جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

نحوه اخذ پروانه بهره برداری در کرج

شرایط اخذ پروانه بهره برداری در کرج

اخذ پروانه بهره برداری در کرج از طرق مختلفی انجام می شود. اما اصلی ترین سازمان در صدور پروانه بهره برداری سازمان صنعت، معدن، تجارت می باشد. البته جهاد کشاورزی نیز در برخی موارد اخذ پروانه بهره برداری صادر می کند. اگر موضوع فعالیت شما در زمینه های صنعتی یا معدنی یا تجاری باشد باید از سازمان صمت درخواست اخذ این مجوز را بدهید. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی اخذ پروانه بهره برداری بپردازیم.

شرایط اخذ پروانه بهره برداری در کرج

برای دریافت پروانه بهره برداری صنایع لازم است شرایطی را در نظر داشته باشید که به طور کلی بدون این شرایط امکان دریافت پروانه بهره برداری وجود نخواهد شد.

در وهله اول باید جواز تاسیس دریافت کرده باشید و بر اساس مجوز اخذ شده طی مدت اعتبار این مجوز اقدام به راه اندازی واحد صنعتی خود نمایید.

طرح توجیهی برای دریافت پروانه بهره برداری الزامی است. بنابراین قبل از رسیدگی کارشناسان و مامورین سازمان صنایع باید طرح توجیهی ارائه دهید تا در آن میزان تولیدی و سرمایه اولیه و میزان بهره برداری پیش بینی شود مربوط به از راه اندازی واحد صنعتی یا تجاری انجام شود.

راه اندازی و ساخت و نصب تجهیزات و ماشین آلات صنعتی باید از قبل انجام شده باشد. در صورتی که این سه شرط را انجام داده باشید می توانید برای دریافت پروانه بهره برداری درخواست دهید. کارشناسان سازمان صنعت معدن تجارت بعد از بررسی و احراز شرایط فوق تاییدیه اولیه را صادر خواهند کرد.

مراحل اخذ پروانه بهره برداری در کرج

ابتدا باید پرسشنامه مربوط به اخذ پروانه بهره بداری را از سایت صمت دریافت نمایید و بعد از تکمیل اطلاعات آن مجدد بارگزاری نمایید. اگر اطلاعات وارد شده صحت داشته باشد و کلیه مراحل به درستی انجام شده باشد امکان دریافت پروانه بهره برداری وجود دارد. بعد از تایید اولیه نوبت به ظرفیت سنجی می رسد.

ظرفیت سنجی با توجه به ماشین آلاتی که نصب شده است و حداکثر ظرفیت تولید و ساعات کاری و نیز میزان کار مفید در ساعات مشخص شده انجام می شود. اگر چند دستگاه آماده بهره برداری باشد و سایر خط تولید هنوز راه نیوفتاده باشد ظرفیت سنجی تنها به نسبت خصوص خطوط آماده بهره برداری انجام می شود.

با تعیین میزان بهره برداری از خطوط تولید و تایید تمامی مراحل سازمان صنعت، معدن، تجارت نوبت به تایید محیط زیست می رسد. محیط زیست در صورتی تایید صدور پروانه را صادر می کند که تمامی استاندارد های زیست محیطی رعایت شده باشد. با تایید محیط زیست کلیه مدارک برای بررسی به سازمان صمت در البرز ارائه می شود و بعد از بررسی های نهایی پروانه بهره برداری صادر می شود.

شرایط اخذ پروانه بهره برداری در کرج
شرایط اخذ پروانه بهره برداری در کرج

 

مدارک اخذ پروانه بهره برداری در کرج

  • دریافت پرسش نامه و تکمیل آن
  • متقاضی حقیقی باید مدارک شناسایی خود را ارائه نماید و متقاضیان حقوقی باید مدارک ثبتی شرکت را به همراه مدارک هویتی مدیر عامل ارائه دهند.
  • در صورت مالک بودن زمین ارائه سند مالکیت و در صورتی که زمین استیجاری می باشد ارائه اجاره نامه و اقرار نامه رسمی الزامی است.
  • اگر شهرک صنعتی در محدوده هایی است که لازم به دریافت استاندارد هایی است لازم است ابتدا استاندارد های لازم در این زمینه دریافت شود.
  • برای دریافت مجوز بهره برداری ارائه تاییدیه محیط زیست و سازمان کار و رفاه اجتماعی الزامی است.
  • دریافت پروانه بهداشت برای واحد های تولید مواد غذایی
  • جواز تاسیس
  • طرح توجیهی

این مدارک از جمله مدارکی است که برای اخذ پروانه بهره برداری در کرج لازم است.

در پایان: از اینکه با مجتمع ثبت پایش همراه بودید کمال تشکر را داریم شما می توانید هم اکنون مشاوره رایگان اخذ پروانه بهره برداری کرج را از بهترین وکلاء کرج دریافت کنید. صقر تا صد مراحل را به ما بسپارید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها