جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

روال ثبت تغییرات شرکت در کرمان

روال ثبت تغییرات شرکت در کرمان

وقتی می خواهید تغییراتی را در اداره ثبت شرکت ها انجام دهید باید با روند قانونی که در نظر گرفته است توجه نمایید. برای ثبت تغییرات شرکت در کرمان برای شرکت های ثبتی در کرمان انجام می شود. این سازمان درخواست ثبت شده در سامانه را با مدارکی که ارسال کرده اید بررسی می کنند در صورت تایید آگهی ثبت تغییرات شرکت در این خصوص صادر خواهد شد.

شرایط و مراحل ثبت تغییرات شرکت در کرمان

شرایط کلی برای ثبت تغییرات این است که مجمع عمومی را با حد نصاب مقرر قانونی برگزار کنید و نسبت به تغییرات در این مجامع تصمیم گیری نمایید. ثبت تغییرات شرکت های تجاری را می توانید در انواع مختلف داشته باشید. از دیگر شرایط ثبت تغییرات شرکت در کرمان به واحد ثبتی آن باید اشاره کرد.

شما نمی توانید تغییرات شرکت های تجاری کرمان را در مثلاً مشهد انجام دهید باید در شهر کرمان این اقدام صورت گیرد. مورد بعدی که در دسته بندی تغییرات شرکت قرار دارد ثبت تغییرات باید به گونه ای انجام شود که از حداقل های قانونی کمتر نشود.

مراحل ثبت تغییرات شرکت در کرمان به ترتیب زیر انجام می شود.

  1. تنظیم صورتجلسه و امضاء آن
  2. ثبت درخواست در سایت اداره ثبت شرکت ها
  3. پست مدارک ثبتی تغییرات به اداره ثبت شرکت های کرمان که در سازمان ثبت اسناد و املاک این استان مستقر است.
  4. پیگیری پرونده از طریق سایت اداره ثبت شرکت ها
  5. دریافت پیش نویس آگهی و مراجعه به اداره ثبت جهت اخذ اصل مدارک ثبتی
  6. انتشار آگهی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران

هزینه ثبت تغییرات شرکت در کرمان

هزینه های ثبت تغییرات شرکت های تجاری شامل موارد متعددی می شود که شرکت ها باید متقبل شوند. این تغییرات اگر توسط اعضاء شرکت انجام شود هزینه حق ثبت و هزینه روزنامه و پست خواهد بود.

اگر تغییرات توسط شخص دیگری انجام شود علاوه بر هزینه ثبت تغییرات باید حق الزحمه انجام پرونده را پرداخت کنید. به طور کلی ثبت تغییرات شرکت در کرمان بر اساس هر صورتجلسه هزینه بردار است.

در برخی موارد شما یک تغییرات را در شرکت می خواهید اعمال کنید اما باید دو صورتجلسه برای ثبت تغییرات تنظیم شود. حتی ممکن است چند تغییرات را ممکن است درخواست داشته باشید که می توانید در یک صورتجلسه تغییرات مربوطه را انجام دهید.

شرایط و مراحل ثبت تغییرات شرکت در کرمان

انواع تغییرات ثبتی در کرمان

  • انتخاب هیئت مدیره
  • تعیین سمت
  • تغییر موضوع یا الحاق به موضوع
  • نقل و انتقال سهام
  • ورود و خروج شریک
  • افزایش و کاهش سرمایه
  • انحلال
  • ثبت شعبه
  • انتخاب اسم جدید برای شرکت
  • تغییر آدرس

این موارد از جمله انواع ثبت تغییرات شرکت هستند که در کرمان انجام می شود.

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود در کرمان

مراحل و مدارک و هزینه های کلی برای ثبت تغییرات شرکت ها به یک صورت است. اما در این بین تفاوت هایی نیز وجود دارد. اما شرایط ثبت تغییرات شرکت ها با هم تفاوت دارند.

تغییرات شرکت های سهامی خاص با دو سوم اعضاء که دارای 51 درصد از سهام شرکت هستند باید تغییرات خود را انجام دهند. شرکت ها با مسئولیت محدود با دو سوم اعضاء که دارای 75 درصد از سهم الشرکه هستند باید تغییرات خود را داشته باشند.

شرکت های سهامی خاص برای تغییرات مربوط به سهام آگهی دریافت نمی کنند. قانون برای ثبت نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود با تنظیم سند صلح و نیز دریافت مفاصا حساب از دارایی امکان پذیر می داند. داشتن منشی جلسه در جلسات مجامع شرکت سهامی خاص الزامی است اما در شرکت با مسئولیت محدود به این صورت نیست.

ثبت تغییرات موسسه در کرمان

ثبت تغییرات موسسه نیز در اداره ثبت شرکت ها انجام می شود. بنابراین اگر تغییرات مربوط به اساسنامه است باید بر اساس قواعدی که وجود دارد تغییرات را در مجمع عمومی فوق العاده انجام دهید. اگر تغییرات مربوط به هیئت مدیره و حق امضاء باشد مجمع عمومی عادی تصمیم گیری خواهد کرد.

زمان ثبت تغییرات در کرمان

یکی از متداول ترین سوالات اشخاص این است که ثبت تغییرات شرکت ما چقدر طول می کشد. عوامل گوناگونی در این زمینه نقش دارند مثلاً بررسی در سازمان دولتی انجام می شود و حجم پرونده ها در این سازمان زیاد است.

علاوه بر این ممکن است مدارک شما ناقص باشد یا روند ثبت تغییرات را اشتباه انجام داده باشید. اما به طور کلی اگر تمامی مراحل درست باشد طی 14 روز تغییرات شما به ثبت خواهد رسید.

در نهایت: از اینکه با مجموعه پایش ثبت تا این لحظه همراه بودید کمال تشکر را داریم. امیداواریم این مطلب رسالت خود که آگاهی به شما همراهان عزیز است را انجام داده باشد. در صورتی که سوال یا ایرادی در زمینه ثبت تغییرات شرکت دارید با کارشناسان ثبتی پایش ثبت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهرانگیز صفری
مهرانگیز صفری
1 سال قبل

سلام برای خروج مدیر عامل باید صورت جلسه تنظیم بشه