جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اصول و قوانین ثبت طرح صنعتی در کرج

شرایط ثبت طرح صنعتی در کرج

ثبت طرح صنعتی به نوعی امتیازی برای تولید و عرضه کالا است. در بیشتر موارد شاهد خلاقیت و نو آوری در ظاهر کالا هستیم اما به راحتی این کالا بعد از تولید به بازار عرضه می شود. در بیشتر موارد افراد نمی دانند که خلق کالایی با ظاهر جدید در مالکیت صنعتی مورد حمایت است. اگر در مورد طرح صنعتی چیز هایی شنیده اید و می دانید که می توانید ثبت طرح صنعتی در کرج داشته باشید، پیشنهاد می کنم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

شرایط ثبت طرح صنعتی در کرج

مهمترین موردی که به عنوان شرایط ثبت طرح صنعتی باید توجه داشته باشید این است که طرح صنعتی باید جدید و خلاقانه باشد. یعنی اگر در کنار محصولات مشابه قرار گیرد بتوانید تفاوت ما بین آنها را درک کنید. در ادامه به توضیحات بیشتری در این زمینه می پردازیم.

قوانین الزامی در ثبت طرح صنعتی در کرج

برای ثبت طرح صنعتی قوانین اختصاصی وجود دارد و باید بر اساس  این قانون اقدام به ثبت طرح صنعتی نمایید. بنابراین باید توجه داشته باشید طرح صنعتی قبل از افشاء به ثبت برسد. اگر ظاهر طرح چندان تفاوتی با طرح دیگری ندارد درخواست تایید نخواهد شد. ثبت اظهارنامه در سایت مالکیت صنعتی به منزله ثبت طرح صنعتی نیست.

اگر تناقصی بین طرح صنعتی و قوانین حاکم بر ثبت طرح صنعتی وجود داشته باشد نمی توانید اقدام به ثبت طرح صنعتی نمایید.

مدارک ثبت طرح صنعتی در کرج

همان طور که می دانید درخواست طرح صنعتی اینترنتی انجام می شود اما باید اسکن مدارک در اظهارنامه ارائه شود و اصل مدارک در زمان دریافت گواهی نامه ثبت طرح صنعتی باید به اداره مالکیت صنعتی ارائه شود.

  • مدارک شناسایی طراح
  • مدارک شناسایی مالک طراح (در صورتی که طرح داررای اسپانسر باشد)
  • تصاویر طرح صنعتی
  • ارائه ادعا نامه و توصیف نامه
  • وکالت نامه (در صورت داشتن وکیل)
  • شماره موبایل به نام طراح
  • گواهی امضاء طراح
مراحل ثبت طرح صنعتی در کرج
مراحل ثبت طرح صنعتی در کرج

مراحل ثبت طرح صنعتی در کرج

ثبت طرح صنعتی را باید به ترتیب انجام دهید و نمی توان یک دفعه کل روند ثبت طرح صنعتی را انجام داد. بنابراین اگر قصد ثبت طرح صنعتی در کرج را دارید ابتدا باید به سایت اداره مالکیت صنعتی وارد شوید. ابتدا باید در این سایت حساب کاربری ایجاد کنید. اگر پیش از این در این سایت حساب کاربری ایجاد کرده باشید می توانید به قسمت کارتابل خود مراجعه نمایید و اظهارنامه طرح صنعتی را دریافت کنید.

در تکمیل اظهارنامه ثبت طرح صنعتی باید اطلاعات مالک و طراح طرح صنعتی و ادعانامه و توصیف نامه مربوط به طرح را بنویسید. بعد از این باید اظهارنامه مورد نظر را تکمیل کنید و تمامی قسمت ها را پر کنید. بعد از پرداخت هزینه اظهارنامه ثبت خواهد شد.

درخواست در نوبت کارشناسی قرار می گیرد. بعد از برسی کارشناس اولیه، کارشناس دوم بررسی طرح صنعتی را انجام می دهد در صورت تایید کارشناس دوم، رئیس اداره بررسی نهایی را انجام می دهد.

نتیجه درخواست به کارتابل متقاضی ابلاغ می شود. در صورتی که بر اساس قوانین طرح صنعتی، درخواست شما مورد تایید باشد اجازه ثبت طرح صنعتی به شما داده می شود. که این ابلاغ آگهی طرح صنعتی است.

آگهی طرح صنعتی باید در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی انتشار یابد. بنابراین به سایت روزنامه رسمی وارد شوید و بعد از عضویت در قسمت آگهی قانونی اقدام به ثبت طرح صنعتی نمایید.

نحوه استعلام ثبت طرح صنعتی در کرج

برای استعلام باید به ترتیب زیر اقدام کنید.

  1. ابتدا باید به سایت اداره مالکیت صنعتی وارد شوید.
  2. در صفحه اصلی مالکیت صنعتی به قسمت میز خدمات وارد شوید.
  3. در میز خدمات به قسمت جستجو در بانک اطلاعات طرح صنعتی واررد شوید.
  4. در قسمت تعیین شده اسم و مشخصات طرح صنعتی را وارد نمایید و جستجو را آغاز کنید.
  5. در صورتی که قبلا طرح صنعیت با مشخصات مربوطه ثبت شده باشد برای شما قابل نمایش می شود و در صورتی که ثبت طرح صنعتی انجام نشده باشد جستجو بی نتیجه خواهد بود.

هزینه ثبت طرح صنعتی در کرج

درخواست هایی که در اداره مالکیت صنعتی ثبت می شود در هر مرحله لازم است هزینه ای پرداخت کنند. مبلغ ثبت اظهارنامه و هزینه حق ثبت و پرداختی روزنامه همگی از هزینه های ثبت طرح صنعتی هستند اما قیمت مشخصی ندارد زیرا درخواست های طرح صنعتی متفاوت است و انواع مختلفی دارد.

زمان ثبت طرح صنعتی در کرج

به طور دقیق نمی توان زمان دقیق نمی توان زمان مشخصی را برای ثبت طرح مشخص کرد. اما به طور معمول درخواست هایی که طی اظهارنامه در سایت اداره مالکیت صنعتی ثبت می شود طی 35 الی 45 روز رسیدگی توسط کارشناسان انجام می شود. اگر رسیدگی مورد تایید باشد طی دو ماه گواهی نامه ثبت طرح صنعتی صادر می شود.

در آخر: با ثبت طرح صنعتی می توانید از تمامی امتیاز های قانون ثبت طرح صنعتی استفاده کنید. یک پیشنهاد ویژه برای شما عزیزان داریم ما در مجموعه ثبتی پایش مشاوره کامل و رایگان ثبت طرح صنعتی در کرج را ارائه می دهیم.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها