جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

راهنمای کامل اخذ جواز تاسیس در کرج

نحوه اخذ جواز تاسیس در کرج

جواز تاسیس که به آن جواز صنایع نیز گفته می شود. نوعی مجوز فعالیت برای راه اندازی یک شرکت یا کارگاه تولیدی است. البته موضوعیت صدور جواز صنایع برای خرید ملک یا راه اندازی واحد تجاری است. برای اخذ جواز تاسیس در کرج لازم است اقداماتی را انجام دهید و مراحلی را پشت سر بگذارید. ما در ادامه به بررسی نحوه اخذ جواز تاسیس در کرج و مدارک و مراحل مربوطه توضیح کامل خواهیم داد در ادامه همراه ما باشید.

نحوه اخذ جواز تاسیس در کرج

جواز تاسیس در موضوعات مختلف صادر می شود. همان طور که از نام این مجوز بر می آید باید برای تاسیس واحد صنعتی یا تجاری یا تولیدی این مجوز را دریافت کرد.

در واقع برای دریافت پروانه بهره برداری دریافت جواز تاسیس الزامی می باشد. سازمان های دولتی مختلف مانند وزارت صمت و جهاد کشاورزی از جمله سازمان هایی هستند که این مجوز را دریافت می کنند.

بر اساس موضوع فعالیت هر یک از این سازمان ها صالح برای صدور مجوز هستند. بنابراین بر اساس موضوع باید به یکی از این دو سازمان مراجعه نمایید. اخذ جواز تاسیس در کرج برای اشخاص حقیقی و حقوقی امکان پذیر است و قوانین در خصوص کرج داشتن زمین در یکی از شهرک های صنعتی می باشد.

با معرفی یکی از شهرک های صنعتی مجاز زمین به شما معرفی می شود. البته ابتدا باید مدارک و شرایط تعیین شده که در ادامه خواهید خواند را نیز ارائه دهید.

اخذ جواز تاسیس از صنایع در کرج

همان طور که گفته شد جواز صنایع از نهاد های متعددی صادر می شود که وزارت صنعت، معدن، تجارت یکی از اصلی ترین سازمان های دولتی در ارائه خدمات مربوط به صدور جواز تاسیس است که در زمینه های صنعتی، معدنی، تجاری این مجوز صادر می شود. برای جواز تاسیس صنایع کرج تنها کافی است ابتدا ثبت نام را در سامانه بهین یاب تکمیل کنید و بعد مدارک را به دفتر سازمان صنایع استان البرز ارائه دهید.

اخذ جواز تاسیس از جهاد کشاورزی در کرج

هر گاه زمینه فعالیت در امور مرتبط با جهاد کشاورزی باشد باید اقدام به دریافت جواز تاسیس جهاد کشاورزی کنید. جهاد کشاورزی به صورت حضوری در خصوص صدور جواز تاسیس جهاد رسیدگی می کند و در صورت تکمیل بودن و نبود نقص در پرونده این مجوز نیز با مدت رمان مشخص صادر خواهد شد.

شرایط اخذ جواز تاسیس در کرج

همان طور که عنوان کردیم متقاضی اخذ جواز تاسیس ممکن است شخص حقیقی یا حقوقی باشد. قانون شرایط اختصاصی را برای هر یک تعیین کرده است که با احراز شرایط امکان صدور مجوز وجود خواهد داشت. بنابران بر اساس شرایط زیر اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند مجوز تاسیس دریافت کنند.

شرایط دریافت جواز تاسیس برای اشخاص حقیقی

  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران برای متقاضی الزامی است.
  • باید توانایی اولایه جهت سرمایه گذاری مشخص شود.
  • داشتن حداقل سن قانونی یعنی 18 سال الزامی است.
  • باید طرح توجیهی برای دریافت مجوز ارائه نمایید.
  • متقاضی آقا باید کارت پایان خدمت یا کارت معافیت از خدمت سربازی را ارائه دهد.

شرایط دریافت جواز تاسیس برای اشخاص حقوقی

  • شرکت باید بر اساس قوانین مربوطه ثبت شده باشد.
  • حتماً باید طرح توجیهی برای جواز تاسیس شرکت ارائه شود.
  • داشتن شرایط سرمایه گذاری برای جواز تاسیس کرج الزامی است.
  • ارائه مدارک ثبتی اعم از اساسنامه و آگهی ثبت الزامی است.
  • در صورتی که مدیر عامل شخص حقوقی آقا باشد باید کاررت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت ارائه دهد.

 

نحوه اخذ جواز تاسیس در کرج
نحوه اخذ جواز تاسیس در کرج

مدارک اخذ جواز تاسیس در کرج

متقاضی دریافت جواز تاسیس ممکن است شخص حقیقی یا حقوقی باشد. تفاوتی ندارد چه اشخاص حقیقی و چه اشخاص حقوقی باید مدارکی را برای ثبت درخواست و انجام پروسه جواز انجام دهند.

اسناد و مدارک اشخاص حقیقی

  • مدارک شناسایی متقاضی که شامل شناسنامه و کارت ملی و کارت پایان خدمت می باشد.
  • آدرس محل سکونت متقاضی
  • لیست کالاهای مربوطه جهت تولید

اسناد و مدارک اشخاص حقوقی

  • ارائه آگهی تاسیس شرکت تجاری
  • مدارک شناسایی مدیر عامل به علاوه کارت پایان خدمت وی
  • لیست کالاهایی که برای مجوز مورد تقاضا است.
  • آدرس محل سکونت مدیر عامل
  • مهر شرکت

هزینه اخذ جواز تاسیس در کرج

هزینه هایی که برای دریافت این مجوز صرف می شود شامل هزینه کارشناسی و حداقل پرداخت 30 درصد از ارزش زمین می باشد. البته برای تنظیم طرح توجیهی نیز باید مبلغی پرداخت نمایید.

به طور کلی این هزینه ها بر اساس شهرک صنعتی و تکمیلا بودن مدارک متفاوت است. هم اکنون می توانید قیمت دقیق اخذ جواز تاسیس کرج را از کارشناسان ثبتی پایش درخواست نمایید.

مراحل اخذ جواز تاسیس در کرج

ابتدا لازم است معرفی نامه ای از سازمان صمت استان البرز برای یکی از شهرک های صنعتی کرج دریافت کنید. سپس با مراجعه به شهرک صنعتی و مراجعه به قسمت مدیریت شهرک صنعتی متراژ زمین مورد نیاز را ارائه دهید و 30 درصد از هزینه کلی را پرداخت کنید.

بنابراین قرارداد فروش زمین و تحویل آن منعقد خواهد شد. مدارک مورد نظر را به اداره صنعت معدن تجارت استان البرز ارائه دهید بعد از واریز هزینه جواز تاسیس با اعتبار یک ساله برای شما صادر خواهد شد.

در مدت یک سال باید عملیات اجرایی راه اندازی واحد صنعتی یا معدنی یا تجاری یا تولیدی را انجام دهید. اگر در تامین هزینه دچار مشکل شوید اگر 30 درصد از عملیات اجرایی را انجام داده باشید می توانید اقدام به دریافت وام کنید.

وام های مربوط به راه اندازی واحد صنعتی 70 درصد از کل هزینه پروژه با سود 16 درصد می باشد. لازم به ذکر است جواز تاسیس پیشنیاز دریافت پروانه بهره برداری می باشد.

زمان اخذ جواز تاسیس در کرج

زمان اصلی برای انجام پرونده جواز تاسیس به تکمیل بودن یا نبودن مدارک شما بستگی دارد. از زمانی که درخواست در سامانه صمت ثبت می شود تا زمانی که مدارک ارائه می شود و جواز تاسیس صادر می شود حداقل 35 الی 45 روز زمان صرف اخذ جواز تاسیس می شود. وکلاء ما در کمترین زمان اقدام به اخذ جواز تاسیس در کرج و خرید زمین در بهترین شهرک های صنعتی استان البرز برای شما خواهند کرد.

در نهایت: از اینکه با مجموعه ثبتی پایش همراه بودید کمال تشکر را داریم. برای اطلاعات بیشتر یا دریافت مشاوره رایگان اخذ جواز تاسیس در کرج با کارشناسان ثبتی پایش تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها