگترین ارگان های تشکیل شده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که از تیرماه سال 1384 در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است. اگر بخواهیم به ریشه این سازمان اطلاعاتی اشاره کنیم می توان به سال 1373 اشاره کنیم که مصوبه آن از سوی هیئت وزیران به مجلس ارائه شده است. از اهداف و ماموریت سازمان نظام صنفی می توان به تنظیمات ارتباطات بین بخش های خصوصی و دولتی در زمینه های فناوری اطلاعات و امکان ارتباطات و ایجاد مشارکت های موثر و سازماندهی در امور تجاری اشاره کرد که رابطه مستقیمی با فناوری رایانه ای دارد. این سازمان هم اکنون در سراسر ایران فعال است و در 29 استان فعالیت مستمر برای این موضوع دارند و بیش از 20هزار عضور حقیقی و حقوقی و فروشگاهی را شامل می‌شود که تمامی آن‌ها دارای پروانه عضویت در سازمان نظام صنفی می‌باشند.

اهداف سازمان نظام صنفی رایانه ای

تلاش اصلی سازمان نظام صنفی رایانه ای در خصوص جایگاه اداره‌کننده بین بخش خصوصی و دولت است که در زمینه هایی مانند فناوری اطلاعات با دفاع از حقوق کاری و با مشارکت در بخش تصمیم گیری ها در این حوزه فعالیت برای اصلاح سیاست گذاری ها آن را اجرایی می کند. در حال حاضر که این متن را می خوانید سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در 29 استان کشور فعل است و بیش از هزاران شرکت و فروشگاه دارای پروانه عضویت در این نظام هستند.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اتکا به سابقه درخشان و تجارب ارزشمند خود، در مسیر اعتلای صنعتIT و ICT کشور گام برمی‌دارد.

شروط لازم برای اخذ جواز سازمان نظام صنفی رایانه ای

پس از آنکه شرکت ثبت شد باید دید موضوع فعالیت آن ها در زمینه هایی مانند مشاوره، نظارت و تولید، پشتیبانی و راه اندازی، آموزشی ، توسعه ای و سیستم نرم افزاری و اطلاعاتی و هرآنچه که باید قبل از شروع به فعالیت شرکت مجوز آن را از نظام صنفی رایانه ای استان خود دریافت کنند باشد، در غیر این صورت شرکت وجه قانونی ندارد.

شرکت ها باید در یکی از زمینه های فعالیت های رایانه ای که در اساسنامه اختصاصی سازمان نظام صنفی رایانه ای درج شده فعالیت داشته باشند.

هر شرکت باید در استان محل تاسیس شرکت به ثبت رسیده باشند.

نکته: شرکت ها و موسساتی که در یک استان ایجاد شده اند اما در استان های دیگر دارای شعبه هستندنیازی ندارند تا در شعبه های استانی خود مجوز دریافت کنند، اما موظفند تا مراحل تشکیل شعبه های خود را به اطلاع نظام صنفی استانی که شعبه در آن واقع شده برسانندتا بتوانند در زمره شرکت های دارای مجوز فعالیت بپیوندند.

شخص مدیرعامل شرکت باید همیشه در شرکت حاضر باشد و حداقل دارای مدرک کارشناسی باشد تا مورد تایید قرار گیرد.

نکته: مدیرانی که قبل از ایجاد نظام صنفی رایانه ای در استان به سمت مدیرعاملی درآمده اند از مورد فوق مستثنی هستند.

شرکت باید محل کسب مناسبی را داشته باشد.

شرکت باید در زمینه موضوع فعالیت اطلاعات و فناوری از قبل سابقه فعالیت داشته باشد.

شرکت ها و موسسات در صورت تقاضای مجوز نظام صنفی رایانه ای باید از طریق زیرپورتال استان استقرار به صورت برخط تمامی مدارک و اطلاعات را تکمیل کنند.

اخذ جواز سازمان نظام صنفی رایانه ای

مدارک لازم برای اخذ مجوز سازمان صنفی رایانه ای

  • رونوشت از شناسنامه مدیرعامل
  • کپی از اساسنامه شرکت به صورت PDF
  • ارائه لیست بیمه، در صورت تازه تاسیس بودن شرکت نامه ای مبنی بر اشتغال مدیرعامل در شرکت
  • رونوشت از رتبه بندی مربوط به شورای عالی انفورماتیک
  • ارائه رونوشت از مدارک تحصیلی مدیرعامل شرکت
  • ارائه کپی از مدارک هویتی هیئت مدیره شرکت
  • رونوشت از تغییرات اظهارنامه مالیاتی در سال مالی که شرکت سپری کرده به صورت PDF
  • رونوشت از آگهی تغییرات در روزنامه رسمی

نحوه دریافت جواز سازمان نظام صنفی رایانه ای کشوری

ابتدا با ثبت اطلاعات اولیه توسط متقاضی دریافت مجوز و دریافت کد پیگیری از سازمان نظام صنفی رایانه ای اقدام به دریافت جواز می کنید.

با بارگزاری مدارک و مستندات و ارسال پرونده دریافت جواز صنفی رایانه ای آن را به مرحله بررسی سازمان می رسانند.

پس از ارسال مدارک و اطلاعات متقاضی بررسی اطلاعات توسط واحد عضویت انجام می شود و به مرحله پرداخت می رسد( البته در صورت نقص پرونده در این مرحله به بخش قبل فرستاده می‌شود)

پس از آنکه پرداخت حق عضویت از سوی متقاضی مجوز انجام شدو این پرداخت توسط حسابداری تایید شد، واحد عضویت در نظام صنفی پرونده را بر اساس صلاحدید خود به تایید عضویت ارسال می کند تا برای متقاضی کد اختصاصی عضویت ارسال شود و شخص به عضویت سازمان درآید.

در پورتال سازمان می‌توان پرونده عضو جدید را مشاهده کرد و بدین ترتیب فرآیند را پیش برد.

پس از آنکه مجوز تایید شد از سوی سازمان نظام صنفی رایانه ای اطلاع رسانی ها از طریق ایمیل یا پیامک انجام می شود.

مجوز سازمان صنفی رایانه ای پس از پرداخت مبلغ و هزینه برای عضویت انجام می‌شود و این مجوز تا یک سال دارای اعتبار خواهد بود که از یک ماه قبل اتمام اعتبار یکساله، برای متقاضی پیامک تمدیداز سوی سازمان نصر ارسال می شود.

دریافت جواز سازمان نظام صنفی رایانه ای کشوری

ارزش جواز سازمان نظام صنفی رایانه ای

مواردی مانند قانونی شدن امور، ایجاد حس اعتماد مشتریان و نیز دریافت تسهیلات دولتی از ارزش و اهمیت مجوز نظام صنفی رایانه ای است که در ادامه آن ها را شرح می دهیم.

داشتن جواز نظام صنفی رایانه ای باعث می‌شود تا تمامی فعالیت های شرکت‌ها و تمامی فروشگاه هایی که اقدام به عرضه محصولات یا خدمات می کنند با داشتن این جواز به صورت قانونی شناخته شوند در غیر این صورت فعالیت آن ها امری غیر قانونی به حساب می آید. هر شخصی که در حال فعالیت بدون جواز نظام صنفی باشد این امکان از وی سلب می شود که از همکاری با شرکتها و ارگان های دولتی را استفاده کند و جریمه ای نیز در این خصوص برای وی لحاظ می شود.

داشتن جواز نظام صنفی باعث اعتبارسازی و ایجاد اعتماد بیشتر افراد خواهد شد. این بحث یعنی چی؟! اهمیتی که داشتن یک جواز برای مشاغل ایجاد می کند باعث ایجاد حس امنیت و اعتماد در خریداران می‌شود که همین موضوع می تواند زمینه‌سازی برای فروش بیشتر و پاسخ به تقاضای مشتریان شود. با داشتن جواز صنفی می توان قانونی بودن یک حرفه را از غیرقانونی بودن آن تشخیص داد.

تسهیلات و حمایت هایی برای دارندگان جواز صنفی در نظر گرفته شده که از سوی دولت به فروشگاه ها و شرکت هایی که این جواز را در اختیار دارند ارائه می شود. تفاوتی ندارد کجای ایران ساکنید، برای دریافت این مجوز می توانید از خدمات الکترونیکی سازمان نظام صنفی بهره ببرید و آن را به صورت کاملا اینترنتی در سایت این سازمان ثبت کنید. داشتن وکیل ثبتی برای انجام امور حقوقی شما نیز راهی مناسب برای پیشرفتتان خواهد بود.

جواز نظام صنفی رایانه ای چه مزیتی دارد؟

  • مجوز فعالیت و کارت عضویت: هویت صنفی خود را به طور رسمی دریافت کنید.
  • تسهیلات مالی: از تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری کشوری و معرفی به موسسات مالی و اعتباری برای دریافت تسهیلات بهره‌مند شوید.
  • بیمه تکمیلی: خود، پرسنل و خانواده‌ تان را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهید.
  • مشاوره حقوقی: از مشاوره حقوقی رایگان یا با تسهیلات ویژه بهره‌مند شوید.
  • تخفیفات: از تخفیف‌ های ویژه در فروشگاه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر مجموعه‌های طرف قرارداد با سازمان استفاده کنید.
  • معرفی به ادارات و سازمان‌ ها: برای عقد قرارداد یا شرکت در مناقصات به ادارات و سازمان‌ های مختلف معرفی شوید.
  • مشاوره و آموزش: از امکانات مشاوره‌ای و آموزشی سازمان در زمینه‌ های مختلف مانند امور مالی، حقوقی و فنی بهره‌ مند شوید.
  • برگزاری سمینار و نمایشگاه: مجوز برگزاری سمینارها و نمایشگاه‌ های تخصصی را دریافت کنید.
  • اطلاع‌رسانی: از آخرین قوانین و مقررات مربوط به حوزه ICT مطلع شوید.
  • حمایت و رایزنی: از حمایت و رایزنی سازمان در مراجع مختلف دولتی و خصوصی بهره‌ مند شوید.
  • خدمات دایرکتوری تجاری: در دایرکتوری تجاری سازمان ثبت نام کنید و به مشتریان جدید دست پیدا کنید.
  • ارتباطات صنفی: با همکاران صنفی خود آشنا شوید و فرصت‌ های جدید تجاری ایجاد کنید.
  • حق رای: در مجامع عمومی سازمان حق رای داشته باشید.
  • عضویت در کمیسیون‌ها: در کمیسیون‌ های تخصصی سازمان عضو شوید و در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت کنید.
  • حضور در نمایشگاه‌ها: با تخفیف ویژه در نمایشگاه‌ های تخصصی کشور حضور پیدا کنید.
  • فعالیت‌های اجتماعی: در فعالیت‌ های مختلف اجتماعی و فرهنگی در کنار سایر اعضای خانواده IT شرکت کنید.

عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه‌ ای، دریچه‌ ای به سوی دنیایی از فرصت‌ ها برای فعالان حوزهIT و ICT است. با عضویت در این سازمان، می‌ توانید از مزایای متعددی در زمینه‌های مختلف بهره‌ مند شده و به پیشرفت خود در این حوزه کمک کنید. لازم به یادآوری است که در هر کجای کشور که ساکن باشید تنها با یک تماس با شماره 02633193 می توانید مجوز نظام صنفی رایانه ای خود را با پایش دریافت کنید و دغدغه های خود را کم کرده و از مزیت های فراوانی که این جواز برایتان به همراه می آورد بهره ببرید.

دریافت جواز سازمان نظام صنفی رایانه‌ ای آسان‌تر از همیشه!

با فعال شدن سیستم آنلاین دریافت جواز، گاه شاهد مشکلاتی در تکمیل مدارک و انجام مراحل توسط متقاضیان هستیم. تیم حقوقی پایش ثبت با افتخار، خدمات مربوط به دریافت جواز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای را به لیست خدمات خود اضافه کرده است.

ما در کنار شما خواهیم بود تا:

  • مدارک شما را به طور کامل و دقیق بررسی و تکمیل کنیم.
  • مراحل دریافت جواز را به سرعت و با دقت انجام دهیم.
  • در صورت نیاز، به شما مشاوره تخصصی و رایگان ارائه دهیم.

چگونه مجوز نظام صنفی رایانه ای را تمدید کنیم؟

برای اینکه بدانید اعتبار مجوز سازمان صنفی رایانه ای چقدر است باید مطلع شوید که شورای مرکزی نصر یا همان سازمان نظام صنفی رایانه ای پس از ارائه مجوز صنفی آن را تا یک سال فعال و دارای اعتبار به حساب می آورد و اعتباری یک ساله به فعالیت می دهد. تمامی شرکت ها و فروشگاه ها باید ازیک ماه قبل از اتمام زمان اعتبار جواز که از طریق ایمیل یا پیامک به آن ها اطلاع رسانی شده اقدامات مرتبط با تمدید را به سرانجام برسانند. در واقع در هر سال اقدامات تمدید اعتبار در سازمان صنفی اتفاق می افتد. سازمان نصر استانی مسئولیت برای تمدید دارد و با داشتن شماره شناسه نظام صنفی و شناسه کاربری می توانید درخواست تمدید را به سازمان انتقال دهید.

با نزدیک شدن به تاریخ انقضای مجوز عضویت شما در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، از طریق ایمیل و پیامک به شما یادآوری می‌کنیم که زمان تمدید مجوزتان فرا رسیده است. با پایش در ارتباط باشید و شماره تماس خود را در سیستم ثبت کنید تا در این روزهای شلوغ کاری، یادآور شما برای مسئولیت های اقدام به تمدید مجوزهای شما باشیم.

با دریافت مشاوره رایگان از تیم مجتمع ثبتی حقوقی پایش، از بروز هرگونه مشکل در فرآیند دریافت جواز خود جلوگیری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها