جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت شرکت در اراک فوری با کمترین هزینه

ثبت شرکت در اراک

مهمترین مسئله در زمان ثبت شرکت در اراک آشنایی با قوانین و مقررات مربوطه در این زمینه می باشد. در این مطلب که به همت کارشناسان و متخصصان ثبت برند و مجتمع ثبتی پایش تنظیم شده است قرار است به شما نکات زیادی را در خصوص ثبت شرکت در اراک توضیح دهیم تا از با آگاهی تمام اقدام به ثبت شرکت کنید. شرکت یعنی مشارکت و ثبت شرکت یعنی ثبت قراردادی که به واسطه مشارکت اشخاص شکل می گیرد. قانون تجارت از این رو قوانینی را برای ثبت شرکت و شرایط و مدارک و مراحل مربوطه در این خصوص تعریف کرده است. که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

ثبت شرکت در اراک

قاعدتاً باید شرایط ثبت شرکت را بدانید تا بتونید اقدام به ثبت شرکت کنید. در اراک ثبت شرکت در اداره ثبت اسناد و املاک که زیر نظر قوه قضاییه است انجام می شود. بنابراین برای ثبت شرکت یک سری شرایط قانونی وجود دارد که باید از آن اطلاع داشته باشید. در شرکت های تجاری برخی از شرایط عام هستند یعنی در تمام شرکت ها باید این شرایط وجود داشته باشد و برخی دیگر از شرایط بسته به نوع شرکت باید وجود داشته باشد.

اما شرایط عام انتخاب هیئت مدیره در شرکت، تعیین موضوع تجاری، انتخاب اعضاء، انتخاب 5 نام برای شرکت به ترتیب اولویت از مواردی است که در شرکت وجود دارد. انتخاب افراد زیر 18 سال در مدیران شرکت ممنوع است، اشخاص هیئت مدیره باید فاقد سوء پیشینه کیفری باشند، افرادی که استخدام رسمی دولت هستند نمی توانند در شرکت های تجاری سمت داشته باشند. سایر موارد در شرکت با توجه به نوع شرکت مشخص خواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در اراک

زمانی که شما درخواست خود را در سایت اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ثبت می کنید. در گام نهایی از شما می خواهد مدارکی را به اداره ثبت شرکت ها پست نمایید که این مدارک عبارت است از: اساسنامه، شرکت نامه، صورت جلسه هیئت مدیر و صورت جلسه مجمع عمومی موسسین، اظهارنامه یا تقاضا نامه از مدارک ثبتی است که باید اقدام به تنظیم آن نمایید این مدارک در دو نسخه به امضاء اعضاء شرکت می رسد.

اشخاصی که در سمت تحت هر سمتی هستند یا اگر از شرکاء هستند باید کپی شناسنامه و کارت ملی خود را ارائه دهند. فیش بانکی یا مجوز از مدارکی هستند که با توجه به نوع شرکت ممکن است لازم به ارائه باشد. با ثبت نهایی در سایت برگه پذیرش نهایی هم داده می شود که این برگه نیز جزء مدارک ثبت شرکت در اراک می باشد.

 

ثبت شرکت در اراک
ثبت شرکت در اراک

مراحل ثبت شرکت در اراک

بدون ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها از نظر قانون شرکت تجاری جنبه قانونی ندارد بنابراین ثبت شرکت در اراک منوط به صدور آگهی ثبت از سوی اداره ثبت شرکت های اراک است. از این رو مراحل ثبت شرکت به شرح زیر می باشد.

  1. با تعیین اعضاء و مدیران و سرمایه شرکت و تنظیم مدارک مربوط به ثبت شرکت به سایت اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری وارد شوید.
  2. ثبت اطلاعات محل ثبتی و ثبت اطلاعات شرکت در هر گام از سایت ثبت شرکت ها الزامی است.
  3. با وارد کردن اطلاعات در گام نهایی باید مجدد درخواست را بررسی نمایید تا ایرادی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته باشد تا ثبت نهایی را انجام دهید.
  4. طی 48 ساعت از ثبت اسامی پیشنهادی بررسی می شوند و در صورت نبود ایراد یکی از این اسامی پذیرفته خواهند شد.
  5. مدارک به همراه برگه پذیرش سامانه ای به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پست خواهد شد.
  6. بعد از بررسی های کارشناس، آگهی ثبت شرکت صادر می شود و پیش نویس آن در سایت قرار می گیرد که با کد پیگیری باید به قسمت پیگری درخواست وارد شوید و پیش نویس را دریافت کنید.
  7. در آخر نیز می توانید با مراجعه به اداره ثبت شرکت های اراک مدارک ثبتی شرکت را دریافت کند.

هزینه و زمان ثبت شرکت در اراک

قاعدتاً هر کسی که می خواهد شرکت ثبت کند در اراک به این مسئله بر می خورد که هزینه های ثبتی چقدر تمام خواهد شد. تصور اشتباه این است که متقاضیان هزینه ثبت شرکت را یک هزینه مشخص می دانند در صورتی که چنین موضوعی عمومیت ندارد و هزینه ها بر اساس نوع شرکت، میزان موضوع یا تعداد اعضاء و سرمایه شرکت مشخص خواهد شد. زیرا اداره ثبت شرکت ها بر اساس این موارد از شما هزینه ثبتی دریافت خواهد کرد. از این رو ما در تیم ثبتی پایش به یک گفتگو چند دقیقه ای از مواردی که در ثبت شرکت باید انجام دهیم هزینه تمام شده را اعلام خواهیم کرد.

مدت زمان ثبت شرکت در اراک نیز از مواردی است که بسته به درخواست شما دارد اگر درخواست ثبت درست وارد شود و پرونده بدون اشکال و ایراد پیش رود از تاریخ تکمیل مدارک طی 14 روز آگهی ثبت شرکت صادر خواهد شد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در حوزه ثبتی اراک

قانون تجارت ثبت شرکت در اراک را منوط به یکی از قالب های ثبتی می داند. از آنجایی که اشخاص برای ثبت شرکت به دنبال دردسر نیستند و می خواهند با داشتن شرکت بتوانند قرارداد های کاری بهتری را دریافت کنند بهترین انتخابی که دارند ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اراک است. شرکت با مسئولیت محدود را باید با حداقل دو نفر و تعیین سرمایه بیش از حداقل قانونی و سایر شرایط عمومی می توانید به ثبت برسانید. سرمایه شرکت با مسئولیت محدود تحت عنوان سهم الشرکه است و هر شخص به میزان سهم الشرکه در شرکت مسئولیت دارد.

ثبت شرکت سهامی خاص در حوزه ثبتی اراک

اگر برای شما اهمیت دارد که اعتبار بیشتری در بازار داشته باشید باید به سراغ ثبت شرکتی بروید که از نظر قانونی شرایط خاص تری برای ثبت دارد. شما نمی توانید با دو نفر ثبت شرکت سهامی خاص را انجام دهید. برای ثبت این شرکت حداقل سه سهامدار که باید از اعضاء هیئت مدیره نیز باشند وجود داشته باشد. انتخاب بازرس در شرکت سهامی خاص اجباری است. سرمایه شرکت سهامی خاص باید بیش از یک میلیون ریال باشد که بلوکه 35 درصد از آن الزامی است. هیئت مدیره این شرکت حتماً باید از سهامداران باشند.

ثبت موسسه غیر تجاری در حوزه ثبتی اراک

در کنار ثبت شرکت های تجاری قانون تجارت در خصوص ثبت موسسه غیر تجاری نیز صلاحیت رسیدگی دارد. موسسا غیر تجاری یا انتفاعی هستند یا غیر انتفاعی، موسسات غیر انتفاعی اصولاً برای امور عام المنفعه ثبت می شوند و موسسه انتفاعی برای کسب سود برای اعضاء تاسیس می شود. جهت تاسیس و ثبت موسسه لازم است اعضاء حداقل دو نفر باشند و سرمایه نیز باید بیش از مبلغ حداقلی باشد. در موسسه نیز سرمایه تحت عنوان سهم الشرکه است. موسسات غیر تجاری همان طور که از نامشان پیدا است تنها مجاز به فعالت در امور غیر تجاری هستند.

ثبت شرکت بازرگانی، پیمانکاری، خدماتی در اراک

زمانی که تصمیم به ثبت شرکتی می گیرید باید حوزه فعالیت خود را نیز مشخص کنید. برای مثال شرکت بازرگانی اصولاً در زمینه واردات و صادرات و خرید و فروش و هر فعالیتی که مرتبط با حوزه بازرگانی است فعالت دارد. ثبت شرکت خدماتی در اراک نیز منوط به فعالیت در ارائه خدمت است نوع خدمات برای ثبت شرکت باید جنبه تجاری داشته باشد.

برخی از شرکت ها نیز مجری اجرای پروژه های مختلف هستند یا با شرکت ها و اشخاص حقیقی طرف قرارد می شوند تا فعالیت اجرایی پروژه ای را انجام دهند. در این حالت شرکت پیمانکاری است یعنی وظیفه ارائه نیروی انسانی متخصص و غیر متخصص و نیز انجام پروژه مورد نظر را طی زمان خاصی دارد که به این شرکت ها پیمانکاری می گویند، که می تواند موضوع فعالیت شرکت باشد.

آدرس اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در اراک

مدارک ثبتی باید به آدرس اراک، شهرک قدس، بلوار قدس، کوچه اخوت ۵ اداره ثبت اسناد و املاک واحد ثبت شرکت ها پست شود.

واحد های ثبت شرکت و موسسات غیر تجاری در استان مرکزی

  • ساوه
  • خمین
  • محلات
  • دلیجان
  • شازند
  • زرندیه
  • نفرش
  • کمیجان
  • آشتیان
  • بازنه
  • خنداب
  • کمیجان
  • فراهان

 از اینکه با مجتمع ثبتی پایش تا اینجا این مقاله همراه بودید کمال تشکر را داریم در صورتی که سوال یا مشکلی در روند ثبت شرکت در اراک دارید سوال خود را برای ما ارسال کنید تا توسط کارشناسان متخصص بررسی و پاسخ داده شود. همچنین تمامی مشاوره های پس از ثبت شرکتها به مانند پلمپ دفاتر تجاری و امور مالی و ثبتی در تیم ثبتی پایش رایگان می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امینی
امینی
1 سال قبل

آیا شرکت برای ثبت نیاز به دریافت مجوز داره؟

خوش نظر
خوش نظر
1 سال قبل

سلام اگه میشه بفرمایید اگر سرماییه اولیه بالا باشه چقدر مالیات بر سرمایه به ما تعلق می گیرده؟

ریحانه طهمورثی
ریحانه طهمورثی
1 سال قبل

شرایط موسسه داوری و میخواستم بدونم

شماره موبایل
9125682385
ريحانه حسينيان
ريحانه حسينيان
1 سال قبل

سلام وقت بخير براي ثبت موسسه داوري بايد اعضا وكيل باشن؟

شماره موبایل
9125682385