جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

جدید ترین راهنمای دریافت جواز کسب در کرج

جدید ترین راهنمای دریافت جواز کسب در کرج

کرج یکی از شهرهایی که پتانسیل لازم برای تاسیس هر نوع کسب و کاری را دارد. کرج نسبت به شهر های اطراف دارای هزینه زندگی پایین تر و جمعیت نسبتاً بالایی است. برای راه اندازی هر کسب و کاری حتماً باید جواز کسب در کرج را دریافت کنید. استان البرز دارای واحد های صنفی مختلفی است و هر کسب و کاری فرصت رشد در این شهرستان خوش آب و هوا و 72 ملیتی را دارد.

در ادامه با ما همراه باشید تا به مسئله اخذ جواز کسب در کرج بپردازیم. مشاغل اینترنتی و مشاغل سنتی برای اینکه فعالیت خود را در استان البرز به صورت قانونی ایجاد کنند لازم است اقدام به اخذ پروانه کسب کنند. شهروندان البرزی که تمایل به راه اندازی مشاغل آزاد دارند باید از شرایط و نحوه اخذ جواز کسب اطلاع داشته باشند بدین منظور پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را از دست ندید.

جواز کسب چیست ؟

جواز کسب زیر نظر اصناف برای مشاغل آزاد صادر می شود. پروانه کسب زیر نظر اتحادیه های مختلف صورت می گیرد. این مجوز برای فعالیت های مختلف قابل صدور است و در انواع تولیدی، توزیعی، خدماتی، فنی، قابل دریافت می باشد. بر حسب نوع فعالیتی که می خواهید داشته باشید یکی از انواع مجوز های کسب را می توانید دریافت کنید.

اشخاص اگر بدون اخذ جواز بخواهند فعالیتی داشته باشند شهرداری و هر یک از ارگان های مرتبط می توانند مانع فعالیت تجاری وی باشند از این رو داشتن مجوز از ضروریات است علاوه بر این می توانید از این امتیاز ها استفاده کنید.

شرایط دریافت جواز کسب در کرج

صدور جواز برای ملک هایی با موقعیت تجاری و اداری صادر می شود از این رو اگر ملکی اجاره نکرده باشید یا اجاره نامه کد رهگیری دار یا سند رسمی برای ملک اداری یا تجاری نداشته باشید امکان صدور جواز کسب برای شما وجود ندارد. بنابراین داشتن ملک و سندیت استیجاری یا تملکی آن الزامی است.

همان طور که گفتیم موقعیت تجاری یا اداری ملک از اهمیت به سزایی برخوردار است و به کسب و کار هایی که در فضای مسکونی فعالیت دارد جواز کسب صادر می شود. مگر که کسب و کار اینترنتی باشد.

متقاضی اخذ مجوز کسب باید فاقد سوء پیشینه کیفری باشد. از این رو نداشتن سوء پیشینه از شرایط اصلی دریافت جواز کسب در کرج است.

برخی مشاغل فنی که نیاز به تخصص و دانش خاصی دارد باید مدرک فنی برای دریافت پروانه کسب ارائه دهند.

متقاضی دریافت جواز کسب در کرج باید حداقل 18 سال تمام را داشته باشد. برای آقایان داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت خدمت برای دریافت جواز الزامی است.

درخواست کننده جواز کسب در کرج باید در اداره مالیاتی ثبت نام کد اقتصادی را انجام داده باشد. اگر کد اقتصادی ندارید نگران نباشی کارشناسان ما در کمتر از 14 روز کد اقتصادی شما را در اداره مالیات فعال خواهند کرد.

شرایط دریافت جواز کسب در کرج
شرایط دریافت جواز کسب در کرج

محل مورد نظر باید مورد تایید بهداشت محیط، ایمنی محیط، حداقل متراژ مورد نظر اتحادیه و …. الزامی است. بعد  از تایید و بازرس های لازمه و تکمیل مدارکی که در ادامه عنوان خواهیم کرد پروانه صادر خواهد شد.

مدارک لازم برای اخذ جواز کسب در کرج

اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ارائه مدارک زیر اقدام به تشکیل برای دریافت پروانه کسب در کرج کنند.

  • متقاضی باید دارای تابعیت ایرانی داشته باشد. اتباع خارجی در صورت داشتن مجوز پروانه کار و داشتن مجوز اقامت قانونی از وزارت کشور می توانند برای اخذ پروانه کسب اقدام کنند.
  • ارائه سند مادر یا اجاره نامه رسمی برای ملک واحد صنفی یا مبایعه نامه ملک از ملزومات اصلی پرونده اخذ جواز در کرج خواهد بود.
  • ارائه کارت پایان خدمت برای آقایان به همراه مدارک شناسایی متقاضی و گواهی نامه عدم سوء پیشینه باید برای تشکیل پرونده جواز تهیه شود.
  • اگر متقاضی اخذ جواز کسب در کرج شخص حقوقی باشد باید مدارک ثبتی خود را به همراه کارت پایان خدمت، کپی شناسنامه و کارت ملی، گواهی عدم سوء پیشینه مدیر عامل ارائه دهد.
  • ارائه گواهی عدم اعتیاد متقاضی
  • برای مشاغلی که ورود به آن نیاز به مدارک فنی دارد باید مدرک تحصیلی مرتبط را ارائه دهید. افراد بالای 50 سال گواهینامه پایان تحصیلی خود را باید ارائه دهید.
  • ارائه مدرک صلاحیت بهداشتی در خصوص مشاغل مرتبط با تهیه مواد غذایی و آشامیدنی و مواد خوراکی الزامی است.
  • ارائه گواهی تسویه حساب مالیاتی
  • متقاضی لازم است 12 قطعه عکس پرسنلی را همراه با سایر مدارک ارائه دهید.

نکته: اتباع خارجی به جای شناسنامه می توانند پاسپورت خود را ارائه دهند.

مراحل اخذ جواز کسب در کرج

برای دریافت جواز کسب ابتدا باید تشکیل پرونده در سامانه ایرانیان اصناف انجام شود. قبل از آن در سامانه درگاه ملی مجوز ها مدارک را باید بارگذاری کنید و مدارک مورد بررسی و تایید قرار بگیرد. مهمترین بخش دریافت جواز کسب مرحله تشکیل پرونده است که اگر درست انجام شود در کمترین زمان ممکن می توانید جواز را دریافت کنید و از امتیاز های آن برخوردار شوید.

بعد از تشکیل پرونده جواز کسب، فایلی در اختیار شما قرار می گیرد که آموزش اصناف بوده و بعد از شرکت در آزمون و قبولی در آن می توانید جواز صادر خواهد شد و با مراجعه به اصناف می توانید جواز کسب را دریافت کنید.

مدت زمان اخذ جواز کسب در کرج

اگر مدارک تشکیل پرونده را کامل کنید حداکثر تا 14 روز جواز صادر خواهد شد. جواز کسب ممکن است موقتی یا دائمی صادر شود. مدت اعتبار جواز موقتی دو سال و مدت اعتبار جواز دائمی پنج سال می باشد که بعد از اتمام اعتبار می توانید مجدد  آن را تمدید کنید.

هزینه جواز کسب در کرج

هزینه های جواز کسب شامل:

  • هزینه اداره پست
  • هزینه آزمون اصناف
  • هزینه بهداشت
  • هزینه حق عضویت در اتحادیه
  • حق الوکاله وکیل

کلیه این هزینه ها بر اساس آخرین تعرفه های سازمان های ذی ربط تعیین می شود.

جمع بندی نهایی: برای اخذ جواز کسب در کرج پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز مشاوره اخذ جواز مجتمع ثبتی پایش را دریافت کنید. وکلاء پایش همراه شما جهت دریافت پروانه کسب خواهند بود پس نگران چیزی نباشید و تنها با ما کافی تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها