جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

جواز کسب و کار مجازی گامی ضروری برای موفقیت در دنیای دیجیتال

جواز کسب و کار مجازی

جواز کسب و کار مجازی در واقع مشمول مواردی مانند مجوزهای عمومی از جمله اعتماد الکترونیک و دیگر مجوزهای مربوطه برای هر صنف که فعالیت آنلاین دارد خواهد بود. هر مجوز را بر اساس عمومی یا اختصاصی بودن باید از مراکز مختلفی دریافت کرد. در این راستا برای افزایش سطح اگاهی شما عزیزان در متن زیر تمامی نکات تخصصی برای دریافت مجوزهای کسب و کار مجازی را به شما ارائه می دهیم با ما همراه باشید.

مجوز کسب و کار اینترنتی چیست؟

امروزه، دنیای تجارت به طور فزاینده‌ ای به سمت فضای آنلاین گرایش پیدا کرده است. کسب و کارهای اینترنتی، فرصت‌های جدیدی را برای افراد و شرکتها فراهم می‌ کنند تا به مشتریان بیشتری در سراسر جهان دست پیدا کنند. با این حال، فعالیت در دنیای آنلاین بدون مجوزهای لازم، می‌ تواند مخاطراتی را به همراه داشته باشد.

به فروش کالا و خدماتی که در حوزه فضای مجازی یا اینترنتی به فروش می رسد کسب و کار اینترنتی گفته می شود. البته این موضوع را اکثراً به کسب و کارهایی که اقدام به راه اندازی وب سایت اینترنتی می دانند اتلاق می شود اما در حقیقت کسب و کار اینترنتی ، ملزم به ایجاد یک برنامه برای بررسی بازار هدف و تمامی رقیبان در حوزه کاری خود دارد. البته راه برای ایجاد و شروع به کار این موضوع بسیار بالا تر از ایجاد یک وب سایت است.

برای اینکه بتوانید برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود اقدام کنید باید به مانند تمامی کسب و کارهای دیگرمجوزهای لازم را در اختیار داشته باشید و برای دریافت آن ها مراحل و شروط مربوطه را بدانید. در این متن بررسی های لازم را برای دریافت مجوز کسب و کار مجازی و اینترنتی را ارائه می دهیم و نکات مهمی را برای دریافت جوازهای مربوطه ارائه می کنیم.

مجوز کسب و کار اینترنتی

مزایای دریافت مجوز کسب و کار اینترنتی

  • رسمیت یافتن کسب و کار، دریافت این مجوز به منزله به رسمیت شناخته شدن فعالیت شما در فضای مجازی است و به اعتماد مشتریان و شرکای تجاری شما می‌افزاید.
  • فعالیت قانونی، با دریافت جواز کسب و کار مجازی، می‌توانید به طور قانونی و بدون دغدغه در فضای مجازی فعالیت کنید.
  • دسترسی به مزایا، دارندگان جواز کسب و کار مجازی، از مزایای متعددی مانند تسهیلات بانکی، خدمات حمایتی و آموزشی و امکان حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای تخصصی برخوردار می‌شوند.
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه که با استفاده از این سامانه، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به ادارات دولتی و تحمل بروکراسی اداری نیست.
  • دسترسی آسان به اطلاعات که می توان اینگونه در نظر گرفت که در این سامانه، اطلاعات کاملی در مورد شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت هر یک از مجوزها ارائه شده است.
  • شفافیت در فرآیند صدور مجوز که با استفاده از این سامانه، متقاضیان می‌توانند از وضعیت درخواست خود در هر مرحله از فرآیند صدور مجوز مطلع شوند.
  • کاهش فساد اداری که با الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز، زمینه برای فساد اداری تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

شرایط دریافت مجوز کسب و کار مجازی (اینترنتی)

شرایط دریافت مجوز کسب و کار اینترنتی، بسته به نوع فعالیت و محل فعالیت شما متفاوت خواهد بود. به طور کلی، برای دریافت این مجوز، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • تابعیت ایران
  • داشتن حداقل سن قانونی
  • ارائه مدارک شناسایی
  • ارائه مدارک مربوط به محل فعالیت
  • ارائه مدارک مربوط به نوع فعالیت
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به صدور مجوز

موارد دیگری نیز باید در زمان دریافت جواز کسب مدنظر قرار گیر د که شامل موارد زیر است:

متقاضی باید تمامی تسویه های مالی را انجام داده باشد و به هیچ عنوان بدهی مالیاتی نداشته باشد.

شخص متقاضی و یا وکیل وی باید دارای مدرک تحصیلی فنی یا مدرک دانشگاهی مرتبط با اینترنت یا فضای مجازی که در آن زمینه قصد فعالیت دارد را دارا باشد.

شخص متقاضی جواز کسب اینترنتی باید گواهی پایان خدمات و یا معافی یا اشتغال به کار را ارائه کند و آن را در پرونده خود درج کند

نکات مهم درباره مجوز کسب و کار مجازی یا اینترنتی

  • قبل از اقدام برای دریافت مجوز، از شرایط و مدارک مورد نیاز به طور کامل اطلاع پیدا کنید.
  • در هنگام بارگذاری مدارک، دقت کنید که تمام مدارک موردنظر به طور صحیح و کامل بارگذاری شده باشند.
  • در صورت بروز هر گونه مشکل، می‌‌ توانید از طریق سامانه یا با پشتیبانی سامانه پایش ثبت با کارشناسان حقوقی و وکلای ثبتی با شماره 02633193 تماس بگیرید.

سامانه صدور جواز کسب و کار اینترنتی

مرجع صدور جواز کسب و کار مجازی در حال حاضر، سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی به عنوان مرجع رسمی صدور مجوز کسب و کار برای فعالیت‌های مجازی در نظر گرفته شده است. اما برای دریافت مجوز کسب و کار مجازی باید تخصص لازم را دارا بود تا بتوانید با آن سیر دریافت مجوز را بپیمایید.

فروشگاه‌های اینترنتی علاوه بر درگاه ملی مجوزها، برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) باید به سامانه اینماد مراجعه کنند.

مجتمع ثبتی حقوقی پایش می تواند راهنمای شما برای اقدام به دریافت باشد. اگر نیاز به تخصص دارید و نمی دانید از کجا شروع به دریافت جواز کنید با شماره تماس پشتیبانی و مشاوره ثبتی وحقوقی 02633193 تماس بگیرید.

نحوه دریافت جواز کسب و کار مجازی

نحوه دریافت جواز کسب و کار مجازی

برای دریافت مجوز کسب و کار اینترنتی نیاز دارید تا مراحلی را به صورت تخصصی انجام دهید. در زیر گام 8گانه برای دریافت جواز مربوطه را به شما عزیزان توضیح می دهیم که توجه به آن ها راهنمای شما خواهد بود.

  1. ورود به سامانه: پس از ثبت نام، نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت خواهید کرد و می‌توانید با استفاده از آنها وارد سامانه شوید.
  2. انتخاب نوع کسب و کار: در منوی ثبت و پیگیری مجوز، نوع کسب و کار، نوع درخواست، وضعیت نظام وظیفه (برای آقایان)، وضعیت تأهل و سرپرست خانوار را مشخص کنید.
  3. ثبت درخواست: با انتخاب گزینه ثبت موقت یا ثبت نهایی، درخواست خود را ثبت کنید و کد رهگیری دریافت کنید.
  4. بارگذاری مدارک: مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز را اسکن و در سامانه بارگذاری کنید.
  5. پرداخت هزینه های مربوط به دریافت مجوز را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
  6. تکمیل درخواست: در سامانه پیشخوان مجوزها، اطلاعات مربوط به پروانه، نوع شخص (حقیقی یا حقوقی)، مدت اعتبار مجوز و رده بندی شغلی را وارد کنید.
  7. بارگذاری مدارک: اسکن مدارک مورد نظر را بارگذاری کنید و کد رهگیری نهایی را دریافت کنید.
  8. پیگیری درخواست که از وضعیت درخواست خود در هر مرحله از فرآیند صدور مجوز می‌توانید در سامانه مطلع شوید.

سوالات درباره اخذ جواز کسب و کار اینترنتی

هزینه جواز کسب و کار اینترنتی چقدر است؟

هزینه لازم برای دریافت جواز کسب وکار اینترنتی بر اساس معیارهایی مانند نوع شغل و همچنین میزان سقفی که برای حق عضویت در اتحادیه ها و اصناف مربوط به تجارت در نظر گرفته شده برآورد می شود که می توانید تمامی لیست هزینه ها را تنها با مشخص کردن نوع کسب و کار و اتحادیه مرتبط با کارتان تنها از طریق مشاوره وکلای حقوقی پایش به سرانجام رسانید. ما در پایش پیشرو در رفع نیازهای اقتصادی شماییم و با ارائه راهکارهای مفید می توانیم از هزینه های ثبتی شما بکاهیم.

زمان لازم برای دریافت جواز کسب اینترنتی چه زمانی است؟

زمان مورد نیاز برای دریافت جواز کسب وکار اینترنتی به مراحلی که شما می پیمایید تا آن را محقق کنید بستگی دارد و می تواند به راحتی در چند روز و یا به سختی در چندین روز به طول بینجامد.

پس از بارگذاری مدارک، کارشناسان درگاه ملی مجوزها، مدارک شما را بررسی می‌کنند. این فرآیند معمولاً چند روز کاری طول می‌کشد. در کل بازه زمانی اخذ مجوز کسب و کار را می توان این چنین بازگو کرد: پس از تأیید مدارک، مجوز کسب و کار مجازی شما صادر و به شما ابلاغ می‌شود.

البته با فراهم کردن مدارک مورد نیاز برای دریافت جواز از اتحادیه مربوطه می توانید آن ها را به کارشناسان ثبتی سپرده وفرآیند صدور را از صفرتا صد به دست مجریان متخصص درخواست در سامانه بسپارید.

در انتها به این نکته می پردازیم که دریافت جواز کسب و کار مجازی، گامی ضروری برای فعالیت قانونی و امن در دنیای آنلاین و بهره‌ مندی از مزایای متعدد آن است. با دریافت این مجوز، می‌توانید با اعتماد به نفس بیشتری به فعالیت خود در فضای مجازی ادامه دهید و از مزایای آن برای رشد و توسعه کسب و کارتان استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها