جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

درگاه ملی مجوز کشور، مرجعی جامع برای اطلاعات مربوط به مجوزهای کسب و کار

درگاه ملی مجوز کشور

شروع یک کسب و کار جدید، فرآیندی هیجان‌ انگیز اما گاه چالش‌برانگیز است. یکی از مهم‌ترین مراحل این فرآیند، دریافت مجوزهای لازم است. با راه‌ اندازی درگاه ملی مجوزها، این فرآیند تا حد زیادی تسهیل و تسریع شده است. در گذشته، دریافت مجوزها به دلیل بروکراسی اداری پیچیده و زمان‌بر بود. برای اطلاع از چگونگی ورود و بهره‌مندی از خدمات الکترونیک در درگاه ملی مجوزها در ادامه نکات ی را در زمینه مراحل و کاربرد این درگاه کاربردی ارائه می‌دهیم که پیشنهاد می‌کنیم تا پایان همراه باشید این تضمین را می دهیم که در انتهای متن حجم زیادی از اطلاعات را در زمینه درگاه‌ملی‌مجوزها از بر می شوید.

ماهیت درگاه ملی مجوزها چیست؟

درگاه ملی مجوزهای کشور به منظور سهولت در صدور مجوز کسب و کارها و نیز شفاف سازی شرایط ، مدارک و زمان لازم برای صدور مجوز های کسب و کارها ایجاد شده است. این مرجع می تواند به معرفی مراکز اصلی صادرکننده جواز اشاره داشته باشد و در واقع راهی برای تسهیل امور اخذ مجوزها به حساب می آید.

درگاه ملی مجوزها، سامانه‌ ای الکترونیکی است که توسط وزارت امور اقتصاد و دارایی به منظور تسهیل و تسریع فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار ایجاد شده است. این سامانه شامل اطلاعات جامعی در مورد تمام مجوزهای کسب و کار در ایران است. می تواند پشتیبانی و پیگیری های دریافت مجوزهای مورد نظر شخص متقاضی را در موعد مقرر که از سوی ارگان های مرتبط اعلام شده پیگیری کرده و در صورتی که مجوز بدون دلیل موجه صادر نشده دلیل را جویا شود و بدین ترتیب راهنمای متقاضیان اخذ جواز باشد.

این درگاه به دلیل آنکه اطلاعاتی از مراجع صدور مجوزها را به اطلاع متقاضیان قرار می دهد راهی مناسب برای دریافت اطلاعات خواهد بود. در واقع این درگاه به همراه خدمات دولت هوشمند کار خود را ادامه می دهد که به نوبه خود می تواند راهنمای متقاضیان باشد.

درگاه ملی مجوزها

مزایای استفاده از درگاه ملی مجوزها

  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه: با استفاده از این سامانه، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به ادارات دولتی و تحمل بروکراسی اداری نیست.
  • دسترسی آسان به اطلاعات: در این سامانه، اطلاعات کاملی در مورد شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت هر یک از مجوزها ارائه شده است.
  • شفافیت در فرآیند صدور مجوز: با استفاده از این سامانه، متقاضیان می‌ توانند از وضعیت درخواست خود در هر مرحله از فرآیند صدور مجوز مطلع شوند.
  • کاهش فساد اداری: با الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز، زمینه برای فساد اداری تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

ماهیت کلی درگاه ملی مجوزهای کشور

یکی از چالش‌های اصلی متقاضیان کسب و کار در ایران، فرآیند پیچیده و زمان‌بر دریافت مجوزهای لازم است. ماده 7 اصل 44 قانون اساسی، تسهیل سرمایه‌گذاری در ایران را وظیفه‌ای بر عهده مراجع صدور مجوز گذاشته است. در همین راستا، درگاه ملی مجوزها به عنوان راه حلی برای ساده‌سازی و تسریع این فرآیند ایجاد شده است.

نحوه استفاده از درگاه ملی مجوزها

  1. مراجعه به سامانه: به آدرس g4b.ir مراجعه کنید.
  2. ورود به سامانه: حقیقی: با انتخاب گزینه “ورود شخص حقیقی” و احراز هویت در سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند (gov.ir)، می‌توانید وارد سامانه شوید. حقوقی: با انتخاب گزینه “ورود شخص حقوقی” و ارائه اطلاعات و مدارک مربوطه، می‌توانید به سامانه وارد شوید.
  3. انتخاب مجوز: مجوز مورد نظر خود را از لیست مجوزهای موجود در سامانه انتخاب کنید.
  4. مطالعه شرایط و مدارک: اطلاعات مربوط به شرایط، مدارک، زمان صدور، زمان اعتبار و هزینه‌ های مربوط به مجوز را مطالعه کنید.
  5. ثبت نام و بارگذاری مدارک: در سامانه ثبت نام و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید.
  6. پرداخت هزینه: هزینه مربوط به دریافت مجوز را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
  7. پیگیری درخواست: از وضعیت درخواست خود در هر مرحله از فرآیند صدور مجوز می‌ توانید در سامانه مطلع شوید.

نحوه استفاده از درگاه ملی مجوزها

استعلام مجوزهای کسب و کار در درگاه ملی مجوزها

ابتدای امر که به صفحه اصلی درگاه ملی مجوزها وارد می شوید و قصد اتعلام جواز را دارید بخشی را مشاهده می کنید که می توانید در آن کسب و کار یا مجوز خود را وارد کنید و با جستجو در سامانه از وجود آن اطلاع کسب کنید در این قسمت می توانید موضوع مجوز را وارد کرده تا بر اساس آن لیست مجوزها ظاهر شود و تنها با کلیک بر روی گزینه مورد نظرتان از نحوه و شرایط صدور و تمدید و حتی اصلاح جوازتان اطلاع کسب کنید.

این موضوع می تواند راهنمای شما برای پیشرفت شما در خصوص اخذ مجوز مربوطه شما باشد. البته با وارد کردن موضوع مورد درخواستتان از مرجع صادر کننده، مجری صدور و معرفی کسب و کار و حتی از هزینه و زمان تقریبی دریافت جواز نیز اطلاع کسب می کنید پس مشاهده می کنید که این درگاه چقدر می‌تواند راهنمای شما برای پیشبرد اهدافتان باشد و می توانید راهنمایی‌های لازم را از طریق این سامانه دریافت کنید.

البته برای استعلام مجوز نیز گزینه ای در این درگاه ایجادشده که با نام بانک اطلاعات کسب و کار ایران درج شده و با کلیک بر روی آن می توانید لیستی از افراد با مشخصات و مجوزهای آن ها را جستجو و مشاهده کنید که با ذکر مرجع صادر کننده مجوز آن ها و محل اصلی کسب و کار در درگاه ثبت شده است که راهنمای استعلامات شما خواهد بود و می توانید از طریق درج نام دریافت کننده مجوز یا نشانی کسب و کار و یا حتی صادر کننده مجوز لیست درخواستی خود را دریافت کنید.

در صورتی که اطلاعات کافی را برای جستجو ندارید می توانید با وکلای حقوقی پایش در تماس باشید و تنها با مشاوره رایگان آن ها سیر انجام امورتان را به نهایت برسانید.

سامانه مرتبط با صدور جواز کسب و کار

هر آنچه که نیاز داشتید تا در مورد سامانه و درگاه ملی مجوزها بدانید را در بالا ذکر کردیم حال بیایید با هم بخشی از نحوه ورود به این سامانه را مطالعه کنیم:

سایت درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir می باشد و با ورود به حساب کاربری که از قبل دارید می توانید وارد پنجره مجوزهای کشوری شوید.

شخصیت حقیقی یا حقوقی بودن را باید بر اساس نوع متقاضی درخواست کننده انتخاب کنید.

پس از آنکه موردی که می خواهید را انتخاب کردید وارد سایت درگاه ملی خدمات هوشمند می شوید که باید در آن احراز هویت کرده تا خدمات دولتی که در تمامی سیستم ها با پسوند gov.ir ذکر می شود نمایش داده شود. البته دولت برای تسهیل امور یک برنامه کاربردی نیز برای نصب در تلفن همراه تعبیه کرده که می توانید با وارد کردن شماره همراه و اطلاعات خود موارد درخواستی خود را نیز پیگیری کنید.

  • در حال حاضر، درگاه ملی مجوزها تنها سامانه رسمی برای بررسی و اعلام شرایط و مدارک صدور مجوزهای کسب و کار است.
  • برای دریافت برخی مجوزها مانند جواز تاسیس صنایع، علاوه بر درگاه ملی مجوزها، باید به سامانه‌های مربوطه مانند بهین یاب نیز مراجعه کنید.

سوالاتی که شما در مورد درگاه ملی مجوزها پرسیدید:

آیا استفاده از درگاه ملی مجوزهای کشوری هزینه ای دارد؟

خیر برای اینکه بخواهید استعلام مجوزها را بگیرید نیازی به پرداخت هزینه ندارید ولی اگر می‌خواهید مجوز خاصی را دریافت کنید که در سامانه مرتبط با آن نیاز به درج اطلاعات و هزینه‌های مرتبط دارد و نیاز به دریافت مجوز از اتحادیه اصناف مربوط به خود را دارد باید هزینه های مربوطه را پرداخت کنید. البته در درگاه مجوزها اطلاعاتی مانند: شروط و هزینه های اخذ را تقریبی ذکر کرده که راهنمای شما خواهد بود.

برای دریافت مجوز می توانم بدون ورود به درگاه ملی مجوزها اقدام کنم؟

درگاه ملی مجوزها، گامی مهم در جهت تسهیل و تسریع فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار و تحقق دولت الکترونیک است. با استفاده از این سامانه، متقاضیان می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات دولتی، نسبت به دریافت مجوزهای مورد نیاز خود اقدام کنند.

البته ورود به درگاه ملی مجوزها به معنای پیش زمینه ای برای دریافت مجوزها به حساب می آید و ابتدای ورود و ثبت نام در سامانه مجوزهای دولتی، درگاه ملی مجوزها است.

درگاه ملی مجوزها چه بخش هایی دارد؟

این درگاه به منظور تسهیل در امر دریافت اطلاعات متقاضیان ایجاد شده و دارای بخش های مختلفی از جمله جستجوی مجوزهای صادره با مشخصات دارنده آن، امکان بررسی شروط اخذ هر مجوز، پیگیری های درخواست اخذ جواز، امکان درخواست اصلاح و حتی شکایت از مجوزها را در سرلوحه ارائه خدمات خود قرار داده که می تواند راهنمای شما عزیزان باشد.

در انتها خاطر نشان می کنیم که درگاه ملی مجوزها راهی است که به صورت دقیق و تخصصی متقاضیان بتوانند در فرآیند اخذ جواز های کسب وکاراقدام کنند و فعالیت خود را به صورت بر خط و آنلاین پیگیری کرده و به اتمام رسانند. در صورتی که می خواهید اطلاعات خود را در زمینه نحوه ورود به این درگاه و با اخذ مجوزهای تکمیلی کسب و کارتان بالا ببرید تنها با یک تماس با شماره 02633193 می توانید مشاوره رایگان گرفته و از وکیل حقوقی خود در مجتمع حقوقی پایش هرآنچه که نمی دانید را بپرسید و در راه ایجاد فرصت های بهینه تجارتتان کوشا باشید. ما همیشه در کنار شماییم و حامی منافع کسب و کارتان هستیم.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها