جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

راهنمای ثبت موسسه غیر تجاری در تهران

شرایط ثبت موسسه غیر تجاری در تهران

موسسات غیر تجاری یکی از مهمترین نوع شخصیت های حقوقی هستند که به صورت مردم نهاد تشکیل می شوند. ثبت موسسه غیر تجاری در تهران ممکن است به منظور اهداف و سود برای اعضاء باشد و یا اینکه ممکن است جنبه خیریه داشته باشد.

شرایط ثبت موسسه غیر تجاری در تهران

ثبت موسسه غیر تجاری در تهران همانند شرکت ها با حداقل دو نفر امکان پذیر است. از این رو دو یا چند شخص با تعیین موضوعی می توانند اقدام به ثبت موسسه کنند. موضوع موسسه غیر تجاری در زمینه های غیر تجاری می تواند باشد. برخی از متداول ترین موضوعات شامل: آموزشی، فرهنگی، حقوقی و امثال این موارد می باشد.

از شرایط دیگر ثبت موسسه انتخاب هیئت مدیره ای است که از شرایط قانونی از قبلی نداشتن سوء پیشینه، داشتن سن قانونی و استخدام رسمی دولت نبودن بهرمند باشد. به طور کلی می توان گفت ثبت موسسه با داشتن این شرایط امکان پذیر است. اطلاعات بیشتر را می توانید از کارشناسان ما دریافت کنید.

این را در نظر بگیرید یکی از اقدامات پس از ثبت شرکتهای تجاری تنظیم اظهارنامه پلمپ دفاتر است که ما در مجتمع پایش راهنمای شما خواهیم بود.

شرایط ثبت موسسه غیر تجاری در تهران

ارکان موسسه غیر تجاری

همه موسسات غیر تجاری دارای چند رکن اصلی هستند که می توانند بر اساس این موارد اقدام به ثبت شرکت نمایند.

شرکاء موسسه غیر تجاری: در موسسات غیر تجاری دو یا چند شریک تصمیم می گیرند با ارائه سرمایه ای اقدام به ثبت موسسه نمایند. مدرک تحصیلی در ثبت برخی از موسسات غیر تجاری دارای اهمیت است. بنابراین بر اساس موضوع فعالیت موسسه ممکن است شرایط خاصی برای ثبت آنها وجود داشته باشد.

موضوع موسسه غیر تجاری: انتخاب موضوع در دو حالت انجام می شود. ممکن است موضوع فعالیت در زمینه های مختلفی ایجاد می شود. از این رو برای ثبت موسسه لازم است موضوع فعالیت بر اساس موارد مختلف تعیین شود.

انتخاب اسم موسسه غیر تجاری: قوانین در انتخاب و تعیین نام موسسه نیز همانند اسم شرکت است. بنابراین 5 حق اولیت دارید و باید اسامی انتخابی متشکل از حداقل سه حرف باشد. اسامی انتخابی توسط اداره ثبت شرکت ها بررسی می شود و در صورت تایید مدارک ثبتی تنظیم و به اداره ثبت شرکت های تهران مدارک ارسال می شود.

اساسنامه موسسه غیر تجاری: موسسات نیز همانند شرکت ها دارای تیپ اساسنامه خاص خود هستند. از این رو برای ثبت موسسه بر اساس موضوع باید اساسنامه تنظیم شود. بنابراین اساسنامه ها دارای تیپ های مختلفی هستند. تنظیم اساسنامه بر اساس موضوع ممکن است در تیپ الف یا ب و غیره باشد.

مدارک ثبت موسسه غیر تجاری در تهران

اداره ثبت شرکت ها با توجه به مدارکی که ارسال می کنید صحت اطلاعات مربوط به اساسنامه را بررسی می کند. از این رو مدارک مربوطه به شرح زیر می باشد.

  • اساسنامه
  • اظهارنامه
  • مدارک هویتی شرکاء شرکت
  • در صورت نیاز ارائه مدارک بازرسان موسسه
  • ارائه مجوز در موضوعاتی که موضوع نیاز به اخذ مجوز داشته باشد.
  • وکالت نامه در صورت داشتن وکیل
  • برگه پذیرش نهایی
  • صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
  • صورتجلسه هیئت مدیره

ثبت انواع موسسه غیر تجاری در تهران

موسسات غیر تجاری به دو نوع تقسیم می شوند.

موسسه غیر تجاری انتفاعی: در صورتی که اعضاء بخواهند در زمینه ای فعالیت داشته باشند و کسب سود کنند باید موسسه غیر تجاری غیر انتفاعی به ثبت برسانند. از این رو برای ثبت موسسه غیر تجاری لازم است سودی را کسب نمایند.

موسسه غیر تجاری غیر انتفاعی: اگر بخواهید موسسه غیر تجاری به ثبت برسانید که جنبه خیریه داشته باشد و به دنبال امور عام المنفعه می باشند لازم است موسسه غیر تجاری غیر انتفاعی به ثبت برسانید. بنابراین در موسسات غیر انتفاعی اعضاء هیچ منافعی از سود موسسه ندارند.

مراحل ثبت موسسه غیر تجاری در تهران

  1. ابتدا باید مدارک و مراحل اولیه ثبتی را انجام دهید.
  2. در قدم بعدی باید بر اساس موارد تنظیم شده اقدام به ثبت درخواست موسسه در سایت ثبت شرکت ها نمایید.
  3. طی 72 ساعت تاییدیه نام موسسه انجام می شود.
  4. مدارک ثبت موسسه غیر تجاری در دو نسخه به اداره ثبت شرکت ها پست می شود.
  5. اداره ثبت بر اساس مدارک مربوطه اگر تمامی شرایط ثبت موسسه را محرز نماید آگهی ثبت را صادر می نماید.
  6. متقاضی می تواند پیش نویس آگهی را در شماره پیگیری نمایش می دهد.
  7. هزینه روزنامه رسمی را پرداخت کنید.

هزینه و زمان ثبت موسسه غیر تجاری

هزینه ثبت موسسه بسته به نوع موسسه و سرمایه و موارد مربوط به موسسه غیر تجاری دارد. به طور کلی هزینه های ثبت موسسه را باید بر اساس تعرفه های حق ثبت، روزنامه رسمی و مبلغ ابطال تمبر که بر اساس سرمایه شرکت محاسبه می شود از جمله این هزینه ها است.

زمان ثبت موسسه غیر تجاری در تهران بر اساس زمان ارسال مدارک است. البته زمان تقریبی برای ثبت موسسه غیر تجاری از زمان ارسال مدارک به مدت 14 روزه کاری می باشد.

در آخر: از توجه شما به این مطلب سپاسگذاریم امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را به شما ارائه بدهیم. برای ثبت موسسه غیر تجاری در تهران در کمترین زمان و با کمترین هزینه هم اکنون با کارشناسان ما در مجتمع ثبتی پایش تماس بگیرید.

4/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها