جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

راهنمای کامل ثبت تغییرات شرکت در رشت

راهنمای کامل ثبت تغییرات شرکت در رشت

همان طور که برای اعتبار قانونی داشتن لازم است شرکت در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد. بعد از ثبت شرکت نیز لازم است تغییرات در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به ثبت برسد. اما چگونه می توانید ثبت تغییرات شرکت در رشت را انجام داد؟ پاسخ شما نزد ما است در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا با جدید ترین قوانین سازمان ثبت برای ثبت تغییرات آشنا شوید.

چگونگی ثبت تغییرات شرکت در رشت را انجام دهیم ؟

سازمان ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری رشت برای رسیدگی در سریع ترین زمان تمامی روند ثبت تغییرات را غیر حضوری کرده است. بنابراین لازم نیست برای ثبت تغییرات شرکت خود به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید.

ثبت تغییرات شرکت در رشت نیاز به تنظیم صورتجلسه تغییرات دارد. بنابراین باید ابتدا شرکت بر اساس موضوع تغییرات صورتجلسه مجمع عمومی عادی یا فوق العاده تنظیم کند. سپس می توان برای ثبت آن از سایت اداره ثبت شرکت ها اقدام کرد.

سازمان ثبت اجازه ثبت هر تغییراتی را نمی دهد و باید تغییرات بر اساس چهارچوب هایی که این سازمان در نظر گرفته شده است تنظیم شود. مثلاً داشتن ساعت و تاریخ در صورتجلسه الزامی است از این رو اگر در صورتجلسه تغییرات ساعت ذکر نشود اجازه ثبت تغییرات داده نمی شود و کارشناس نقص پرونده را ابلاغ می کند.

بنابراین باید حد نصاب مقرر قانونی در صورتجلسه رعایت شده باشد. باید اطلاعات ثبتی شرکت به صورت کامل عنوان شود. اطلاعات اعضاء شماره ملی و سمت و سهام در صورتجلسه باید ذکر شود. همه شرکت ها باید صلاحیت مجمع بر اساس موضوع تغییرات را رعایت نمایند.

مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت در رشت

بعد از اینکه درخواست ثبت تغییرات در سامانه ثبت می شود مدارک جهت احراز صحت اطلاعات باید عنوان شود. بنابراین مدارکی که باید به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود عبارت است از:

  • صورتجلسه تغییرات شرکت های تجاری در دو نسخه
  • آگهی آخرین تغییرات و آگهی ثبت شرکت تجاری
  • لیست سهامداران
  • مدارک شناسایی اعضاء جدید
  • برگه پذیرش نهایی
  • در صورت داشتن وکیل ارائه وکالت نامه
چگونگی ثبت تغییرات شرکت در رشت را انجام دهیم ؟
چگونگی ثبت تغییرات شرکت در رشت را انجام دهیم ؟

مراحل ثبت تغییرات در اداره ثبت شرکت های رشت

تغییرات شرکت طی سلسله مراحل زیر انجام می شود.

  1. ابتدا باید صورتجلسه تغییرات شرکت را تنظیم کنید و اعضاء اسناد صورتجلسه را امضاء کنند.
  2. به سایت اداره ثبت شرکت ها وارد شوید و در قسمت تغییرات صورتجلسه اطلاعات ثبتی را وارد نمایید.
  3. بعد از ثبت نهایی اطلاعات در سامانه، باید مدارک را حداکثر تا سه روز به اداره ثبت شرکت های رشت پست کنید.
  4. کارشناس اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری بعد از بررسی درخواست در صورتی عدم نقص در پرونده پیش نویس آگهی ثبت تغییرات را صادر می کند.
  5. وکیل یا نماینده قانونی شرکت باید جهت دریافت اصل مدارک به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نماید.

انواع تغییرات قابل ثبت در اداره ثبت شرکت های رشت

تغییرات انواع مختلفی دارد که هر یک در مجمع عمومی شرکت انجام می شود. مجامع عمومی دو نوع هستند. مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده که بر اساس اساسنامه شرکت این مجامع می توانند تغییرات شرکت را تصویب و طی تنظیم صورتجلسه ثبت تغییرات در اداره ثبت شرکت ها آن را به ثبت برسانند. تغییراتی که در شرکت ها ثبت می شود به ترتیب زیر است.

  • نقل و انتقال سهام
  • ورود و خروج شریک
  • افزایش یا کاهش سرمایه
  • انتخاب هیئت مدیره و بازرس
  • تعیین دارنده حق امضاء
  • تعیین سمت
  • الحاق به موضوع یا تغییر موضوع
  • تاسیس شعبه
  • انحلال
  • انتخاب اسم جدید برای شرکت

هزینه و زمان ثبت تغییرات شرکت در رشت

هزینه های ثبت تغییرات شرکت ها شامل: حق ثبت، رونامه و هزینه پست است. حق ثبت تغییرات برای تمامی تغییرات اصولاً به یک میزان است.

روزنامه ثبت تغییرات شرکت ها بر اساس آگهی ثبت تغییرات باید پرداخت شود بنابراین می توان گفت بر این اساس می توان هزینه تغییرات را مشخص کرد. هزینه های پست نیز بر اساس تعرفه های ثبتی است.

زمان رسیدگی به پرونده ثبت تغییرات شرکت ها در اداره ثبت شرکت ها 14 روز کاری است.

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص در رشت

حد نصاب مقرر قانونی برای شرکت سهامی خاص اکثریت عددی و سهامی معرفی شده است. جلسات مجامع عمومی با ریاست رئیس جلسه یا نائب رئیس جلسه انجام می شود. صورتجلسه و بحث و بررسی تغییرات در جلسات مجامع توسط منشی جلسه ثبت می شود. سپس می توانند با صورتجلسه ای که تنظیم کرده اند درخواست ثبت تغییرات شرکت را بدهند.

ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود در رشت

تغییرات شرکت با مسئولیت محدود با حد نصاب مقرر قانونی آن یعنی حضور دو سوم دارندگان 75 درصد از سهم الشرکه قابل تصویب است. بعد از اینکه مجمع عمومی برگزار شد صورتجلسه برای ثبت تغییرات تنظیم می شود. البته این روال در قانون عنوان شده است و در عمل اکثر شرکت ها ثبت تغییرات خود را به موسسات ثبتی واگزار می گنند.

ثبت تغییرات موسسه غیر تجاری در رشت

موسسه غیر تجاری در رشت می توانند همانند شرکت های تجاری ثبت تغییرات خود را در اداره ثبت شرکت های رشت درخواست دهند. اگر موسسه شما دارای مجوز است باید تایید سازمان صادر کننده را برای ثبت تغییرات دریافت کنید. علاوه بر این باید تغییرات بر اساس تیپ اساسنامه ای که مورد تایید سازمان است انجام شود.

در نهایت: ما در مجتمع ثبت پایش بر اساس جدید ترین قواعد و مقررات مربوطه ثبت تغییرات شرکت در رشت را انجام می دهیم. مشاوره رایگان تیم ثبتی پایش را از دست ندهید وکلاء ما در وقت های اداری پاسخگوی شما هستند. اگر این مطلب را غیر از ساعت اداری مطالعه کردید سوالات خود را برای ما کامنت کنید و یا درخواست تماس سایت را تکمیل کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شیوا شادمان
شیوا شادمان
1 سال قبل

سلام برای تمدید سمت اعضا هیئت مدیره باید چند تا صورتجلسه اقدام بشه؟