جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

خرید و فروش برند راهی سریع برای ورود به بازار

خرید و فروش برند راهی سریع برای ورود به بازار

خرید و فروش برند سریع ترین راه برای ورود به بازار جهانی است. از آنجایی که ثبت برند دارای قوانین خاص خود است و هر برندی بر اساس قوانین اگر ثبت شده باشد مجدداً قابل ثبت نمی باشد. از این رو افرادی که برند آماده بلا استفاده ای دارند می توانند با فروش آن منافع مادی را بدست بیاورند. خرید و فروش برند تنها مختص به برند های بلا استفاده نیست بلکه برخی برند های تجاری که در بازار شناخته شده هستند نیز ممکن است به فروش برسند.

فاکتور های مختلفی تعیین کننده فروش برند است، اما منافع خرید برند آماده کجاست؟ همان طور که می دانید زمان ثبت برند با توجه به درخواست های مختلف متعدد است و اگر تاکنون اظهارنامه ثبت برند تکمیل کرده باشید، می دانید که حالا حالاها مالک یک برند خیلی خوب نمی شوید از این رو خرید برند آماده شما را در کمترین زمان صاحب برند اختصاصی که دیگر امکان ثبت آن وجود ندارد می برد.

برند آماده چیست ؟

برند آماده برندی است که بر اساس قوانین ثبت علائم تجاری اقدامات لازم برای ثبت آن صورت گرفته و به نام مالک آن ثبت شده است. اعتبار برند آماده از تاریخ تسلیم اظهارنامه به مدت ده سال است و تا زمانی که این ده سال تمام نشده باشد مالک رسمی و قانونی برند حق انتقال برند به غیر را دارد.

مالک برند نیز این حق را دارد که حق مالکیت خود را به شخص یا اشخاص دیگری واگذار نماید. برای تعیین قیمت برند کارشناسان نوول به شما کمک خواهند کرد.

برای خریدارانی که شرایط لازم برای ثبت برند یا زمان کافی برای ثبت برند ندارند نیز برند آماده فرصت فوق العاده ای را فراهم می کند. ادامه این مطلب برای متقاضیان خرید برند و فروشندگان برند بسیار راهنمای خوبی خواهد بود با ما در ادامه همراه باشید.

خرید و فروش برند با قیمت ایده آل

قیمت برند آماده یکی از سوالات پر تکرار است، در این مبحث به قیمت گذاری برند خواهیم پرداخت. یک برند بعد از ثبت به واسطه انحصار استفاده ای که پیدا کرده است دارای ارزش می باشد. علاوه بر هزینه هایی که مالک برند برای ثبت آن متحمل شده است هزینه های دیگری را نیز شامل می شود.

البته قیمت گذاری برند باید توسط کارشناسان این حوزه صورت گیرد. مواردی که در قیمت و ارزش برند بسیار اهمیت دارد عبارت است از؛ میزان تبلیغات و معرفی برند، اسم برند، ثبت لاتین و غیر لاتین برند، داشتن لوگو همراه برند، تعداد طبقات ثبت و مواردی از این قبیل تعیین کننده قیمت برند می باشد.

هر چقدر امتیاز هایی که در بالا عنوان کردیم کمتر باشد قیمت برند پایین تر خواهد بود. از این رو برای برند های آماده یک قیمت واحد وجود ندارد و نمی توان قیمت مشخص یا پایه ای را در خصوص آن عنوان کرد.

خرید برند با سابقه سرمایه گذاری
خرید برند با سابقه سرمایه گذاری

خرید برند با سابقه سرمایه گذاری

برند هایی که سابقه سرمایه گذاری دارند و در زمینه های ثبت شده شناخته شده هستند ارزش بسیار بالایی دارند. اگر کسب و کاری نو پا دارید قطعاً زمان می برد تا شناخته شوید و باید هزینه ای را برای جلب اعتماد مشتریان بپردازید، اما با خرید برندی که سابقه سرمایه گذاری دارد اعتبار و اعتماد لازم را ایجاد می کند.

خرید برند سرمایه گذاری در آینده کسب و کار شماست.

مراحل انتقال برند

حق مالکیت برند با مراحلی که در ادامه می خوانید انتقال خواهد یافت برای این امر لازم است ابتدا در دفتر خانه قراردادی رسمی بین خریدار و فروشنده منعقد شود.

این اولین مرحله از انتقال هر برندی است در ادامه مدارک شناسایی و سایر اسناد و مدارک لازم را تهیه نمایید در ادامه اظهارنامه نقل و انتقال برند باید تنظیم شود. اظهارنامه طی 35 روز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت صحت اطلاعات ارائه شده در روزنامه رسمی نقل و انتقال برند صورت می گیرد.

برای ظهر نویسی گواهی ثبت باید به اداره ثبت مالکیت صنعتی مراجعه کنید. اصل گواهی جهت ظهرنویسی باید به اداره مالکیت صنعتی ارائه شود. در نهایت بعد از بررسی های انجام شده برند به نام مالک جدید ثبت خواهد شد.

مدارک لازم برای خرید و فروش برند

یکی از مهمترین مواردی که افراد را مصمم به خیرد برند می کند یک سری مدارکی است که برای ثبت برند الزامی است مانند جواز یا کارت بازرگانی که برخی افراد می خواهند بدون جواز و کارت بازرگانی برند داشته باشند این امکان وجود دارد. سایر اسناد و مدارکی که برای ثبت برند لازم است عبارت است از:

  • کپی کارت ملی و شناسنامه فروشنده و خریدار
  • گواهی ده ساله برند که باید در زمان انتقال به غیر از مدت اعتبار آن باقی مانده باشد.
  • استعلام از برند
  • سایر اسنادی اعم از آگهی های انتشار یافته در روزنامه رسمی و مدارک استنادی جهت ثبت برند.
  • قرارداد تنظیم شده در دفتر خانه ما بین خریدار و فروشنده
  • وکالت نامه اگر پرونده دارای وکیل باشد.

مزایا و معایب برند آماده

هر برند آماده ای یک سری مزایا و یک سری معایب دارد. معایب برند آماده نسبت به هزینه ثبت برند است که به دلیل انحصاری که مالک دارد هیچ قیمت ثابت و مشخصی برای آن وجود ندارد. اما در عوض مزایای خرید و فروش برند آماده عبارت است از؛ در حداقل زمان صاحب برند اختصاصی خود می شوید. حق انتخاب های قطعی و مشخصی دارید، در ثبت برند امکان زیادی برای رد پرونده وجود دارد و از آنجایی که زمان رسیدگی به هر پرونده طولانی است ممکن است هزینه ای بالا برای کسانی داشته باشد که فورثی نیاز به برند برای عرضه نحصولات خود دارند.

برای ثبت برند لازم است متقااضی مجوز داشته باشد یا برند های خارجی بدون کارت بازرگانی قابل ثبت نیستند این در حالی است که برای انتقال برند و خرید برند آماده هیچ یک از این مدارک لازم نیست. یکی از مهمترین موارد طبقات برند است برند های آماده ای که در طبقات بیشتری ثبت شده باشند شانس فعالیت شما را بیشتر می کند.

بعد از تنظیم قرار داد می توانید از منافع برند استفاده کنید. بنابراین برند های آماده نسبت به روند ثبت برند مقرون به صرفه تر هستند و زودتر به نتجیه مطلوب مورد نظر می رسید.

نکات کلیدی در انتقال برند
نکات کلیدی در انتقال برند

نکات کلیدی در انتقال برند

  • حتماً استعلام برند را قبل از پرداخت هر گونه مبلغی بگیرید تا از اعتبار زمانی آن اطمینان حاصل کنید.
  • حتماً باید در دفتر خانه سند صلحی بین خریدار و فروشنده تنظیم شود.
  • بر اساس قیمت کارشناسی شده برند را خریداری کنید.
  • از وکیلتان بخواهید اصالت اسناد واگذاری را استعلام کند.
  • مدارک فروشنده را با اطلاعات درج شده در گواهی برند برابر نمایید.
  • در دفتر اسناد رسمی تمام هزینه برند را یک جا پرداخت کنید.

کدام یک بهتر است ثبت برند یا خرید برند

همان طور که تا اینجا خواندید ثبت برند بسیار زمان بر و وقت گیر است و چخه بسا هزینه ای که برای ثبت برند می شود را می توان صرف خرید برندی بهتر از آن کرد. از آنجا که درخواست های زیادی برای ثبت برند وجود دارد که همین امر امر رسیدگی به چگونگی ثبت یا عدم ثبت برند را طولانی می کند خرید برند کوتاه ترین راه ممکن است.

در برخی موارد نیز برند اماده ای برای فروش گذاشته می شود که تمام ویژگی های برندینگ را دارد و به هیچ عنوان امکان ثبت آن وجود ندارد. بنابراین می توان دلایلی که برای خرید برند نسبت به ثبت آورد را محدود به موارد فوق کرد.

خرید برند آماده ارزان

لیست برند های مجتمع ثبتی پایش امکان خرید برند برای همه اغشار را فراهم آورده است و برای خرید برند آماده ارزان کافی است که با کارشناسان این مجموعه صحبت کنید تا با توجه به هزینه ای که دارید برترین برند های فروشی بازار را به شما معرفی نماید.

چرا برند آماده ارزان تر است ؟

برند هایی که صرفاً ثبت شده اند و هیچگونه سابقه سرمایه گذاری و سابقه تبلیغاتی برای آن وجود ندارد ارزانتر است. برای تعیین قیمت دقیق برند با کارشناسان و متخصصان ما در مجتمع ثبتی و حقوقی پایش تماس حاصل نمایید.

فروش برند

امکان فروش برند شما هم اکنون در مجتمع ثبتی و حقوقی پایش فراهم شده است، ابتدا اطلاعات مربوط به فروش برند را باید به کارشناسان ما ارائه دهید تا وکلاء این مجموعه استعلاماتی از صحت اطلاعات ارائه شده ارائه دهند. سپس برند شما نیز در لیست برند های فروشی این مجموعه قرار می گیرد و کارشناسان ما در اسراع وقت برند شما به عنوان یک برند معتبر به مشتریان خود معرفی می کنند.

مواردی که شما را ملزم به داشتن برند می کند

  1. ورود به بازار رقابت
  2. ایجاد حق مالکیت
  3. امکان انتقال حق مالکیت
  4. جلوگیری از سوء استفاده از برند
  5. اعتبار بخشی قانونی
  6. استعلام قانونی از اداره ثبت مالکیت صنعتی
  7. تبلیغات موثر برای رسد کسب و کارتان

جمع بندی مجتمع پایش: برای خرید و فروش برند در سراسر ایران تنها کافی است شماره های تماس مجتمع ثبتی پایش را مشاهده نمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها